• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

جهاد تبیین و روایتگری را به عنوان یک مسئولیت تاریخی، جدی بگیرید

  • کد خبر : 13820
  • 24 بهمن 1401 - 16:27
جهاد تبیین و روایتگری را به عنوان یک مسئولیت تاریخی، جدی بگیرید
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر اینکه جهاد تبیین و روایتگری را به عنوان یک مسئولیت تاریخی، جدی بگیرید، گفت: پاسداران کمیته انقلاب اسلامی در البرز در انجمن راویان استان حضور پیدا کنند تا زمینه ثبت تاریخ این کمیته ارزشمند فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، به مناسبت سالروز تأسیس کمیته انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، آئین تجلیل از پیشکسوتان پاسدار کمیته انقلاب اسلامی امروز با استقبال گسترده مردم و پیشکسوتان امنیت، در سالن جلسات هیئت انصارالامام رزمندگان کرج برگزار شد.

سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز در این مراسم، با اشاره به نقش مهم پاسداران کمیته انقلاب در تامین و تثبیت امنیت کشور، مبارزه با موادمخدر و گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب اذعان کرد: امنیت کشور را مدیون این پاسداران هستیم و امروز نیز به حضور و مشارکت پیشکسوتان این کمیته ها نیازمندیم.

وی مطرح کرد: کمیته‌ انقلاب اسلامی با تقدیم بیش از یک هزار و ۸۰۰ شهید، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ جانباز و حدود ۱۶۰ آزاده نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند. با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر فعالیت مانند این کمیته ها در دهه ۶۰، امروز کمیته انقلاب اسلامی الگویی برای امنیت کشور است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه دشمن درصدد ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران است، گفت: ۴۷ کشور و ۱۱ سازمان جاسوسی به طور مستقیم اغتشاشات ایران را هدایت کردند. اگر اهتمام و جانفشانی پاسداران و شهدای امنیت نبود چه بسا الگوی سوریه به جهت تجزیه، ناامنی و آشوب در کشور ما نیز پیاده سازی می‌شد.

سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت و کمیته انقلاب اسلامی، ثبت تاریخ شفاهی و معنوی کمیته‌ انقلاب اسلامی در قالب یک فرهنگ نامه را یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره کل دانست.

وی بیان کرد: اگر امروز نسل جوان ما با معارف دفاع مقدس بیگانه است، ایراد از ما پیشکسوتان دفاع مقدس است که این خاطرات را برای آن‌ها بازگو نکرده‌ایم. این پیشکسوتان امروز اغلب پدربزرگ و سپیدمو هستند و این وظیفه ماست که خاطراتمان را برای نسل‌های بعد بازگو کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز خطاب به حاضرین گفت: از نوه‌های خود بخواهید روایت‌های شما از دفاع مقدس را ثبت و مستند و برای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ارسال کنند؛ نسل جوان باید با تاریخ کمیته ‌انقلاب اسلامی آشنا شود.

سردار اسلامی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین و روایتگری را به عنوان یک مسئولیت تاریخی، جدی بگیرید، اظهار کرد: پاسداران کمیته انقلاب اسلامی در البرز در انجمن راویان استان حضور پیدا کنند تا زمینه ثبت تاریخ این کمیته ارزشمند که نقش حیاتی در تامین و استحکام امنیت کشور داشت، فراهم شود.

 در این مراسم، از ۴۰ جانباز کمیته انقلاب اسلامی در استان البرز تقدیر شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=13820

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.