• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5
دیده بان البرز گزارش می دهد؛

آمادگی جامعه منتظران؛ روندی که ظهور را قطعی خواهد کرد

  • کد خبر : 14432
  • 26 اسفند 1401 - 17:04
آمادگی جامعه منتظران؛ روندی که ظهور را قطعی خواهد کرد
شرطی در خصوص ظهور منجی عالم، وجود دارد که اگر محقق شود دیگر نیازی به نشانه‌های وهمناک روایت شده نیست؛ این شرط چیزی نیست جز آمادگی مومنان و منتظران.

دیده بان البرز امیرحسین مرادی: کالکا، میتریا، سوشیانس، ماشیح، پسر انسان و در نهایت مهدی، اسامی منجی عالم در ادیان مختلف جهان هستند؛ این ادیان، معتقدند زمانی که جامعه بشری دچار جنگ، خونریزی، ویرانی و بحران های اجتماعی می شود، منجی وعده داده شده با جایگاهی الهی از راه می رسد، به مبارزه با ظلم می پردازد و در نهایت دولت کریمه، یعنی بهترین دولت قابل شکل گیری روی کره زمین را به طور واحد در سراسر دهکده جهانی بر پا می دارد.

در این دولت که دارای رهبر و دینی واحد همراه با آبادانی تمامیت ارضی است، مردم جهان، بدون نابرابری اجتماعی در حالی در کنار یکدیگر زندگی می کنند که علم بشر بیش از ۱۳ برابر شده است و رفع فساد و جرم در راستای تامین آسایش مردم و نیز رشد چشمگیر ارتباط معنوی آن ها با خداوند و مخلوقات او، تصویری زیبا و تماشایی از حیات را به شما ارائه می دهد.

مطالب فوق، مربوط به دنیای بعد از ظهور فردی است که ما مسلمانان او را به نام مهدی می شناسیم. مردم در سراسر جهان به ظهور منجی و فردی که در مقابل او به پا می خیزند و نیز جنگ آخرالزمانی (آرماگدونی) که بین آن ها به وقوع می پیوندد معتقدند؛ بسیاری از فیلم های ساخته شده در این زمینه، از ارباب حلقه ها تا تلماسه که برنده ۶ جایزه در اسکار ۲۰۲۱ شده، گواهی بر این ادعا هستند.

اما آنچه که موجب اختلاف میان جریانات فکری بشری شده، در مرحله اول اصالت منجی است، یعنی نجات بخش موعود از کدام تبار بوده و در کدام سرزمین قیام خود را آغاز می کند. مسئله بعدی اتحادی است که ممکن است با او یا علیه او باشد که این مورد بستگی به مرحله اول دارد؛ تنها در صورتی از نجات بخش وعده داده شده حمایت می شود که از میان آن جریان باشد، در غیر این صورت نتیجه برعکس خواهد بود.

جریانات فکری حاکم بر مسائل و رخدادهای جهانی که به عبارتی دست های پشت پرده خوانده می شوند، با تشکیل دستگاهی پیچیده و سراسری در حال ایجاد پیش زمینه هایی برای آمادگی و مقابله با اتفاقات آتی هستند؛ این دسته از افراد با تغییر سبک زندگی و فرهنگ مردم، نفوذ سیاسی از طریق احزاب و فرقه های متعدد و در نهایت برده داری مدرن، خواستار ایجاد دگرگونی و حکومت واحدی هستند که مالک آن خودشان باشند.

فرقه هایی همچون فراماسونری و ایلومیناتی، مسئول اجرایی و بخش نه چندان مهم و متغیر این شبکه گسترده در زمان حکومت به شمار می روند. باید اعتراف کرد آن ها تا حد زیادی موفق شده اند با نفوذ در سیاست، صنعت، محصولات کشاورزی، دارویی و خوراک فرهنگی مردم جهان، بسیاری را خواسته و ناخواسته تحت سلطه خود درآورند که تنها کشورهای معدودی مانند ایران و احزاب و افراد حقیقت طلب محدود دیگر در مقابل چنین سیاستی مقاومت می کنند.

