• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس:

بسیاری از صندوق های بازنشستگی در معرض ورشکستگی هستند/ ضرورت هم افزایی با دولت برای ساماندهی آن ها

  • کد خبر : 24133
  • 08 آذر 1402 - 11:59
بسیاری از صندوق های بازنشستگی در معرض ورشکستگی هستند/ ضرورت هم افزایی با دولت برای ساماندهی آن ها
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به اینکه امروز بسیاری از صندوق های ما در معرض ورشکستگی بوده و با حمایت های دولتی سرپا هستند، گفت: باید با به کار گرفتن ابزارهای قانونی و هم افزایی با دولت از طرق مختلف صندوق های بازنشستگی را سر و سامان داد.

به گزارش دیده بان البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در نشست با بازنشستگان صنعت نفت استان البرز، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک هفته بسیج گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که صنعت نفت ما یک صنعت علمی، تولیدی، اقتصادی و جهادی است. شما بازنشستگان نفت عمری در این عرصه تلاش کردید و چون وابستگی کشور و بودجه در سال‌های گذشته به نفت بالا بوده شما با تلاش خودتان در سالیان گذشته کشور را به یک آستانه از پایداری رساندید.

وی یکی از وظایف اصلی مجلس را قانونگذاری و یکی از موضوعات مهم در دستورکار هر مجلسی را تدوین و تصویب برنامه پنج ساله کشور دانست و مطرح کرد: یکی از دغدغه و خواسته های بازنشستگان و شاغلین شرکت نفت، عدم ادغام صندوق مربوط به این‌ مجموعه در سایر صندوق ها بود که این‌ نگرانی در مجلس مرتفع شد. در سالیان گذشته صندوق هایی را در کشور تشکیل دادیم و اقشار مختلف مردم اعم از کارکنان و کارگران با یک امیدی در این صندوق ها سرمایه گذاری کردند که بعد از بازنشستگی از مزایا و امتیازات آن استفاده کنند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از صندوق های ما در معرض ورشکستگی بوده و با حمایت های دولتی سرپا هستند، عنوان کرد: مردم با یک امیدی ۲۰ تا ۳۰ سال در این صندوق ها سرمایه گذاری کردند تا در دوران بازنشستگی از مزایای آن استفاده کنند اما با بی تدبیری ها، بی مسئولیتی ها و سوء مدیریت های عده ای فرصت طلب، این صندوق ها به مرز ورشکستگی رسیده اند.

عباسی متذکر شد: اگر این موضوع به نحو مطلوب مدیریت نشود، چند سال آینده باید حدود ۶۰ درصد بودجه عمومی کشور را به صندوق ها اختصاص دهیم تا بتوانند به تعهدات خود در قبال بازنشستگان عمل کنند. در سالیان نه چندان دور مدیران برخی از این صندوق ها به جای افزایش بهره وری و کارآمدسازی این صندوق ها، حقوق های نجومی چند صد میلیونی و پاداش های چند صد میلیونی برای خود پرداخت کردند که باید برای رفع این مشکل اقدام اساسی صورت گیرد تا آینده سرمایه گذاران تضمین شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ایرادات ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته صندوق ها در زمینه های مختلف مدیریتی برطرف شود، گفت: صندوق های بازنشستگی سرمایه بین نسلی هستند و باید جهت پایدارسازی سرمایه و توان آن ها فارغ از هیجانات کاذب و در برخی موارد شعارهای عوام فریب و وجاهت ساز جهت کسب رای، با به کار گرفتن ابزارهای قانونی و همکاری و هم افزایی با دولت از طرق مختلف صندوق های بازنشستگی را سر و سامان و اطمینان شاغلین امروز و بازنشستگان را به تداوم خدمت رسانی پایدار این صندوق ها در امروز و آینده ارتقا داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.