• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
8
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج:

باید از برنامه های زودگذر و کم بازده بگذریم

  • کد خبر : 26362
  • 10 اسفند 1402 - 14:10
باید از برنامه های زودگذر و کم بازده بگذریم
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج گفت: در اجرای برنامه های تربیتی که در مدارس برنامه ریزی و اجرا می شود، باید از برنامه های زودگذر و کم بازده عبور کنیم و اثربخشی را در نظر بگیریم تا دانش آموزان کارآمدی پرورش یابند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سید محمود حسینی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی که با حضور مدیران، معاونان و مربیان آموزش و پرورش در کانون شهید سبحانی سپاه برگزار شد، ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: نهاد امور تربیتی پس از پیروزی انقلاب به همت این دو شهید تاسیس شد.

وی با اشاره به شعار این برنامه مبنی بر تربیت مهدوی، نسل آرمانی، هدف از تشکیل این نهاد را تربیت اسلامی دانش آموزان و گسترش و تعمیق ارزش های اتقلاب اسلامی که حاصل خون هزاران شهید است دانست و بیان کرد: برای تقویت و استمرار جامعه اسلامی و پایداری آن باید فرهنگ دینی و غنی ایرانی اسلامی که مملو از ارزش ها و باورهاست را از نسل گذشته به نسل های آینده منتقل کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج با تاکید بر پای کار آمدن افراد توانمند برای تحقق این امر، اذعان کرد: وظیفه ما این است که ارزش ها و باورهای دینی را خوب و کامل و با روش های صحیح به دانش آموزان و نسلی منتقل کنیم که نسل آرمانی هستند؛ ادبیات ما در مقابل نسلی که امروز وظیفه پرورش و تربیت آنها بر دوش ماست باید ادبیات نسل مهدوی باشد.

حسینی ادامه داد: تفکرات و اقدامات مذکور می تواند مقدمه تربیت سربازان امام زمان (عج) و زمینه ساز ظهور آن حضرت باشد. ویژگی های نسل مهدوی در فصل ۵ سند تحول بنیادین برشمرده شده که از جمله آنها می توان به صفاتی همچون موحد، مومن، معتقد به مبداء و معاد، مسئولیت پذیر، شجاع، ایثارگر، وطن دوست بودن و تلاشگر در تحقق حکومت عدل اسلامی اشاره کرد.

وی ضمن خدا قوت به تلاشگران این عرصه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از طریق نسلی که از آن به عنوان نسل آرمانی یاد می شود، اهداف سند تحول را محقق کنیم برنامه های ما باید پیوست فرهنگی داشته باشند. در اجرای برنامه های تربیتی که در مدارس برنامه ریزی و اجرا می شود، باید از برنامه های زودگذر و کم بازده عبور کنیم و اثربخشی را در نظر بگیریم تا دانش آموزان کارآمدی پرورش یابند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در بخش دیگری با اشاره به انتخابات پیش رو نیز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال جاری تاکید و توصیه هایی در این زمینه و مشارکت حداکثری داشتند زیرا به عنوان دیده بان انقلاب مناظری را دیدند که شاید ما قابلیت درک و مشاهده آن را نداشتیم لذا برماست که مخاطبین خود را به حضور فعال در این حماسه سیاسی دعوت کنیم.

حسینی با بیان اینکه مخاطبین ما فقط رای اولی ها نیستند، افزود: بخش اعظمی از مخاطبان ما خانواده ها هستند و ما در قبال آنها وظایف سنگینی بر عهده داریم بنابراین جامعه وسیع و فراگیر آموزش و پرورش باید جریان ساز رویدادهای مهم و تاریخی در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … در کشور باشد تا بعد از انتخابات شاهد تاثیر زحمات این قشر فهیم در عرصه باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=26362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.