• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
معاون فرماندار چهارباغ عنوان کرد؛

آموزش های مستمر برای آمادگی در برابر زلزله، حلقه گمشده در چرخه مدیریت بحران کشور

  • کد خبر : 24154
  • 09 آذر 1402 - 21:06
آموزش های مستمر برای آمادگی در برابر زلزله، حلقه گمشده در چرخه مدیریت بحران کشور
معاون فرماندار چهارباغ، ارائه آموزش و برگزاری مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله به عنوان حلقه گمشده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور را امری اجتناب ناپذیر و ضروری دانست.

به گزارش دیده بان البرز، محمد چگینی نژاد، معاون فرماندار چهارباغ در حاشیه برگزاری مانور زلزله و ایمنی که همزمان با سراسر کشور در یکی از مدارس این شهرستان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت: در جریان برگزاری این مانور، دانش‌آموزان شرکت‌کننده با مهارت‌های پناه‌گیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله و حضور در محل‌های ایمن به صورت عملی آشنا شدند.

وی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن کشور در زمینه زلزله، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله، موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی و آمادگی، هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی می شود و دانش آموزان به عنوان سفیران آموزش دیده می توانند نقش مهمی در کمک به اعضای خانواده خود هنگام وقوع حادثه ایفا کنند و با کسب آموزش لازم به خوداتکایی برسند.

معاون فرماندار چهارباغ، ارائه آموزش و برگزاری مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله به عنوان حلقه گمشده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور را امری اجتناب ناپذیر و ضروری دانست و بیان کرد: تبدیل مهارت‌های آموزشی به کاربردی، ترک کلاس به سمت محل ایمن، اصول حفاظت از جان در برابر حادثه، روش صحیح پناه‌گیری در مکان مناسب و عاری از خطر از جمله اهداف این مانور بود.

چگینی با اشاره به اینکه در این مانور، دانش‌آموزان مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله را شبیه‌سازی کردند و با روش‌های ایمنی مربوط به زلزله آشنا شدند، مطرح کرد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از طریق ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی از اهداف اصلی این مانور بود.

معاون فرماندار چهارباغ اظهار کرد: در این مانور با به صدا درآمدن آژیر و زنگ زلزله، دانش آموزان آموخته های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و همزمان با شنیده شدن صدای آژیر با حرکت از نقاط مطمئن و امن کلاس های درس و محوطه مدرسه پناه گرفتند.

شایان ذکر است که این مانور با همکاری دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان نظیر مدیریت بحران فرمانداری، جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس شهرستان، آتش نشانی، نیروی انتظامی، آبفا، مدیریت برق و سایر نهادهای مرتبط برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24154

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.