• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1
وزیر کشور:

دشمنان در مقابل اراده ملت ایران به زانو درآمده اند

  • کد خبر : 25971
  • 22 بهمن 1402 - 14:27
دشمنان در مقابل اراده ملت ایران به زانو درآمده اند
وزیر کشور گفت: همان جنایتکارانی که روزی صهیونیست را به وجود آوردند و به جان فلسطینی ها انداختند امروز در مقابل اراده ملت ما به زانو درآمده اند و به لطف خدا شکست خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در مراسم باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان کرج که به با حضور مسئولین، آحاد مختلف جامعه و خانواده های معظم شهدا برگزار شد گفت: ۲۲ بهمن نقطه پایان تحقیر تاریخی ملت ایران در فراخنای تاریخ و نویدبخش دنیای جدیدی از کرامت انسانی و توجه به ارزش های الهی بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب الهی با سبقه مردمی بود، انقلابی که به تاریک ترین بخش تاریخ ایران که دوران پهلوی ها بود، پایان داد. دورانی که کارگزاران ارشد کشور هم وابسته به دستورات غربی ها و آمریکایی ها بودند. در آن دوره حتی شاه کشور هم به غرب وابسته بود در واقع کسانی بر سر این مملکت حکومت می کردند که خود نماد فساد، تباهی و وابستگی بودند.

وزیر کشور بیان کرد: در آن دوران کسانی بر کشور حاکم بودند که ایران را سال های سال به عقب راندند، کشوری که می توانست بر قله های افتخار باشد را آنچنان وابسته کرده بودند که دیگر چیزی از صنعت کشاورزی و هویت ملی آن باقی نمانده بود. آن دوران یک سوم پزشکان ما از کشورهای درجه دو و سه همسایه بودند، ۵۰ درصد مردم زیر خط فقر زندگی می کردند، روستانشینان از نعمت برق و گاز محروم بودند.

وحیدی با اشاره به خیانت های رژیم پهلوی و مشکلات اساسی که برای کشور پیش آمده بود مطرح کرد: ارتش ما به شدت وابسته بود و تمام تجهیزاتش را از خارج تامین می کرد و حتی تعمیرات آن ها نیز توسط آمریکایی ها انجام می شد. ایران حتی توان قیمت گذاری روی کالاها را نداشت. هویت ملی ما به شدت ضربه خورده و هویت اسلامی ما نیز با هویت غربی آغشته شده بود.

باور سقوط رژیم پهلوی برای حامیان آنها نیز سخت بود

وی آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و تمام رژیم های مستکبر عالم را پشتیبانان حکومت پهلوی در دوران پیش از انقلاب دانست و عنوان کرد: چنین رژیمی در حالی به رهبری امام خمینی (ره) و با اتحاد و همدلی مردم ایران سربلند، سرنگون شد که حامیان آن باور نمی کردند رژیمی که تا بن دندان مسلح و مورد حمایت غرب و شرق بود سقوط کرد و نظام جمهوری اسلامی متولد شد.

وزیر کشور در بخش دیگری خاطرنشان کرد: نظامی که در طول ۴۵ سال کذشته همواره مورد شدیدترین تحریم ها، هجمه های نظامی و تروریستی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده به مدد الهی و استقامت مردم کودتاهای دشمن را به ناکامی تبدیل و بدخواهان نظام را روسیاه کرد. این ملت با وجود همه تحریم های فلج کننده همواره در همه صحنه ها پیروز بود.

وحیدی گفت: امروز کشور ما در زمینه پیشرفت های شگرف جلودار است و در شتاب رشد علمی و تولیدات پزشکی در منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در بخش نانو که یک دانش پیشرفته است چهارمین کشور در جهان هستیم و در حوزه سلول های بنیادین و مسائل زیست فناوری جایگاه برتر را داریم. در دانش هسته ای نیز جزو کشورهای پیشرو و در دانش فضایی جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم.

وی با اشاره به تولید و پیشرفت های صنایع دفاعی از هواپیما تا پهباد تا نانو و زیردریایی، انواع توپ ها و موشک های کروز و بالستیک توسط ایران بیان کرد: کشوری که به تعبیر رهبر معظم انقلاب روزی به سیم خاردار هم محتاج بود امروز پیشرفت های شگرفی در داخل دارد که قادر به ارائه این خدمات به کشورهای دیگر هم هست. روزی نفت ما صد درصد وابسته بود اما امروز بیش از ۹۰ درصد مستقل است.

امروز ایران از نظر اقتصادی جزو ۲۰ اقتصاد برتر دنیاست

وزیر کشور با بیان اینکه امروز کشور ما از نظر اقتصادی و قدرت خرید مردم جزو ۲۰ اقتصاد برتر دنیاییم یادآور شد: خودکفایی در بخش کشاورزی و اقتصادی که روزی توسط رژيم فاسد پهلوی فروپاشی شده بود امروز به برکت انقلاب اسلامی بازیابی و در پی این موفقیت ها انقلاب ما به بیرون از مرزها نیز صادر شده و مردم ما الهام بخش مردم دیگر در اقصی نقاط دنیا هستند.

وحیدی با اشاره به جنایت های صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی در غزه گفت: همان جنایتکارانی که روزی صهیونیست را به وجود آوردند و به جان فلسطینی ها انداختند و نظاره گر جنایات آنها هستند امروز در مقابل اراده ملت ما به زانو درآمده اند و به لطف خدا شکست خواهند خورد. امروز این رژیم در بدترین شرایط تاریخی خود به سر می برد و منفور است.

وی با اشاره به تبلیغات دروغین دشمن و وجدان های بیدار عالم اظهار کرد: امروز بیش از پیش بر منفوریت آمریکا و اسرائیل افزوده شده و تمام شعارهای انقلابی امام خمینی (ره) و پیش بینی های رهبر معظم انقلاب در خصوص افول آمریکا یکی پس از دیگری در حال تحقق است، گروه های مقاومت به ملت های مقاومت تبدیل شده اند و حماس دیگر یک گروه نیست یک ملت است.

وزیر کشور موارد مذکور را از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نشانه های ظهور برشمرد و اذعان کرد: مردم ما منتظر ظهور هستند. ندای سرود سلام فرمانده ای که امروز در این استان و کشور طنین افکنده است یعنی کودکان، نوجوان و نونهالان ما هم منتظر ظهور هستند و این بزرگترین داشته ملت ماست. برای طی این مسیر ملت ایران همچنان با قدرت در صحنه هستند و از هیچ تهدیدی نمی هراسند.

وحیدی تاکید کرد: فشارهای دشمن، ملت ما را قوی تر کرده و موجب شده با اراده در مقابل ۴۵ سال فشار و کودتا و جنگ و ترور و تحریم ایستادگی و در صحنه های مختلف خودنمایی کند. این ملت از پا نخواهد نشست تا به قله برسد زیرا رهبر معظم انقلاب سالهاست اتحاد و انسجام ملت را رمز پیروزی این انقلاب و این مهم را یکی از ارزشهای بزرگ این نظام و انقلاب می دانند.

وی در بخش دیگری با اشاره به انتخابات پیش رو و با بیان اینکه مردم ما همیشه میدان دار بوده و هستند، اظهار کرد: ملت ایران در آستانه آزمایش بزرگ دیگری است و در روز ۱۱ اسفند در انتخاباتی که همه دشمنان بسیج شده اند تا ملت را ناامید کنند، این ملت بار دیگر حماسه آفرینی و افتخار آفرینی کرده و به دشمنان ثابت می کنند که تلاش آنها برای ناامیدسازی مردم بیهوده است و به جایی نمی رسد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=25971

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.