• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
8
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز:

آب شرب البرز، مورد تائید وزارت بهداشت است

  • کد خبر : 24131
  • 08 آذر 1402 - 11:49
آب شرب البرز، مورد تائید وزارت بهداشت است
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز گفت: سلامت آب شرب البرز مورد تائید آزمایشگاه مرجع و معتمد کشوری آبفای البرز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و مردم با خیال راحت از آن استفاده کنند.

به گزارش دیده بان البرز، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز در برنامه تلویزیونی «سفر اول» از سیمای البرز در پاسخ به برخی سوالات مردم در خصوص کیفیت آب توزیعی در شبکه آب شهری و روستایی اطمینان داد که سلامت آب شرب البرز مورد تائید آزمایشگاه مرجع و معتمد کشوری آبفای البرز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و مردم با خیال راحت از آن استفاده کنند.

وی تعداد نمونه برداری خاص و تخصصی آب در شبکه توزیع در ۶ ماهه نخست امسال را ۱۰ هزار و ۱۹۲ مورد اعلام و بیان کرد: این آمار ۳۱ درصد فراتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. نمونه برداری های کنترل کیفی آب اعم از باکتریولوژی، فیزیکی شیمیایی، فلزات سنگین، مواد آلی، سموم و مواد جانبی گندزدا در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز و از تمام نقاط مختلف استان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز در خصوص وجود املاح یا شن و ماسه در برخی از محدوده ها تصریح کرد: وجود املاح در آب نه تنها برای بدن انسان مضر نیست، بلکه لازم و مفید است اما گاهی اوقات در شبکه، شن و ماسه رویت می شود که به هیچ عنوان آلودگی محسوب نمی شود و ناشی از نوسانات در تصفیه خانه ها و چاه های تامین آب یا جدا شدن رسوبات از جداره لوله هاست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.