آیا اقدامات صورت گرفته در زمینه ظهور کافی بوده اند؟

در اینجا بحثی مبنی بر کارکرد ما برای ایجاد پیش زمینه ظهور منجی، گسترش و بازتاب حقیقت و مقابله با تشکیلات گسترده و سلطه گر حاکم بر کره زمین، مطرح می شود؛ سپس این سوال در ذهن به وجود می آید که آیا اقدامات صورت گرفته در این زمینه، در مقایسه با شبکه مقابل کافی بوده و پیشرفتی داشته است؟

در همین رابطه، حجت الاسلام محمدرضا عسگری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز می گوید: مسئله انتظار ظهور منجی و مهدویت، یکی از اعتقادات شیعی بوده که دارای پشتوانه قرآنی، حدیثی، تاریخی و اجتماعی است؛ آموزه های مهدوی و ظهور منجی یکی از دلایل بقا و حیات شیعه است که موجب ایجاد امید به آینده در شیعیان می شود.

وی در ادامه مطرح می کند: انتظار به دو صورت وجود دارد؛ انتظار منفعل و غلط که تنها بر پایه دعا و ندبه برای ظهور حضرت مهدی و حل مشکلات به دست خود منجی است؛ و انتظار فعال و سازندای که از دل روایات به دست می‌آید؛ براساس روایات، حضرت مهدی (عج) برای منتظران ظهور می کند، پس منتظران نیز باید شرایط ظهور را فراهم کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز اظهار می کند: گام اول برای ظهور، شکل گیری انقلابی بود تا اقدامات جسته و گریخته انجام شده برای منجی انسجام یابند. انقلاب اسلامی که با نظریات و رهبری حکیمانه امام خمینی (عج) به وقوع پیوست، انقلابی است که زمینه سازی مهدویت، اجرای احکام الهی و ضد منیت بودن را از جمله آرمان های خود می داند و اصلی ترین مولفه آن استکبارستیزی است.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به ضرورت ظلم ستیزی می گوید: پس از گام نخست که ایجاد انقلابی منسجم و مردمی همراه با معیارهایی مانند استقلال و مبارزه با ظلم است، نوبت به گام دوم یعنی انتشار معارف مهدوی در سطح جامعه می‌رسد؛ تبیین دو هزار حدیث، تفسیر ۱۲۰ آیه‌ قرآن و نوشتن مقالات، پایان نامه‌ها، مجلات و کتاب ها و شکل گیری پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌هایی با محوریت مهدویت، از جمله اقدامات در این مرحله است.

وی اذغان می کند: در گام سوم، انقلاب زمینه ساز با نگاه به امت مهدوی چارچوب وظایف و اهداف خود را در تمامی زمینه‌ها شکل می دهد و سعی می کند حداقل‌هایی را برای ظهور به وجود آورد؛ نکته این گام، شناخت وظایف تبیین شده توسط نقشه راه و برنامه‌ انقلاب و سپس حرکت در راستای ظهور منجی است؛ اگرچه ممکن است در این مسیر با موانع و مشکلات متعدد داخلی و خارجی مواجه شویم اما این نگاه و جهت گیری، صحیح است.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به روشنگری در خصوص فیلم‌های آخرالزمانی غرب خاطرنشان می کند: اندیشمندان غربی آثار منجی گرایانه خود را در قالب‌هایی همچون کتاب، نشریه، مقاله و به خصوص سینما به دنیا عرضه کردند و در ایران نیز کتاب هایی مانند «پنجه در آفتاب» و «مستشرقان» و … به چاپ رسیده است. برنامه رادیویی جان جهان نیز سه شنبه هر هفته از رادیو البرز پخش می شود که بخشی از آن به پرسش مردم و پاسخ کارشناس اختصاص دارد.

معارف مهدوی باید یا زندگی مردم گره بخورد

وی با بیان اینکه البته نشست های پرسش و پاسخ به همراه برگزاری دوره های منجی در ادیان، دشمن شناسی، غرب شناسی و مهدویت در غرب نیز برگزار می شود، در خصوص ساخت فیلم های مرتبط داخلی اظهار می کند: در مقابل سینمای غرب که پرهزینه‌ترین و پرفروش ترین فیلم های خود را به موضوع آخرالزمان و منجی اختصاص داده است، سینمای داخلی به جز ساخت فیلم های قدمگاه و زندانی ها که اشاره های جزئی به مهدویت داشتند، هیچ کاری در این زمینه نکرده است.

