• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
13
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج:

آئین نامه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و کیوسک های سطح شهر نهایی شد

  • کد خبر : 21692
  • 05 شهریور 1402 - 21:00
آئین نامه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و کیوسک های سطح شهر نهایی شد
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج از نهایی شدن آئین نامه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و کیوسک های سطح شهر خبر داد و گفت: در این آئین نامه به ممنوعیت در جانمایی جدید، ممیزی حقوقی قراردادها، ممنوعیت در نقل و انتقال، پرداخت قیمت کارشناسی از سوی همه بهره برداران و شکل واحد و طراحی بهینه سازه رسیده ایم.

به گزارش دیده بان البرز، جواد چپردار، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج امروز در نطق پیش از دستور یکصد و سی و یکمین جلسه رسمی شورای شهر از نهایی شدن آئین نامه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و کیوسک های سطح شهر خبر داد و مطرح کرد: بر اساس قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، طرح ساماندهی تابلوهای سطح شهر از سوی ۱۲ عضو شورا در هفتمین صورتجلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تصویب شد.

وی افزود: بر اساس مصوبات سی و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کمیته ای به نام ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی با ترکیب ریاست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، مرکز پژوهش ها و چند عضو منتخب شورای اسلامی شهر و عضویت حقوقی معاونین خدمات شهری، حمل و نقل، سازمان فرهنگی و مدیران کل حراست، بازرسی و روابط عمومی شهرداری با دبیری ریاست سازمان سیما، منظر و فضای سبز تشکیل شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه برگزاری هفت جلسه از سوی این کمیته و صورتجلسه مشترک با دادستانی مرکز استان البرز منجر به مصوبات و اقداماتی شد، گفت: در جلسه اخیر این کمیته به شرح موارد ذیل صورتجلسه تنظیمی و تکالیف مقرر به استحضار هیئت رئیسه، اعضای شورا، شهردار و اصحاب رسانه و تنویر افکار عمومی در صحن علنی شورا می‌رسد. آئین نامه نحوه واگذاری تابلوهای تبلیغاتی با مالکیت شهرداری از سوی مرکز پژوهش ها و همکاری دانشگاه تهران تهیه و مصوب شد.

چپردار بیان کرد: نحوه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، اطلاعاتی و بهره برداری قانونی دستگاه ها، نهادها، گروه ها و ادارات کل دولت با رعایت قانون، مصوبات و ملاحظات با قید تایید نهایی در شورای اسلامی شهر مصوب شد. جمع آوری تابلوهای غیرمجاز و لغو بهره برداری های اقتصادی مغایر با مالکیت ‌یا ساماندهی سیما و منظر شهری، جانمایی جدید، سازه های استاندارد، بارگذاری در سازمان فاوا و تایید معاونت حمل و نقل با قید مالکیت شهرداری از الزامات مصوب در کمیته ساماندهی بوده است.

وی ضمن قدردانی از دستگاه قضایی البرز، شهردار و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به نمایندگی از شورای شهر تاکید کرد: جمع آوری، اصلاح و جانمایی های جدید باید با جدیت، رعایت آئین نامه و مصوبات کمیته، اخطار دادستانی و ملاحظات مقید در خصوص نهاد های امنیتی، نظارتی و انتظامی تا به آخر و به فوریت اقدام و گزارش شود. هرگونه تعلل، تبعیض یا بی عدالتی در برخورد با موارد، به مصلحت مدیریت شهری و منطبق با نظر شورای اسلامی شهر نیست.

چپردار اذعان کرد: شورای شهر  صرفاً به دنبال ساماندهی سیما و منظر شهری، آرامش روانی، اصلاح بصری، رعایت قانون، صیانت از بیت المال، انجام تکالیف مقرر و پاسخ به اخطار دستگاه های نظارتی است و در تامین درآمدهای قانونی شهرداری، مساعدت به نهادها، تبلیغ و توسعه فرهنگ، امنیت و اطلاعات نه تنها هیچ محدودیتی در طرح ساماندهی ملحوظ نداشته، بلکه آئین نامه، برنامه و اراده قوی در مشارکت و همکاری مضاعف نیز داریم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: تعقل، مشورت، مصلحت و هماهنگی با مدیران و فرماندهان ارشد را از ابتدا و مستمر در دستورکار داشته ایم، لذا غوغا سالاری اثری ندارد. بی تردید اعتماد دو سویه، اطلاع یافتن از برنامه، صبوری و تمکین قانون راهگشا خواهد بود. امید آن می رود حاصل کار و آثار رضایتمندی، صداقت و نیات خیرخواهانه این شورا را کما فی السابق بر همگان هویدا کند.

 وی گفت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در ساماندهی کیوسک های سطح شهر نیز با همراهی معاونت خدمات شهری، ریاست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی و ناظرین شورا در آئین نامه تنظیمی به ممنوعیت در جانمایی جدید، ممیزی حقوقی قراردادها، ممنوعیت در نقل و انتقال، پرداخت قیمت کارشناسی از سوی همه بهره برداران و شکل واحد و طراحی بهینه سازه رسیده ایم که گزارش مبسوط آن پس از تصویب لوایح، آئین نامه و پیشنهادات اصلاحی در صحن علنی شورا به استحضار مردم شریف تقدیم خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21692

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.