به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز از ارائه خدمات مشاوره حضوری به ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این خدمات با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاورهای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی و خانوادگی در راستای ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه خدمات مذکور از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است بیان کرد: در سال گذشته همچنین ۵۱ هزار و ۱۲۰ مشاوره تلفنی رایگان از طریق برقراری ارتباط با سامانه ۱۴۸۰ به منظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاورهای انجام شده که بیشترین مشاورهها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و همسران بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه همه تماسهای مردمی با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن هستند، اظهار کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد بوده و با توجه به تنوع تماسگیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها، گاهاً ضرورت دارد برای دریافت راهنمایی و خدمات روانشناختی و مشاوره ای مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.
شایان ذکر است سامانه صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ برای مشاوره های غیرحضوری و تلفنی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ خدمات تخصصی خود را به صورت رایگان به متقاضیان ارائه میدهد.
انتهای پیام/