به گفته حجت الاسلام عسگری، ریسک پذیری تهیه کنندگان برای سرمایه گذاری ساخت فیلم‌هایی با محوریت منجی و نگرانی فروش گیشه سینما، یکی از اصلی ترین دلایل ساخته نشدن این دسته از فیلم‌هاست که البته علاقه‌مندان بسیاری نیز به دنبال فیلمنامه‌ ممتازی هستند تا جسارت ساخت را پیدا کنند. رشد ما در تمامی زمینه‌ها نسبت به قبل از انقلاب و حتی دهه‌ قبل، قابل قیاس نیست و پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته است اما به هیج وجه کافی نیست.

وی می گوید: ما در مرحله انتشار و ترویج قرار داریم و باید تعمیق صورت گیرد، یعنی معارف مهدوی نیز مانند اربعین حسینی، با زندگی مردم گره بخورد؛ شاید دلیل محقق نشدن این موضوع، پرداختن به آن به صورت مقطعی و عدم استمرار در این زمینه باشد. بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) به تنهایی نمی‌تواند مسائل مهدوی را پیش ببرد و نیازمند همکاری مجموعه‌های دیگر است تا موج و حرکتی ایجاد شود.

مدیر بنیاد مهدویت استان البرز می افزاید: اگر این همراهی صورت نگیرد، مانند ماجرای حجاب که بیشتر دستگاه‌های مربوطه به وظایف خود عمل نکردند، منجر به تخریب می‌شود؛ البته در شورای عالی انقلاب فرهنگی یک سند بالادستی در حال تدوین است که ورود تمامی دستگاه‌ها به این حوزه را پیگیری می‌کند. از نشریات و رسانه‌ها، درست می شود فضایی را ویژه مهدویت و مطالبه از مسئولین در این زمینه فراهم کنند.

حجت الاسلام علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز نیز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز می گوید: جهان بر پایه دو قطب خیر و شر یا خدا و شیطان برپاست که همواره با گرایشات نیکو و پلید با یکدیگر در تضاد هستند. آن ها محرک انسان به سوی روشنایی و تاریکی بوده و قطب پلید یا شیطانی، مدعی دور کردن انسان‌ها از روشنایی و خداوند است که در نهایت به ظلمت منتهی می شود.

وی می افزاید: صهیون در امتداد شبکه الهی و شیطانی، میان قوم بنی اسرائیل به وجود آمد که برای تشخیص ماهیت اصلی این پدیده، باید بررسی کرد که بر اساس کدام قطب عمل می‌کند. در انیمیشن‌ها و فیلم‌هایی که از کودکی تا بزرگسالی هر شخصی برنامه‌ریزی شده است، شاهد محو شدن خداوند هستیم و در نتیجه ایجاد جریانات انسان محور و مادی نیز دور شدن از قطب خیر را مشاهده می‌کنیم.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی البرز عنوان می کند: منجی یکی از عوامل گرایش به سوی قطب خیر است که انسانی کامل را به نمایش گذاشته که قرار است مردم با الگوگیری از سبک زندگی و حکومت او به سوی خداوند، حرکت کنند؛ به دنبال عدم انکار منجی به واسطه وجودیت او در تمامی کتب و ادیان، اقدامات صهیون حول محور منجی است.

حجت الاسلام ابراهیمیان اظهار می کند: تقریبا همه مردم، معتقد به وجود منجی هستند، زیرا اگر نجات دهنده‌ای نباشد، زندگی حالت پوچ پیدا می کند؛ منجی تصور مردم را به سوی روشنایی و خیر هدایت می‌کند، یعنی در تضاد با قطب شر که منجر به موضع گیری صهیون نسبت به وی می‌شود که این موضوع در سیاه نمایی منجی در فیلم‌ها قابل مشاهده است.

