• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
13
فرماندار ویژه شهرستان کرج عنوان کرد؛

ثبت نام بیش از یک هزار داوطلب برای دو کرسی نمایندگی مجلس در کرج/ کوتاهی مدیران ضعیف را بر نمی تابم

  • کد خبر : 23062
  • 25 مهر 1402 - 13:36
ثبت نام بیش از یک هزار داوطلب برای دو کرسی نمایندگی مجلس در کرج/ کوتاهی مدیران ضعیف را بر نمی تابم
فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: بر اساس آخرین آمار احصا شده به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه، در حوزه انتخابیه کرج برای دو کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، یک هزار و 193 نفر در سامانه ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، یحیی رمضانی، فرماندار ویژه شهرستان کرج امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به آغاز رسمی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که انتخابات باید در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با امنیت بالا، سلامت کامل، مشارکت حداکثری و رقابت صحیح برگزار شود.

وی مطرح کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق های اخذ رای، مشروط به این است که ما در جهاد تبیین توانسته باشیم ماموریت ها، اهداف و منشور عملکردی دولت سیزدهم که یک دولت انقلابی، جهادی و مردمی است را در میدان عمل برای مردم عملیاتی کرده باشیم که نمود تحقق این امر را می توان در رشد حدود هفت درصدی اقتصادی در سطح ملی، افزایش رشد GDP خالص کشور و کاهش نرخ بیکاری مشاهده کرد که برآیند فعالیت های شبانه روزی دولت در میدان خدمتگزاری است.

فرماندار ویژه شهرستان کرج افزود: از سوی دیگر، ایجاد امید و نشاط اجتماعی در بین مردم و امن سازی محیط پیرامونی برای فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مدنظر بوده که مستلزم تلاش همه جانبه سران قوا و در راس آن قوه مجریه در کشور و به تبع آن، استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری هاست. همه باید هم و غم خود را بر این بگذاریم که با افتتاح پروژه های خدمات رسان و عام المنفعه، امید و نشاط را در جامعه برای مردم به ارمغان بیاوریم.

البرز، رتبه اول در پیش ثبت نام متقاضیان انتخابات

رمضانی عنوان کرد: در استان البرز و شهرستان کرج، با ایجاد قرارگاه های اجتماعی، مسکن، اشتغال و محرومیت زدایی، در سال جاری توانسته ایم تحت مدیریت استاندار البرز، اعتبارات عمرانی دستگاه های خدمات رسان را بر مناطق کم برخوردار متمرکز کنیم. در زمینه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، شهرستان کرج در پیش ثبت نام متقاضیان این مانور سیاسی، رتبه اول را در سطح کشور به دست آورد.

وی اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار احصا شده به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه، در حوزه انتخابیه کرج که شهرستان های فردیس و اشتهارد نیز حوزه های فرعی ذیل آن هستند، برای دو کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، یک هزار و ۱۹۳ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که یک نفر در کنسولگری خارج از کشور بوده است. از این تعداد ۹۵۵ نفر آقا و ۲۳۹ نفر خانم و میزان استقبال تقریبا ۵۹۷ درصد بوده است. مشمولین ماده ۳۲ نیز هشت نفر هستند که باید از مسئولیت های قبلی استعفا می دادند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به ثبت نام ۱۹۲ نفر از ایثارگران در انتخابات مجلس و با بیان اینکه هیچکس با مدرک دیپلم در این انتخابات شرکت نکرده است، بیان کرد: ۱۹ نفر از ثبت نام شدگان، دارای مدرک کاردانی، ۱۷۲ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۸۳۸ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۳۴ نفر دارای مدرک دکتری و ۳۱ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند. رنج سنی نامزدهای انتخاباتی در شهرستان کرج، ۳۰ تا بالای ۷۰ سال است.

جانمایی ۷۴۲ صندوق اخذ رای در کرج و مسیر کرج – آسارا

رمضانی اضافه کرد: ۱۶۰ نفر از شرکت کنندگان ۳۰ تا ۳۵ ساله، ۲۷۳ نفر، ۳۵ تا ۴۰ ساله، ۲۵۸ نفر ۴۰ تا ۴۵ ساله، ۱۹۷ نفر، ۴۵ تا ۵۰ ساله، ۱۵۵ نفر، ۵۰ تا ۵۵ ساله، ۸۸ نفر، ۵۵ تا ۶۰ ساله، ۴۰ نفر، ۶۰ تا ۶۵ ساله، ۱۹ نفر ۶۵ تا ۷۰ ساله و چهار نفر نیز ۷۰ ساله به بالا هستند. این افراد از ۲۷ مهر تا ۳ آبان ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام نهایی در سامانه جامع انتخابات وزارت کشور اقدام کنند. هیچگونه بستری برای مراجعه حضوری به فرمانداری ها و بخشداری ها جهت ثبت نام فراهم نیست.

وی با اشاره به جانمایی ۷۴۲ صندوق اخذ رای بر اساس انتخابات قبلی در شهرستان کرج و مسیر کرج – آسارا تا کندوان، از استقرار ۵۵۸ شعب اخذ رای در سطح این شهرستان خبر داد و مطرح کرد: علاوه بر این، ۱۱ صندوق سیار نیز در مناطق صعب العبور پیش بینی خواهد شد. طبق قانون انتخابات، ۴۰ نفر از معتمدین واحد شرایط به هیئت نظارت استان البرز و شهرستان کرج و از این تعداد ۳۰ نفر به ما معرفی شدند که باید استعلام های مربوطه در مورد آن ها اخذ می شد.

