• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

اخبار پلیسی پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه

  • کد خبر : 3751
  • 30 بهمن 1399 - 23:59
اخبار پلیسی پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه
مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز پنجشنبه 30 بهمن ماه را در این قسمت بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دستگیری سارق لوازم خودرو حین سرقت، توقیف بنز ۵۵ میلیاردی در آزاد راه تهران – کرج، جمع آوری ۳۰۰ معتاد متجاهر در البرز و دستگیری اوباش شناسنامه دار در صحنه قدرت نمایی، از جمله اخبار پلیسی استان البرز در روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه است که مشروح این اخبار را می خوانیم.

دستگیری سارق لوازم خودرو حین سرقت

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی افزایش سرقت لوازم خودرو در منطقه حصارک کرج و تاثیر آن بر کاهش احساس امنیت در بین شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۶ حصارک قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که سارق ابتدا خودروهای فاقد دزدگیر پارک شده در مناطق خلوت را شناسایی و در نیمه های شب به صورت انفرادی اقدام به سرقت لوازم آن ها می کند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: با بررسی جغرافیای سرقت و انجام اقدامات لازم، ماموران حین گشت زنی در یکی از نقاط خلوت، سارق را در حال سرقت لوازم یک خودرو مشاهده و بلافاصله در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

محمدیان اظهار کرد: در تحقیقات تکمیلی، متهم به ۵۰ فقره سرقت لوازم خودرو در سطح شهرستان کرج اعتراف و عنوان کرد که اموال مسروقه را به یک ضایعاتی در منطقه حصارک فروخته است که وی نیز توسط پلیس البرز دستگیر شد.

به گفته فرمانده انتظامی استان البرز در بازرسی از ضایعات این مالخر، تعداد زیادی لوازم خودروی سرقتی از جمله ضبط و باند، جعبه ابزار، آمپلی فایر و مقدار زیادی کابل برق کشف شد و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

توقیف بنز ۵۵ میلیاردی در آزادراه تهران – کرج

سرهنگ مهدی افشاری، رئیس پلیس اقتصادی استان البرز بیان کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس اقتصادی در حین گشت زنی در آزاد راه تهران – کرج، به یک دستگاه خودروی سواری بنز اس ۵۵۰ مشکوک شدند و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: در بررسی های ماموران مشخص شد خودروی مذکور به ارزش ۵۵ میلیارد ریال، فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی است و  قاچاق محسوب می شود که بلافاصله خودرو توقیف و راننده آن نیز به پلیس اقتصادی استان منتقل شد.

جمع آوری ۳۰۰ معتاد متجاهر در البرز

سرهنگ علی سلیم پور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز اعلام کرد: اجرای طرح ضربتی جمع آوری معتادان در دو مرحله اجرایی شد که مرحله اول با جمع آوری ۳۰۰ نفر به پایان رسید و جمع آوری ۴۰۰ نفر دیگر نیز طی چند روز آینده اجرا می شود.

وی به اجرای طرح های پاکسازی در مناطق آلوده استان البرز اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با برنامه ریزی های اطلاعاتی و عملیاتی در مناطق مختلف استان در حال اجراست که به صورت مستمر در مناطقی مانند حصار، مهدی آباد و ملک آباد اجرا می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز اذعان کرد: بیش از ۱۹ تن انواع مخدر در سال جاری توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان کشف شده که بیش از ۱۲ تن در استان البرز و بقیه در عملیات های مشترک در استان های مختلف کشور کشف شده است.

سلیم پور گفت: در این مدت ۵۹۶ قاچاقچی و سه هزار و ۳۵۸ توزیع کننده و خرده فروش نیز دستگیر شدند. همچنین طی سال جاری ۳۱ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر متلاشی و ۴۱۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز از قاچاقچیان کشف شده است.

وی ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در سال جاری بیش از ۸۸۰ طرح پاکسازی مناطق آلوده را در شهرستان های استان البرز اجرا کرده و ۱۰ هزارو ۲۸۰ نفر معتاد نیز جمع آوری شده اند.

دستگیری اوباش شناسنامه دار در صحنه قدرت نمایی

سرهنگ محمد معظمی گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج خبر داد: ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد مرکز فوریت فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماسی مبنی بر انسداد یکی از خیابان های حصارک و قدرت نمایی دو نفر از اوباش سابقه دار منطقه دریافت کرد و بلافاصله ماموران کلانتری ۱۶ حصارک به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در منطقه متوجه شدند که دو نفر از اوباش شناخته شده و شناسنامه دار منطقه حصارک با عربده کشی و قدرت نمایی، خیابان را برای دقایقی مسدود کردند و باعث سلب آسایش مردم شدند که بلافاصله ماموران وارد عمل شدند و در یک عملیات ضربتی هر دو متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند، تصریح کرد: در بحث امنیت شهروندان با احدی تعارف نداریم و برابر قانون با مخلان نظم و امنیت برخورد می کنیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=3751

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.