• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
11
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:

باید از تربیت اسلامی رفع غربت کنیم

  • کد خبر : 26366
  • 10 اسفند 1402 - 21:04
باید از تربیت اسلامی رفع غربت کنیم
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: امروز جبهه حق به دلیل ضعف های ما دچار مشکل شده و ستون های جمهوری اسلامی که همان تربیت دینی است، مورد هدف قرار گرفته است.

سردار فتح اللهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز امروز در حاشیه همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی در گفت و گو با خبرنگار دیده بان البرز گفت: امروز همه ما میراث دار تربیت هستیم و بار سنگینی بر دوش همه ماست. امیدواریم بتوانیم این فرهنگ را به شایستگی به نسل جدید انتقال دهیم که اگر این ‌مهم رقم بخورد معجزه می کند اما مشکل این جاست که ما با ادبیات نسل جوان آشنا نیستیم.

وی ادامه داد: امروز جبهه حق به دلیل ضعف های ما دچار مشکل شده و ستون های جمهوری اسلامی که همان تربیت دینی است، مورد هدف قرار گرفته است. اگر ما می توانستیم فرزندان خود را با دعاهای ندبه، کمیل و ابوحمزه و … اَشنا و دلهای آنان را به ادعیه نزدیک‌ کنیم فتح الفتوحی تماشایی اتفاق می افتاد. نقش معلمان در تربیت فرزندان ‌من و شما بسیار مهم است و باید احیا شود؛ اگر معلم‌ نقش خود را در آموزش جدی نگیرد، مربی پرورش نمی تواند نقش خود را به درستی ایفا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اذعان کرد: مسئولیت سنگینی بر دوش ماست لذا در این ‌پیچ تاریخی نباید به خواب برویم و عقب بمانیم زیرا در این صورت ندای رهبر بر روی زمین‌می ماند، باید در این مسیر شبانه روز تلاش کنیم، ارتباط با نسل جدید را یاد بگیریم و مطالعات مرتبط و نیز قدرت ارتباط خود با همه خصوصا نسل جدید را افزایش دهیم. وقتی نگاه اسلامی در مدارس نباشد نگاه های غربی جای آن را می گیرد و نتیجه همان می شود که امروز می بینیم.

فتح اللهی با تاکید بر کار جهادی و بنیادی در این زمینه تاکید کرد: باید از تربیت اسلامی رفع غربت کنیم، امروز نظام برای این موضوع هزینه های زیادی متحمل و زحمات زیادی نیز برای این مهم کشیده می شود. وقتی دانش آموزی به سن دیپلم‌ می رسد اما پایبند به اصول شرعی نیست باید از غصه دق کنیم و به خود نهیب بزنیم.

تربیتی ترین کار ما حضور پرشور پای صندوق های رای است

وی تصریح کرد: اینکه امروز برخی از دانش آموزان ‌ما تعصبی نسبت به ایران ندارند و نمی خواهند کشورشان ‌پیشرفت کند و آجرهای نظام سرمایه داری را روی هم‌ می گذارند، بسیار دردآور و ناراحت کننده است. نگاه های رسانه زده برخی خانواده ها باعث می شود اخبار مثبت دیده و شنیده نشود و تمرکز روی نقاط ضعف باشد و نقاط قوت برجسته نشود بنابراین باید در این زمینه مجدانه فعالیت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به انتخابات پیش رو نیز اذعان کرد: چرا امروز دشمن‌ تمام‌ تلاش خود را بکار گرفته تا حضور و مشارکت‌ مردم کم باشد؟ زیرا ما زنده و متحرک هستیم و گرنه موجود ضعیف که تمرکز نمی خواهد و به راه اندازی ۱۶ هزار سایت نیاز ندارد، بنابراین ایران قوی تر از قبل شده که دشمن این همه برای عدم حضور مردم تلاش می کند.

فتح اللهی با بیان اینکه رای ندادن‌ نوعی رای دادن است ادامه داد: تربیتی ترین کار ما برای فردا حضور پرشور پای صندوق های رای است. یکی از گرفتاری های ما این است که قدر جمهوری اسلامی را نمی دانیم زیرا ما حق انتخاب مسئولین رده بالای مملکت خود را داریم ولی قدر نمی دانیم در حالی که اگر در عربستان باشیم متوجه اهمیت موضوع می شویم.

 وی افزود: عده ای تحلیلی از شرایط موجود ندارند و منفعل هستند و با برگه های سفید، اختیار انتخاب را به دیگری می دهند اما باید بدانند که رای ندادن نه تنها هیچ منفعتی ندارد بلکه به ضرر کشور و مردم ‌نیز هست. لذا هم باید خودمان در این رویداد سیاسی شرکت و از این ‌ناموس ملی محافظت کنیم و هم دیگران را تشویق کنیم تا انتخاب درست انجام و صالحین وارد مجلس شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اذعان کرد: سرعت کم اما مسیر درست است پس باید با اعتماد به نفس از رای خود دفاع کنیم زیرا مشارکت های بزرگ، زمینه را برای اصلاحات فراهم می کند آن وقت است که ما می توانیم از نماینده ای که با رای ما راهی مجلس شده مطالبه گری کنیم و از او بخواهیم که اقدامات خود در راستای رفع مشکلات مردم را بیان کند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=26366

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.