• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

حدود نیمی از جمعیت ایران در سال ۵۶ زیر خط فقر بودند

  • کد خبر : 28349
  • 29 اردیبهشت 1403 - 16:06
حدود نیمی از جمعیت ایران در سال ۵۶ زیر خط فقر بودند
یک تاریخ نگار گفت: بر اساس آمار بانک جهانی، در سال 1356، 46 درصد جمعیت ایران یعنی 16 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، خسرو معتضد، یک تاریخ نگار در رویداد جام رسانه امید که در سالن همایش های دانشگاه انقلاب برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تشریح و تبیین اقدامات ملت ایران در طول این ۴۶ سال گفت: پیشرفت های نظام و کشور باید در سینما و تلویزیون نمایش داده شود.

وی با اشاره به اینکه هر انقلابی یک علت دارد که مردم باید آن را بدانند، انقلاب اسلامی ایران را یک ضرورت دانست و مطرح کرد: بر اساس آمار بانک جهانی، در سال ۱۳۵۶، ۴۶ درصد جمعیت ایران یعنی ۱۶ میلیون نفر زیر خط فقر و از جمعیت فقرای ایران در دهه ۵۰ نیز حدود چهار میلیون نفر معادل ۱۲ درصد جمعیت ایران زیر خط گرسنگی بودند.

این تاریخ نگار مطرح کرد: بر اساس تحقیقی در دانشگاه آکسفورد، از ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ایران در سال ۱۳۵۱، مصرف کالری ۱۶ میلیون نفر کمتر از حداقل مورد نیاز بود و چهار میلیون نفر دچار سوءتغذیه بودند.

معتضد نرخ بیسوادی در ایران در سال ۱۳۵۵ را معادل ۵۵ درصد و در روستاها حدود ۷۰ درصد اعلام و عنوان کرد: ایران از نظر پیشرفت سوادآموزی در زمره کشورهای ناکارآمد و ضعیف قرار داشت و فقط یک سوم دختران و زنان ایرانی سواد داشتند.

وی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات سرشماری در سال ۱۳۵۵، از جمعیت ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری ایران بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار نفر در خانه های کپری و حدود یک سوم مردم در اقامتگاه های نامناسب یا یک اتاق زندگی می کردند.

انتهای پیام/ 

#جام_رسانه_امید
#البرز_قوی
#پیشرفت_ایران
#بسیج_رسانه_البرز

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28349

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.