• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
21
فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد؛

انهدام باند قاچاق موادمخدر در البرز/ ۷۰۰ کیلوگرم مرفین کشف شد

  • کد خبر : 19820
  • 24 تیر 1402 - 9:54
انهدام باند قاچاق موادمخدر در البرز/ ۷۰۰ کیلوگرم مرفین کشف شد
فرمانده انتظامی استان البرز از کشف حدود 700 کیلوگرم مرفین و 50 کیلوگرم تریاک از یک باند سه نفره با اقدامات اطلاعاتی فرماندهی انتظامی، اداره کل اطلاعات و دستگاه قضائی استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز امروز در نمایشگاه کشفیات موادمخدر که در ساختمان پلیس مبارزه با موادمخدر استان برگزار شد، گفت: فرماندهی انتظامی فراجا طی سالیان گذشته، در راستای مبارزه با موادمخدر حدود چهار هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد به دلیل فرصت طلبی و سودجویی، از طریق قاچاق موادمخدر اقدام به اغفال جوانان و بر هم زدن نظم و امنیت کشور می کنند، از کشف حدود ۷۰۰ کیلوگرم مرفین و ۵۰ کیلوگرم تریاک از یک باند سه نفره با اقدامات اطلاعاتی فرماندهی انتظامی، اداره کل اطلاعات و دستگاه قضائی استان البرز خبر داد.

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: طبق بررسی کارشناسان، ارزش ریالی موادمخدر مکشوفه، ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است. این محموله از مرز وارد ایران و استان البرز شده و قرار بوده این استان باراندازی برای خروج این محموله از کشور و انتقال آن به کشورهای اروپایی باشد.

سردار هداوند از توقیف دو دستگاه خودروی خارجی که در حمل و جابجایی این محموله های موادمخدر استفاده می شد نیز خبر داد و بیان کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نیز حدود ۴ هزار و ۱۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان البرز کشف شده است که نسبت به سال گذشته که میزان کشفیات، ۳ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم بود، شاهد ۹ درصد افزایش هستیم.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳ هزار و ۸۶۸ معتاد متجاهر از سطح استان البرز جمع آوری و تحویل کمپ های ماده ۱۶ شده اند که دستگیری این افراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان از خانواده ها خواست با نظارت مستمر بر رفتار جوانان و نوجوانان خود، از گرفتار شدن آن ها در دام اعتیاد به موادمخدر جلوگیری کنند و از مردم این استان نیز درخواست کرد در صورت مشاهده موارد این چنینی، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند تا پلیس مبارزه با موادمخدر بتواند در کمترین زمان به موضوع رسیدگی کند.

عکاس: اکبر علاقه بندی

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19820

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.