فرماندار ویژه شهرستان کرج خاطرنشان کرد: انتخابات هیئت اجرایی در تاریخ ۱۷ مهر ماه برگزار و از بین ۳۰ نفر معتمد واجد شرایط، هشت نفر به عنوان معتمدان اصلی و پنج نفر به عنوان معتمدان علی البدل انتخاب شدند. علاوه بر این افراد، فرماندار ویژه شهرستان کرج، نماینده تام الاختیار ثبت احوال و یک نفر حقوقدان که از سوی رئیس کل دادگستری استان البرز معرفی شده نیز عضو این هیئت اجرایی هستند و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده اند.

۳ تا ۹ اسفند، فرصت تبلیغات کاندیداهای انتخابات

رمضانی اذعان کرد: به محض ورود اطلاعات کاندیداها در سامانه جامع انتخابات وزارت کشور به عنوان ثبت نام نهایی، هیئت اجرایی اقدام به اخذ استعلام های مربوطه از مراکز پنچ گانه قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، فراجا، سازمان اطلاعات سپاه و ثبت احوال می کنند. بر اساس برنامه زمانبندی شده انتخابات کشور، بازه زمانی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، از تاریخ سوم اسفند ماه به مدت یک هفته یعنی تا روز ۹ اسفند تعیین شده است و هرگونه فعالیت تبلیغاتی زودهنگام رصد و با متخلفان برخورد می شود.

فرماندار ویژه شهرستان کرج اظهار کرد: هر کسی که له یا علیه ثبت نام کنندگان از امکانات دولتی استفاده یا برای افراد وابسته سببی و نسبی و دوستان خود اقدام به تبلیغات زودهنگام می کند را می توانید به صورت کتبی به اداره بازرسی و امور حقوقی استانداری یا اداره بازرسی عملکرد فرمانداری کرج گزارش دهید؛ ما آماده دریافت شکوائیه ها و اعتراضات مردم در خصوص ورود زودهنگام به حوزه تبلیغات انتخاباتی هستیم.

وی رسانه ها را محرک توسعه کشور دانست و با اشاره به نقش بی بدیل خبرنگاران در فرآیند نوسازی و توسعه هر کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری امر کردند که در قالب جهاد تبیین، خدمات را ارائه دهید که یکی از ابزارهای قوی جهاد تبیین، رسانه ها هستند و باید از ظرفیت های آن ها به بهترین نحو استفاده شود. امسال صداوسیما اعلام آمادگی کرده که برنامه ای را برای حضور نامزدهای نهایی ترتیب شود که امیدواریم بتوانیم تبلیغات کاندیداها را در فضای گسترده انجام دهیم.

هیچ فضایی برای ثبت نام حضوری نامزدها فراهم نیست

رمضانی خاطرنشان کرد: مدرن ترین، اجتماعی ترین، مردمی ترین، پاک ترین و صادق ترین دموکراسی را باید در نظام جمهوری اسلامی ایران ببینیم. در تلاش هستیم که انتخابات و هرگونه دموکراسی به صورت مدرن و مکانیزه برگزار شود و روش های سنتی و قدیمی را آرام آرام از بین ببریم زیرا امروز انتخابات سنتی بالاترین هزینه ها را بر گردن دولت می اندازد و کیفیت آنچنانی نیز ندارد، لذا امسال هیچ فضایی جهت حضور فیزیکی نامردها برای ثبت نام آن ها در فرمانداری ها و بخشداری ها فراهم نیست.

فرماندار ویژه شهرستان کرج در خصوص استقبال دهه هشتادی ها و رای اولی ها از انتخابات پیش رو توضیح داد: مکاتباتی صورت گرفته و در اولین فرصت آمار رای اولی ها را از ثبت احوال دریافت می کنیم. مقرر شده دعوتنامه ای نیز در فضای مجازی به منظور ایجاد شور و نشاط برای آن ها ارسال و با هماهنگی آموزش و پرورش، جشن رای اولی ها به صورت نمادین در شهرستان کرج برگزار شود تا از این طریق بتوانیم آن ها را به حضور پرشور در انتخابات ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات نوین و پیشرفته یکی از ابزارهایی که می تواند حضور مردم را تخمین بزند، نظرسنجی است، اذعان کرد: جرقه انتخابات استان البرز از چهار ماه پیش توسط استاندار زده شده و با برگزاری جلسات تخصصی انتخابات به صورت هفتگی موفق به فراهم کردن فضایی زودهنگام برای انتخابات شدیم. اکنون دو کانون رسمی نظرسنجی، جهاد دانشگاهی و صداوسیمای البرز در شرف جمع آوری نظرات مردمی هستند که تحلیل آن ها در موعد مقرر اعلام می شود.

رمضانی فضای مجازی را بستر خوبی برای تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی به منظور جلوگیری از آلودگی بصری سیما و منظر شهری دانست و از جانمایی فضاهایی برای تبلیغات در شهرها و روستاها و مسیرهای گردشگری خبر داد و عنوان کرد: امروز موضوع اولویت دار مردم، مسئله اقتصاد و معیشت است، همه باید کمک کنیم که مردم اهداف و عملکرد دولت را ببینند، البته باید حق آن ها را نیز ادا کنیم. بنده به شخصه کوتاهی مدیران ضعیف را بر نمی تابم زیرا این مردم لایق بهترین و زودبازده ترین خدمات هستند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23062

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.