• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3
معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز:

یک خانه اوقات فراغت به البرز اضافه شد/ ضرورت توجه به مشکلات جوانان

  • کد خبر : 24592
  • 25 آذر 1402 - 15:13
یک خانه اوقات فراغت به البرز اضافه شد/ ضرورت توجه به مشکلات جوانان
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به اضافه شدن یک خانه فراغت و نشاط اجتماعی به مجموعه ورزش استان گفت: امروز حوزه جوانان دغدغه نظام و کشور است اما توجهی به موضوعات جوانان نمی شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، مهران افشاری، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه فراغت این استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، با اشاره به نام اداره کل ورزش و جوانان که دو حوزه ورزش و جوانان را شامل می شود گفت: امروز حوزه جوانان دغدغه نظام و کشور است اما متاسفانه هیچ توجهی به موضوعات جوانان نمی شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و تکرار آن به صورت دوره ای جهت گزارش عملکردها و بررسی انتقادات، از اضافه شدن یک خانه فراغت و نشاط اجتماعی به مجموعه ورزش استان البرز خبر داد و مطرح کرد: بازدیدی از این مجموعه صورت گرفت و مشاهده شد این مجموعه پرقدرت شروع به فعالیت کرده است. تاکنون مجوز ۲۵۶ سازمان مردم‌نهاد صادر شده و آمادگی ارائه مجوز به جوانان رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال جهت راه اندازی این سازمان های مردم‌نهاد را دارد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به وجود ۲۰ مرکز روانشناسی در استان، اشاره کرد: ما یکی از دستگاه هایی هستیم‌ که در حال حاضر قادر به صدور مجوز مراکز روانشناسی پس از معرفی به وزارتخانه و انجام مصاحبه های لازم  هستیم. در زمینه اوقات فراغت جوانان طی سال های گذشته عملا متولی در این زمینه نداشتیم و از دوستان خواهش کردیم کسانی که علاقه مند و با تجربه هستند را به ما معرفی کنند تا به صورت رسمی استارت کار زده شود.

افشاری با بیان اینکه امروز افتخار می کنیم که خانه اوقات فراغت و نشاط اجتماعی استان در سطح ملی شناخته و در وزارت کشور ثبت شده است، عنوان کرد: واقعیت این است که استان البرز در بحث آسیب های اجتماعی اصلا شرایط خوبی ندارد و این موضوع برای استانی که سالانه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت از طریق مهاجرت را به آن اضافه می شود، بسیار ناراحت کننده است. یکی از علت های افزایش آمار طلاق و کسب رتبه اول در کشور برای البرز نیز به دلیل ثبت ازدواج در استان دیگر و ثبت طلاق در البرز است.

وی با اشاره به راه اندازی اولین‌تعاونی مسکن جوانان و آغاز احداث ۱۱۰ واحد مسکونی ارزان قیمت برای جوانان در شهرستان فردیس، ادامه داد: در صورت مشاهده نتیجه مثبت در این زمینه تلاش می کنیم مسکن ارزان قیمت جوانان را در دیگر شهرستان های استان نیز احداث شود. تمام تلاش ما بر این است تا جایی که می توانیم از ظرفیت های موجود در خانه های فراغت در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح استان استفاده کنیم؛ راه اندازی اتوبوس و خاور نشاط نیز از جمله اقداماتی بود که در این زمینه صورت گرفت.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به وجود مشکلات عدیده جوانان در حوزه های ازدواج، اشتغال، اقتصاد و … و همچنین با اشاره به تشکیل شورای مشورتی جوانان در مقطع زمانی کوتاه در استان بیان کرد: رئیس جمهور در اولین شورای عالی جوانان دستور داد این شورا راه اندازی شود و در استان البرز نیز استاندار پای کار آمد و اولین دستورات از سوی وی صادر شد تا همه دستگاه ها همکاری کنند که این یک اتفاق خوب در این حوزه بود.

افشاری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور سال گذشته یک سند ملی به نام کمیته سامان ازدواج را در شورای عالی جوانان صادر کرد و مقرر شد همه دستگاه ها ۲۰ درصد از ظرفیت های خود را در اختیار این کمیته قرار دهند تا جوانانی که به لحاظ اقتصادی شرایط مطلوبی ندارند، از این ظرفیت ها استفاده کنند اما در البرز این اتفاق رقم‌نخورد که نیاز است این موضوع حتما در رسانه ها منعکس شود تا مورد مذکور در دستور کار قرار گیرد زیرا استفاده از این ظرفیت ها می تواند بسیار راهگشا باشد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.