• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی البرز:

چهارباغ، ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی را دارد

  • کد خبر : 12522
  • 04 دی 1401 - 11:50
چهارباغ، ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی را دارد
سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: شهرستان چهارباغ منطقه‌ای مستعد با آب و هوای بسیار خوب، ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی و بومگردی در استان است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، یحیی دارایی، سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در بازدید از شهرستان چهارباغ خبر داد: امکان سنجی ظرفیت‌های این منطقه در زمینه گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفت و مشخص شد بیشترین امکان در زمینه گردشگری کشاورزی در این شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: شهرستان چهارباغ منطقه‌ای مستعد با آب و هوای بسیار خوب است که با ۲۵۰ گلخانه بیشترین تعداد گلخانه‌های استان را در خود جای داده است و ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی و بومگردی در استان است.

دارایی با اشاره به بازدید از مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی پرشین پارس لوتوس واقع در چهار باغ گفت: این پروژه پذیرایی و خدماتی با ۱۳ هزار مترمربع، مساحت و پنج هزار مترمربع زیر بنا از تاسیسات بزرگ گردشگری این منطقه است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجموعا ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دریافت کرده است.

سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با بیان اینکه این طرح با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال برای ۷۰ نفر انجام می‌شود، به ظرفیت‌های بومگردی در این منطقه اشاره و بیان کرد: چندین متقاضی برای دریافت مجوز اقامتگاه بومگردی در این منطقه وجود دارد.

دارایی با بیان اینکه متقاضیان مذکور در مرحله اخذ استعلامات هستند عنوان کرد: افرادی که در روستاهای شهرستان چهارباغ، اقدام به سرمایه‌گذاری به خصوص در حوزه بوم‌گردی کنند، از تسهیلات حمایتی کم بهره، بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=12522

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.