• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

کاش به جای ارائه مقالات پایان نامه، اشتغال زایی در دستور کار قرار گیرد

  • کد خبر : 7483
  • 25 بهمن 1400 - 23:03
کاش به جای ارائه مقالات پایان نامه، اشتغال زایی در دستور کار قرار گیرد
قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: ای کاش به جای تهیه مقالات پایان نامه ای در مقاطع دانشگاهی، ساخت کارخانه و اشتغال زایی در دستور کار قرار می گرفت که اگر این مسیر پیش روی دانشجویان و اساتید کشور بود، امروز دکتر کیهانی های زیادی داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، آئین تکریم دانش آموختگان و برگزیدگان جایزه استارت آپی دکتر علی اصغر کیهانی به همت مرکز آموزش عالی علمی کاربردی ایران فریمکو امروز با حضور دکتر کیهانی، بنیان گذار دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو و پدر صنعت نوین بتن ایران، قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز، اساتید و دانش آموختگان این مرکز در سالن همایش شهید یدالله غفورزاده کرج برگزار شد.

علی عمران روزبان، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد باسعادت امیرالمؤمنین علی (ع) و روز پدر، مطرح کرد: دکتر علی اصغر کیهانی بنیان گذار دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو، شرکت پارس لانه و اسکلت بتنی، پدر صنعت نوین بتن ایران و یکی از کارآفرینان برتر در کشور است.

وی گفت: این مرکز که از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد، علاوه بر فعالیت در حوزه صنعت و ساختمان و موارد علمی، آموزشی و پژوهشی، استارت آپ های فعالی را در زمینه ساختمان طراحی و اجرا می کند و در تلاش است با اجرای این استارت آپ ها، ایده های دانشجویان فعال در حوزه های مختلف را کشف و به صنایع معرفی کند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو بیان کرد: در صدد برآمدیم استارت آپی را خلق، طراحی و اجرا کنیم که ماندگار باشد و هر ساله بتوانیم با اجرای آن، به گونه ای از زحمات دکتر کیهانی، بنیان گذار این مرکز قدردانی کنیم که در این راستا در سالروز تولد وی که ۱۶ دی هست، جایزه استارت آپی دکتر علی اصغر کیهانی را طراحی کردیم که هر ساله به صورت استانی و ملی اجرا شود و تداوم یابد.

روزبان با اشاره به اینکه با توجه به اینکه به دلیل شرایط بهداشتی، امکان برگزاری این مراسم در روز ۱۶ دی فراهم نشد، این برنامه تدارک دیده شد، عنوان کرد: دانش آموختگان حاضر در این مراسم، در سنوات گذشته فارغ التحصیل شده اند اما به دلیل شرایط بهداشتی ناشی از شیوع کرونا، نتوانستیم برنامه ای در خور شأن آن ها برگزار کردیم، بنابراین درصدد برآمدیم این مراسم را همراه با برنامه جایزه استارت آپی برگزار کنیم.

وی اعلام کرد: بیش از ۴۰ طرح و ایده نو و قابل اجرا در جایزه استارت آپی دکتر علی اصغر کیهانی شرکت کرد که داوران و منتورها پس از بررسی آن ها ۱۲ طرح برتر را برای دفاع در جلسه ای که در سوم بهمن ماه برگزار شد، دعوت کردند. در این جلسه این طرح ها به صورت مجدد بررسی شدند و در نهایت، سه طرح برگزیده شد که در این مراسم هدایایی به آن ها تقدیم می شود.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو با اشاره به اینکه خدا را شاکرم که به من توفیق داد بتوانم در خدمت علم و دانش کشور بوده و در این حوزه فعال باشم، بیان کرد: با توجه به اینکه این برنامه هر ساله اجرا خواهد شد، از همه دانش آموختگان و دانشجویان فعال، مدرسین و فعالان صنعت دعوت می کنم در این جایزه استارت آپی شرکت کنند تا بتوانیم با همکاری یکدیگر گامی برای رشد و آبادانی جامعه برداریم.

