• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5
هشدار پلیس فتا؛

کلاهبرداران در کمین هستند/ ضرورت ثبت نام زائران اربعین از طریق سامانه سماح

  • کد خبر : 21401
  • 25 مرداد 1402 - 20:41
کلاهبرداران در کمین هستند/ ضرورت ثبت نام زائران اربعین از طریق سامانه سماح
رئیس پلیس فتای استان البرز از زائران اربعین حسینی خواست برای سفر به کربلا فقط از طریق سامانه سماح ثبت نام کنند.

به گزارش دیده بان البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: متقاضیان شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir اقدام و از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کنند و اسکن آن را در سایت‌های غیرمجاز ارسال نکنند.

به گفته وی، کلاهبرداران با ارسال پیام هایی با تبلیغات اغواکننده، مشتاقان پیاده روی اربعین را به لینک های آلوده هدایت و حساب های آن ها را خالی می کنند. فعالیت سایت های جعلی یکی از مهم ترین شگردهای مجرمانه ای است که در این ایام صورت می گیرد و ناآگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم می کند.

رئیس پلیس فتای استان البرز خاطرنشان کرد: مجرمان با طراحی سایت های مشابه سایت های اصلی که درگاه های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد می کنند و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مانند رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی فیشینگ هدایت می کنند.

سرهنگ جلیلیان تاکید کرد: کاربران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و از مکان های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت های اینترنتی استفاده و در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21401

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.