• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

کنگره شهدای غریب در استان البرز برگزار می شود

  • کد خبر : 21183
  • 21 مرداد 1402 - 8:30
کنگره شهدای غریب در استان البرز برگزار می شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از برگزاری کنگره شهدای غریب در این استان خبر داد و هدف از آن را معرفی شهدای غریب به جامعه عنوان کرد.

به گزارش دیده بان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست هماهنگی برگزاری کنگره شهدای غریب در این استان که در مجموعه فرهنگی و تفریحی عرفان کرج برگزار شد، گفت: آزادگان ما چه با حضور در جبهه و چه در دوران اسارت، با مجاهدت و ازخودگذشتگی تا آخرین نفس در راه حفظ ارزش های انقلاب اسلامی ایستادگی و مقاومت کردند و تعدادی از آن ها غریبانه به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر ضرورت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای غریب و معرفی آن ها به جامعه، به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.» اشاره و مطرح کرد: این شهدا غریبانه، مظلومانه و دور از وطن به دست رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند و تا مدت ها مراسم تشییع پیکر آن ها برگزار نشد، بنابراین باید در جهت بزرگداشت نام و یاد این عزیزان تلاش کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عنوان کرد: آزادگان باید در برگزاری این کنگره نقش داشته باشند و مجاهدت های آن ها برای نسل امروز و آینده کشور بازگو شود. هدف از برگزاری این کنگره معرفی شهدای غریب به جامعه است و به احتمال زیاد مرداد سال آینده برگزار و از خانواده این عزیزان نیز تجلیل خواهد شد. از مجموع یک هزار و ۵۲ آزاده استان البرز ۹ نفر غریبانه در دروان اسارت به شهادت رسیدند.

گفتنی است حاضرین در ابتدا با حضور در معراج شهدای بیلقان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و در پایان نیز از خانواده های شهیدان «ایرج خرمجاه»، «رضا پناهی» و «مجید قربانپور» تجلیل به عمل آوردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21183

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.