دکتر علی اصغر کیهانی، بنیان گذار دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو نیز در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد امام علی (ع) گفت: من نسل چهارم کیهانی ها هستم و با توجه به اینکه پدربزرگم حدود ۹۰ سال پیش مدرسه دخترانه و پسرانه، مسجد و آب انبار ساخته بود، دوست داشتم اقدامات او پابرجا باشد و من هم بتوانم گامی در راستای پیشرفت جامعه بردارم.

وی بیان کرد: به لطف خدا موفق شدم و به یکی از آرزوهایم که تاسیس دانشگاه علمی کاربردی بود رسیدم. اکنون دوست دارم دانشجویانمان صادق و انسان باشند؛ رمز موفقیت، انسان بودن است. شما دانشجویان می توانید رکنی از مملکت باشید که قطعا این گونه خواهد شد. خواهش من از شما این است که فقط برای کسب نمره درس نخوانید بلکه برای یادگیری بخوانید تا بتوانید به مملکت خدمت کنید.

دکتر اصغر کشت کار، قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز در این مراسم ضمن تبریک این ایام عنوان کرد: این روز مبارک است اگر مؤمن باشیم که حضرت علی (ع) امیر مؤمنان است، اگر متقی باشیم که او مولای متقیان است و اگر موحد باشیم که او مولی الموحدین است. مؤمن، متقی و موحد در جایگاهی مانند کلام خدا معنی، مفهوم و تفسیر خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه مگر می شود مؤمن و متقی بود اما وطن پرست نبود و برای کشور و در راستای ایجاد اشتغال برای مردم کار نکرد؟ خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه دشوار است اما مرکز آموزش عالی علمی کاربردی ایران فریمکو برخاسته از دل صنعت است و کارکنان آن همواره در حال تلاش هستند که امید است نتیجه این تلاش ها اشتغال همه فارغ التحصیلان در حرفه و رشته تخصصی آن ها باشد.

قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه اساتید، نخبگان کشور و سرمایه های ملی و بین المللی هستند و به ازای هر استاد دانشگاه یک سرمایه کنار گذاشته می شود، افزود: در کشور ما برخی از این سرمایه های انسانی که از نظر فکری در بالاترین طبقه اجتماعی قرار دارند، گاهی مجبور می شوند برای ارتقای خود اقداماتی را انجام دهند که شاید ثمره چندانی نداشته باشد.

کشت کار ادامه داد: همیشه آرزو می کردم ای کاش به جای تهیه مقالات پایان نامه ای در مقاطع دانشگاهی، ساخت کارخانه و اشتغال زایی در دستور کار قرار می گرفت که اگر این مسیر پیش روی دانشجویان و اساتید کشور بود، امروز دکتر کیهانی های زیادی داشتیم و اگر هر کس کار خود را به درستی انجام می داد، بسیاری از مشکلات امروز جامعه برطرف می شد.

وی بیان کرد: امید است همه فرآیندهای کشور و تلاش و نگاه ما به جامعه، نگاه مومنانه و نگاه یک فرد متقی باشد تا بتوانیم ادعا کنیم شیعه مولای متقیان هستیم چرا که وقتی فردی شیعه حضرت علی (ع) باشد، از کارهای عبس و بیهوده دست بر می دارد و به امورات صحیح می پردازد. اگر شیعه علی هستید باید برای محیطی که در آن زندگی می کنید بهترین محصول را بسازید و برای کشور افتخار آفرین باشید.

در پایان این مراسم از تندیس جایزه استارتاپی دکتر علی اصغر کیهانی رونمایی و به وی اهدا شد و از دانش آموختگان، مدرسین و کارکنان و دانشجویان نمونه، برگزیدگان و داوران جایزه استارتاپی دکتر علی اصغر کیهانی نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=7483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.