• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
12
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عنوان کرد؛

برپایی میز خدمت با حضور نماینده تام الاختیار رئیس بنیاد شهید در البرز

  • کد خبر : 24260
  • 15 آذر 1402 - 19:26
برپایی میز خدمت با حضور نماینده تام الاختیار رئیس بنیاد شهید در البرز
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از برپایی میز خدمت با حضور نماینده تام‌الاختیار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۱۸ نفر از معاونین مدیران ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رسیدگی به مشکلات جامعه ایثارگری در این استان خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز امروز در جریان برپایی میز خدمت در آستانه سفر رئیس جمهور به استان البرز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گفت: در چارچوب سیاست‌های کلی دولت، رئیس‌جمهور به استان‌های مختلف سفر می‌کند و در جریان آن، برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تقریباً در نوک پرگار بیشتر این برنامه‌ها قرار داشته و به‌صورت ذاتی وظایفی را در این زمینه بر عهده دارد. ازجمله این وظایف می‌توان به تبلیغات محیطی با نصب تصاویر شهدای شاخص در سطح شهر و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از برپایی میز خدمت با حضور نماینده تام‌الاختیار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۱۸ نفر از مدیران و معاونین ستادی در این استان برای رسیدگی به مشکلات جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: این مدیران با حضور در بخش‌های مختلف این اداره کل، در چارچوب قانون، اختیارات و ظرفیت‌ها پاسخگوی مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری هستند.

رستمیان عنوان کرد: این افراد در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، پذیرش و امور اداری، کمیسیون پزشکی، درمان و توانبخشی، تسهیلات و مسکن، مددکاری، مشاوره و معاضدت حقوقی پاسخگوی مراجعین هستند و مشکلات مطروحه را بررسی و پیگیری می‌کنند. بی‌شک حضور رئیس‌جمهور، نمایندگان دولت و وزرا در هر استان، زمینه را برای شناخت بیشتر و اتخاذ تصمیمات میدانی برای خدمت به مردم فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید نیز به‌عنوان نهادی که از نظر سازمانی و دریافت اعتبارات، جزو هیئت دولت است، خدماتی را ارائه می‌دهد و آن‌ها را تسریع می‌دهد، مطرح کرد: سامانه میز خدمت راه‌اندازی شده تا افرادی که در حوزه‌های مختلف نیازمندی‌هایی دارند، در کوتاه‌ترین فرایند زمانی بتوانند با مدیران مرکز دیدار چهره به چهره داشته باشند و مشکلات خود را مطرح کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز توضیح داد: در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان البرز اعتباراتی برای پروژه‌های عمرانی این حوزه از جمله مرکز توانبخشی ایثارگران و ساماندهی گلزارهای شهدا مصوب شد که به برکت این سفر، فاز اول این مرکز به اتمام رسید و تأمین منابع فاز دوم آن نیز صورت گرفته و امیدواریم تا دهه فجر سال آینده افتتاح شود و به بهره‌برداری برسد.

رستمیان اذعان کرد: در این سفر تلاش می‌شود مواردی که خارج از مسئولیت استان‌ها و نیازمند دستورات خاص و فراتر از اختیارات استانی است، از طریق وزرا و مسئولین کشوری پیگیری شود. رئیس‌جمهور نگاه ویژه‌ای به خانواده‌های شهدا و ایثارگران دارد و در بطن مسائل و مشکلات آن‌هاست. ما نیز چیزی فراتر از قانون انتظار نداریم و درخواستمان رسیدگی به مشکلات موجود در چارچوب قوانین و ضوابط است.

وی بیان کرد: انتظار ما اجرایی شدن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و سیاست‌های کلی ابلاغی در حوزه ایثار و شهادت،‌ مشارکت دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی در تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا در چارچوب قوانین است که امیدواریم با تلاش رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصوبات مربوطه اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اظهار کرد: جامعه ایثارگری در حوزه‌های مختلف، انتظارات و مشکلاتی دارند که بخشی از آن‌ها در چارچوب قانون انجام می‌شود و برخی دیگر بستگی به ظرفیت‌های قانونی دارد که توسط دولت ایجاد می‌شود. انتظار ما این است که این بسترها و ظرفیت‌ها به‌منظور احقاق حقوق جامعه ایثارگری فراهم شود، البته در برخی موارد محدودیت‌هایی نیز وجود دارد.

رستمیان اضافه کرد: به‌عنوان مثال، به دلیل اعمال تحریم و ممنوع بودن ورود برخی اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مخصوص جامعه ایثارگری با چالش‌هایی مواجه هستیم که انتظار خانواده‌های شهدا و ایثارگران، رفع آن‌هاست. خواسته حداقلی ما این است که روند دسترسی این افراد به‌ویژه جانبازان اعصاب و روان و بستری در منزل به داروها و تجهیزات پزشکی خاص تسریع شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز از نظر زیرساخت‌های درمانی پاسخگوی نیازهای جامعه ایثارگری نیست، بیان کرد: انتظار می‌رود ظرفیت‌های لازم در استان البرز ایجاد شود تا بتوان به امور درمانی جامعه ایثارگری به خوبی رسیدگی کرد.

وی مطرح کرد: از سال گذشته بیمارستان امام خمینی (ره) کرج که مدتی به حالت تعطیل درآمده بود، به همت دولت، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار البرز فعال شد که به ارائه بخشی از خدمات به جامعه ایثارگری می‌پردازد. انتظار می‌رود در سفرهای هیئت دولت، توجه بیشتری به زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران صورت گیرد.

رستمیان اذعان کرد:‌ البرز علاوه بر جامعه ایثارگری ساکن در این استان، ۱۷ هزار خانواده شهدا و ایثارگران مهمان نیز دارد و به همین دلیل نیازمند امکانات و ظرفیت‌های بیشتری است، در صورتیکه در سایر استان‌ها مشکلات به‌اندازه این استان نیست. جامعه ایثارگری، میهمانان ارزشمند این کشور هستند که در یک دوره خاص نیاز به خدمات دارند و ما باید در این دوران توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران امروز نیازمند توجه هستند و دولت نیز در تلاش است تا مشکلات و مسائل این حوزه را مرتفع کند اما منابع محدود است و امکانات برای همه فراهم نیست. اکنون برنامه هفتم توسعه در دست اجراست که یکسری انتظارات در دل آن جای گرفته است اما هنوز بخشی از مطالبات جامعه ایثارگری در برنامه‌های پنجم و ششم نیز محقق نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.