• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی:

افزایش جمعیت جوان کشور مستلزم حمایت دولت و همت ملت است

  • کد خبر : 26524
  • 14 اسفند 1402 - 12:20
افزایش جمعیت جوان کشور مستلزم حمایت دولت و همت ملت است
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: همه باید برای افزایش جمعیت جوان کشور تلاش کنیم که این امر مستلزم حمایت دولت و همت ملت است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، روح الله اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در آیین واگذاری یک هزار و ۳۵۷ قطعه زمین در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان البرز که در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، گفت: زمین در کشور فراوان داریم اما تبدیل آن به سرزمین و شهر نیازمند همت، اراده، حکمت، دانش و فرزانگی است.

وی مطرح کرد: با اراده و انتخاب مردم دولتی روی کار آمده که بر خود وظیفه می داند علاوه بر خدمات عمومی و تامین زیرساخت های لازم از جمله آب، برق، گاز، جاده و … برای تهیه کالای اساسی خانواده که در سبد خانوار نقش پررنگی دارد هم تلاش می کند. تولید مسکن و ظرفیت سازی برای آن کاری پرزحمت و پیچیده است و البته شیرینی هایی نیز دارد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نه تنها موافق نشاط مردم است بلکه به امیدواری آنها نیز فکر می کند، بیان کرد: نشاط زودگذر است اما آنچه ماندگار بوده و موجب حرکت کشور به سمت قله های پیشرفت می شود، امید است. وقتی دولتی برخاسته از مردم باشد، با مشارکت آنها می تواند چشم انداز روشنی را ایجاد و برای کشور امیدآفرینی کند.

اکبری عنوان کرد: تولید خانه زمانی معنای خوبی پیدا می کند که بتوانیم سلایق و علایق خانواده ها را هم در آن در نظر بگیریم. شاید وجه تمایز تولید در نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در بحث بها دادن به سلیقه خانواده هاست. تلاش ما بر آن است که در قانون های جهش تولید مسکن و جوانی جمعیت علاوه بر تولید انبوه، سفارشی سازی تولید هم داشته باشیم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در این راستا خانه ها با دستان شما و ایجاد زیرساخت های لازم و حمایت دولت، به صورت یک طبقه حیاط دار ساخته می شوند و با توجه به محدودیت های موجود فراهم کردن چنین امکانی در استان البرز امری دشوار است اما باید امکان جنب و جوش و بازی را برای کودکان در خانه فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه پنج سال از اجرای آزمایشی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باقی مانده است، خاطرنشان کرد: در پنجره جمعیتی طرح جوانی جمعیت، اگر جمعیت کشور جوان نشود، در یک چاله جمعیتی گرفتار می شویم که حدود ۲۰۰ سال طول می کشد تا جمعیت ایران مجدد جوان شود، بنابراین همه باید برای افزایش جمعیت جوان کشور تلاش کنیم.

اکبری این امر را مستلزم حمایت دولت و همت ملت دانست و اظهار کرد: اگر جمعیت کشور به سمت پیری پیش برود در خصوص جمعیت فعالی که در سن اشتغال هستند با بحران مواجه می شویم. در سیاست های تنظیم جمعیت دچار اشتباهاتی شده ایم که اگر زودتر آنها را جبران کنیم، در آینده با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی یکی از این مشکلات را کاهش آمار بیمه پردازان صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی و افزایش تعداد مستمری بگیران عنوان کرد و با اشاره به ناترازی که در صندوق های بیمه اتفاق می افتد، گفت: هیچ کس بخاطر یک قطعه زمین فرزندآوری نمی کند اما دولت وظیفه دارد از کسانی که برای جوانی جمعیت تلاش می کنند حمایت کند.

وی با اشاره به توسعه کشور از نظر شاخص های توسعه انسانی و امید به زندگی و نگاه جمهوری اسلامی ایران به بانوان بیان کرد: پیام آور اصلی «زن، زندگی، آزادی» پیامبر اسلام (ص) بوده اند. در عصر جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند اما در جاهلیت نوین، مسائلی مانند سقط جنین در برخی کشورهای مدعی توسعه یافتگی افزایش یافته است.

اکبری با بیان اینکه نگاه اسلام به خانه و خانواده متعالی است، خاطرنشان کرد: از نظر ریالی، ارزش این زمین ها بالغ بر یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بوده اما سرمایه و حق شماست و دولت با اهدای این زمین ها، امکان دسترسی به بخشی از حقوق جامعه را فراهم می کند. امید است خانه هایی ساخته شود که خانواده هایی بادوام و بانشاط در آنها زندگی کنند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=26524

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.