• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

۱۰ المان شهری و فرهنگی در مکان های مختلف کرج جانمایی می شود

  • کد خبر : 2631
  • 04 دی 1399 - 22:32
۱۰ المان شهری و فرهنگی در مکان های مختلف کرج جانمایی می شود
نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج، از اتمام طراحی و ساخت ۱۰ المان و نماد شهری و فرهنگی تا پایان سال جاری در مکان های مختلف کرج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز رحیم خستو، نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در هفدهمین کمیسیون هنر و ارتباطات که با حضور اعضای کمیسیون و معاونین شهردار، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزی شهری برگزار شد، گفت: با هماهنگی کمیسیون هنر و ارتباطات و همکاری سازمان سیما منظر و شورای شهر،۱۰ المان و نماد شهری و فرهنگی برای کرج ساخته شدند و مکان یابی برای جانمایی آن ها در حال انجام است.

وی درباره‌ جزئیات فراخوان سازمان سیما و منظر برای طراحی یادمان پرستار، بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا که باعث فوت تعدادی از پرستاران فداکار شد، با پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر کرج مبنی بر ساخت تندیسی از ایثارگری جامعه پرستاری، مقرر شد المان پرستار در کمیسیون هنر و ارتباطات پی گیری و در یکی از میادین کرج طراحی و جانمایی شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج، المان های مادر، آتش نشان، دهقان فداکار، فاتح ٫ … را از جمله المان های در نظر گرفته شده مطرح کرد و گفت: طراحی نماد پرستار توسط هیئت داوری انتخاب شده اما هنوز مکان قطعی برای جانمایی این نماد مشخص نشده است؛ ممکن است این نماد در میدانی نزدیک به بیمارستان البرز در خیابان پرستار جانمایی شود یا احتمال دارد نقاط دیگری از شهر برای جانمایی این اثر در نظر گرفته شود.

خستو در بخش دیگری از سخنان خود به درخواست انجمن خوشنویسان مبنی بر طراحی سردیس پنج تن از خطاطان و تهذیب نویسان کشور متعلق به البرز اشاره کرد و یادآور شد: درخواست انجمن خوشنویسان در کمیسیون مطرح و تصویب شد تا سازمان سیما و منظر شهرداری کرج با برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی هر چه سریع تر نسبت به این مصوبه اقدام کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2631

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.