• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
در دهه فجر انجام شد؛

بهره‌برداری از ۱۳ طرح گردشگری در البرز

  • کد خبر : 25964
  • 21 بهمن 1402 - 19:46
بهره‌برداری از ۱۳ طرح گردشگری در البرز
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از افتتاح 13 پروژه گردشگری و شرکت‌های خدمات مسافرتی در استان خبر داد و گفت: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری استان یکی از مهمترین موضوعات است.

به گزارش دیده بان البرز، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ضمن تبریک فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن از افتتاح ۱۳ پروژه گردشگری شامل اقامتگاه بومگردی، مهمانپذیر و واحد پذیرای سنتی و دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در استان خبر داد.

وی عنوان کرد: توسعه گردشگری یکی از موضوعات مورد تأکید در دولت مردمی و از رسالت های وزارت متبوع است که برای این منظور معرفی ظرفیت‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان البرز مد نظر قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه گسترش زیرساخت های اقامتی در استان یکی از نیازهای ویژه گردشگری است، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان البرز و همچنین تأکید استاندار بر توسعه بومگردی، اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است.

خاکی اضافه کرد: در ایام دهه فجر امسال دو مجموعه اقامتی بومگردی در روستای عبدل آباد شهرستان نظرآباد و روستای شِلنَک بخش آسارا در محور کرج – چالوس با ظرفیت مجموعا ۳۰ تخت افتتاح شدند. همچنین یک مهمانپذیر با ۶۷ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده شد.

ضرورت گسترش زیرساخت‌های گردشگری البرز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به دیگر طرح‌هایی که در این ایام به بهره‌برداری رسید اعلام کرد: این طرح ها سه واحد پذیرایی سنتی در کرج و فردیس و هفت دفتر و شرکت خدمات مسافرتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۸۶ میلیارد تومان هستند.

وی حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری استان را یکی از مهمترین موضوعات دانست و گفت: گسترش گردشگری به عنوان صنعتی فرابخشی نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف برای صدور مجوز احداث تأسیسات گردشگری دارد و اداره کل میراث فرهنگی در این زمینه با تسهیل صدور موافقت‌های اصولی سعی در کمک به گسترش سرمایه‌گذاری به خصوص در زمینه زیرساخت‌های گردشگری دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=25964

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.