• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

۵۰۰ بانوی سرپرست خانوار از آموزش‌های مهارت‌محور بهره‌مند می‌شوند

  • کد خبر : 14055
  • 07 اسفند 1401 - 21:46
۵۰۰ بانوی سرپرست خانوار از آموزش‌های مهارت‌محور بهره‌مند می‌شوند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: با همکاری جهاد دانشگاهی این استان، ۵۰۰ نفر از بانوان بی سرپرست از آموزش های مهارت محور به میزان حدود ۲۴ هزار نفر ساعت بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی البرز برای آموزش های مهارت محور بانوان سرپرست خانوار گفت: با همکاری جهاد دانشگاهی این استان، ۵۰۰ نفر از بانوان بی سرپرست از آموزش های مهارت محور به میزان حدود ۲۴ هزار نفر ساعت بهره مند می شوند. این دوره ها می توانند در بسترسازی اشتغال بانوان موثر باشند.

وی با اشاره به مخاطبان این آموزش‌ها مطرح کرد: در انتخاب واجدین شرایط برای شرکت در دوره های آموزشی بانوان بی سرپرست استان البرز باید تلاش کنیم افرادی که شاخصه‌های لازم را دارند، حضور پیدا کنند. با توجه به برنامه قرارگاه اجتماعی برای تحول در ۶۶ محله محروم استان، می‌توانیم در برنامه‌ریزی خود از این ظرفیت برای ارائه خدمات آموزشی بهره مند شویم.

احمدرضا فیروزی، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز نیز با اشاره به استقبال این مجموعه از طرح‌هایی که در راستای خدمات به مستعدان، محرومان یا نیازمندان ارائه می‌شود، بیان کرد: جهاد دانشگاهی طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در برنامه‌های کاری خود دارد، اما فعالیت‌هایی از این نوع که می‌توانند گره ای از مخاطبان هدف را باز کنند و با بازار کار پیوند دهند، بسیار ارزشمند هستند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم شرکت کنندگان این دوره ها، افرادی باشند که دارای شغل نیستند و به این دوره‌ها نیاز بیشتری دارند و از طرفی توان مالی لازم را نیز ندارند، به تجربه راه‌اندازی و فعالیت مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در البرز اشاره و اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مشارکت‌کنندگان و فعالان در این مرکز از بانوان هستند. تعداد بانوان بی سرپرست نیز در حوزه مشاغل خانگی قابل توجه است.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز، بستر لازم برای ارائه خدمات به مخاطبان در این مرکز و سایر مراکز مرتبط فراهم شده است و در تلاش هستیم از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در استان البرز وجود دارند، در راستای ارتقای توانمندی‌های هم‌استانی‌ها استفاده کنیم.

این تفاهم نامه با هدف برگزاری دوره های آموزشی برای ۵۰۰ نفر از بانوان سرپرست و بی سرپرست استان البرز در قالب ۲۷ دوره آموزشی، برگزاری نمایشگاه های استانی و محلی برای جامعه هدف مورد نظر و مشاوره و تسهیلگری دریافت مجوز و کمک به اتصال بازار منعقد شده است.

بهره مندی طرفین از ظرفیت ها، امکانات و تجارب یکدیگر، استفاده از ظرفیت های منابع انسانی، فیزیکی و مجازی (مشاور، منتور، مدرس)، همکاری در طراحی و اجرای برنامه های آموزشی و توانمند سازی و مهارت و همکاری در برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی از جمله زمینه های همکاری در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=14055

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.