• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0
دبیر شورای اسلامی شهر کرج:

چرا شورای شهر، ماشین امضای تصمیماتی شده که در جاهای دیگر اتخاذ می شود؟

  • کد خبر : 21226
  • 22 مرداد 1402 - 21:30
چرا شورای شهر، ماشین امضای تصمیماتی شده که در جاهای دیگر اتخاذ می شود؟
دبیر شورای اسلامی شهر کرج گفت: در موضوعات کلان به گونه ای رفتار می شود که انگار شورای شهر هیچ کاره است. به چه دلیل شورای اسلامی شهر کرج، ماشین امضای تصمیماتی شده که در جاهای دیگر اتخاذ می شود؟

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، مجتبی حاجی قاسمی، دبیر شورای اسلامی شهر کرج امروز در نطق پیش از دستور یکصد و بیست و هشتمین جلسه رسمی شورا گفت: فقط نقطه شروع یک پروژه عمرانی نیست که حائز اهمیت است بلکه این نقطه شروع، تابع بسیاری از عوامل مانند ارزش پول، برند کارفرمایی، نظام تصمیم گیری، حل مسئله و … است که از ابتدای سال جاری به کرات این موضوع را بیان کرده ام.

وی عنوان کرد: اکنون پنج دوازدهم سال گذشته که زمان کار عمرانی بوده است؛ اسفند ماه که همه درگیر موضوعات آخر سال بوده و دو ماه با بارندگی و برودت هوا مواجه هستیم که در این ایام، نمی توان کار کرد. چند ماه گذشته نیز تذکر دادم که در حوزه عمرانی در حال حرکت به سمت برگزاری مناقصات هستیم و باید تدابیری اتخاذ شود که شرکت کننده داشته باشیم اما هر یک از مناقصات اخیر، فقط یک شرکت کننده داشت.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: هنوز تکلیف میدان جمهوری که پروژه اولویت دار و مهم ماست، مشخص نیست و جالب است که در این شرایط، مدیرکل تقاطعات شهرداری ۳۳ روز مرخصی می گیرد. این مدل جدیدی از مدیریت امور و کار کردن است که در زمانی که شورای اسلامی شهر، پروژه ای اولویت دار تعریف می کند، مدیر مربوطه بیش از یک ماه در محل کار حضور ندارد.

حاجی قاسمی عنوان کرد: هنوز متوجه نشده ایم که ماده پنج میدان جمهوری آمده است یا خیر؛ این موضوع در حال تبدیل شدن به یک جوک است. اگر مشکلی وجود دارد، باید هرچه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام شود. اکنون وقت اضافه این پروژه است و زمانی نداریم که معطل بمانیم؛ در شرایطی که شورای شهر متهم به نداشتن دستاورد و عدم اقدام و … است، پروژه های تعریف شده ای که پای آن ها ایستاده ایم آغاز نمی شوند.

وی اذعان کرد: پیش تر اعلام کردم که با فرمونی که در حال پیش رفتن هستیم، مناقصات ما شرکت کننده ندارند و باید تدابیری اتخاذ شود اما اتفاقی در این زمینه رقم نخورد. در زمینه تخصیص یا مدیریت منابع مالی، اکنون پول در حساب شهرداری داریم اما نمی توانیم هزینه کنیم زیرا فکری پشت آن نیست. اگر شما یک میلیارد تومان پول داشته باشید در حساب نگه می دارید یا آن را تبدیل به کالا و سرمایه می کنید؟

دبیر شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه عدم تبدیل پول های موجود در حساب شهرداری به سرمایه در شهر، یک خیانت است، اظهار کرد: در موضوع بزرگراه شمالی، اعضای شورا از روز اول کمک حال و پیگیر کار بودند اما احساس می کنم هرچه در این زمینه حسن نیت نشان می دهیم، به گونه دیگری با شورا رفتار می شود. برای ارقام ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی مصوبه شورا نیاز است و اعداد بزرگتر ارتباطی به شورا ندارد؟

حاجی قاسمی افزود: در موضوعات کلان به گونه ای رفتار می شود که انگار شورای شهر هیچ کاره است. به طور مثال، آقایان میلیارد میلیارد تومان از جیب این شهر بخشش می کنند، بعد برای پروژه ای مانند بزرگراه شمالی، لایحه ای به شورا ارائه می دهند تا ما رای دهیم و کار پیش رود. به چه دلیل شورای اسلامی شهر کرج، ماشین امضای تصمیماتی شده که در جاهای دیگر اتخاذ می شود؟

وی عنوان کرد: موضوع فصل مشترک به طور اشتباه در حال بیان شدن است و اختلاف پیمانکار و شهرداری نیست، بلکه این اختلاف جزء جزء جزء فصل مشترک بوده و این فصل بروز شدن آورده های شهرداری در یک پروژه پنج تا ۶ ساله است. وزارت راه ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق آورده که از این رقم، ۲۶۰ میلیارد تومان دست شهرداری را گرفته است. همه لوایح و بودجه ها در فصل مشترک خود را نشان می دهند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21226

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.