وی مطرح می کند: مردم به دنبال آشنایی با منجی، به سوی او حرکت می کنند و شبکه صهیون نابود می شود. برنامه دشمن مشخص است؛ قطب شر سعی می کند با ایجاد مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و به خصوص فرهنگی در سراسر جهان، حکمرانی خود را آسان‌تر کند که نمونه آن سبک زندگی ایجاد شده در غرب است.

هنوز تا نقطه مطلوب در زمینه سازی ظهور فاصله زیادی داریم

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به برنامه‌ها و مشکلات ایجاد شده توسط صهیون تاکید می کند: ما باید از فرصت رسانه‌های به وجود آمده استفاده کرده و رسانه‌ها را تقویت و منسجم کنیم، قدرت تولید محتوا را افزایش دهیم، اقدامات و فعالیت های ریشه ای را آغاز کنیم و ارتباط با مردم به خصوص جوانان و نوجوانان را نیز گسترش دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی امام زمانی و تولید محتوای رسانه ای مرتبط، به وجود ضعف در این حوزه اشاره می کند و می گوید: دولت باید در این زمینه ورود کند و سرمایه گذاری لازم صورت گیرد. انیمیشن ها و فیلم هایی با موضوع منجی از کارهای پرفروش و موفق در سطح جهان هستند. باید بدانیم که اگر محتوای مناسب و صحیح تولید نشود، مردم به سمت فیلم های تاریک غربی سوق پیدا می کنند.

در پی دو گفت و گوی انجام شده، به رشد و پیشرفت حوزه مهدویت پی بردیم اما نباید از این موضوع نیز غافل ماند که با نقطه مطلوب، فاصله زیادی داریم و هنوز ظرفیت های استفاده نشده بسیاری وجود دارند. همچنین تاثیرگذاری برنامه‌ها و محتوای بارگذاری شده در بستر فضای مجازی در این زمان، بسیار بیشتر از دیگر رسانه‌هاست و شبکه‌ حاکم بر جهان از این موضوع مطلع بوده و تمرکز خود را نیز بر روی آن گذاشته است.

روند پیش گرفته توسط سینمای غرب در خصوص سیاه نمایی و اصالت منجی همچنان ادامه دارد که نمونه های آن را می توان در فیلم‌های سینمایی و سریالی جهانی مانند تلماسه (DUNE) و مسیحا (از نتفلیکس) مشاهده کرد. جامعه ای با شعار مهدوی، علاوه بر رفع شبهات مربوطه در فیلم ها و انیمیشن ها، باید به فکر تولید محتواهای مناسب در رابطه با منجی باشد و در این زمینه سرمایه گذاری کند.

اکنون، علاوه بر آمادگی و فراهم شدن زیرساخت های اجتماعی، منتظران باید به آمادگی معنوی و نفسانی نیز برسند تا ظهور صورت گیرد که در این راستا حجت الاسلام علی جبارزاده، کارشناس حوزه مهدویت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز می گوید: در فرهنگ مهدوی، ویژگی های یاران منجی آمده که هر فردی که خواستار یاری امام زمان (عج) در هنگام ظهور است، باید آن ها را دارا باشد. ایمان، اطاعت از خداوند و نائب حجت او، تقوا، دینداری، شجاعت و … از جمله این ویژگی‌ها هستند.

وی عنوان می کند: فردی که منتظر ظهور منجی است، باید از لحاظ رفتاری نیز مانند او باشد که الگوی این عمل، حضرت علی اکبر (ع) فرزند امام حسین (ع) است؛ وی از تمام جهات به رسول الله (ص) شباهت داشت و این شباهت نه تنها در ظاهر بلکه در رفتار و زندگی او نیز هویدا بود. اگر فردی بتواند همچون علی اکبر (ع) از رسول خداوند، از امام زمان خود الگوبرداری کند، قطعا در کنار امامش خواهد بود.

این کارشناس حوزه مهدویت با اشاره به ارتباط اعمال معنوی با فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی افراد اظهار می کند: تربیت و ساخته شدن افراد از طریق اعمال معنوی صورت می گیرد که در پی ساخته نشدن فرد، در انجام وظایف سیاسی و اجتماعی ناتوان می‌شوند؛ مقام معظم رهبری در رابطه با شخصیت‌هایی با درجات عالی در صدر اسلام بیان می‌کنند که اطاعت و ولایت پذیری ولی زمان خود از تعبد و بندگی می‌آید که با عبادت به دست آمده است.

اما در خصوص ظهور منجی، شرطی وجود دارد که اگر محقق شود دیگر نیازی به نشانه‌های وهمناک روایت شده نیست؛ این شرط چیزی نیست جز آمادگی مومنان و منتظران. اگر آن شرط محقق شود، بدون پیدایش دیگر نشانه‌های محقق نشده ظهور شکل می‌گیرد و در صورتی که محقق نشود، آنقدر نشانه‌ها بروز خواهند کرد تا این شرط عملی شود.

اکنون با کسب اطلاع از آمادگی‌های اجتماعی و معنوی به همراه پیش زمینه های ایجاد شده، در می یابیم که علیرغم رشد قابل توجه در زمینه مهدویت، با نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و نقاط ضعف بسیاری در مقابل شبکه صهیون داریم. حال باید دست بکار شویم و در راستای ظهور منجی و امام زمان (عج)، در زمینه اصلاح نفس و ایجاد پیش زمینه های اجتماعی تلاش کنیم تا این اتفاق هرچه زودتر رقم بخورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=14432

ثبت دیدگاه

  1. سلام علیکم.
    بسیار عالی بود

  2. order cialis 5mg generic purchasing cialis on the internet where to buy ed pills without a prescription

  3. order cefadroxil 250mg generic order lamivudine pill order propecia 1mg

  4. order estradiol 1mg for sale cheap minipress buy cheap generic prazosin

  5. fluconazole drug buy acillin generic buy ciprofloxacin 500mg sale

  6. mebendazole 100mg tablet buy vermox generic tadalis oral

  7. order flagyl 200mg pill cephalexin pills cephalexin 125mg brand

  8. avana price oral avanafil 200mg voltaren over the counter

  9. indomethacin without prescription order suprax for sale where can i buy suprax

  10. order nolvadex 10mg online cheap ceftin 500mg ca ceftin for sale

  11. amoxicillin canada purchase anastrozole generic biaxin 500mg tablet

  12. order careprost online cheap buy desyrel 100mg online desyrel 100mg us

  13. purchase catapres generic catapres price tiotropium bromide tablet

  14. cost cialis 40mg canadian cialis and healthcare buy tadalafil for sale

  15. order azipro 500mg online cheap azithromycin without prescription gabapentin pills

  16. ramipril 5mg over the counter buy etoricoxib 60mg online buy arcoxia 60mg

  17. mesalamine medication mesalamine tablet irbesartan 150mg pill

  18. buy diamox pills isosorbide 20mg uk azathioprine 25mg price

  19. digoxin 250mg uk buy cheap molnupiravir cost molnunat

  20. buy generic naproxen 500mg buy naprosyn 250mg oral lansoprazole 15mg

  21. proventil 100mcg cheap purchase pyridium pills pyridium order online

  22. montelukast 10mg cheap buy dapsone no prescription buy dapsone medication

  23. order adalat 30mg generic order allegra 180mg sale buy allegra no prescription

  24. buy diltiazem medication buy zyloprim 300mg pills zyloprim order

  25. purchase rosuvastatin generic buy rosuvastatin generic buy generic domperidone

  26. order sumycin 500mg for sale purchase cyclobenzaprine online cheap lioresal canada

  27. brand toradol 10mg colcrys cost order generic inderal

  28. plavix pills purchase plavix pills warfarin order

  29. purchase reglan pills purchase esomeprazole online buy nexium without a prescription

  30. purchase topamax pill buy levofloxacin 500mg sale buy levofloxacin medication

  31. buy dutasteride for sale buy avodart sale buy meloxicam 15mg online

  32. celebrex price zofran 4mg for sale ondansetron 4mg tablet

  33. cost tadalafil 40mg order cialis 5mg without prescription buy ed pills without a prescription

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.