• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7
معاون حقوقی رئیس جمهور خبر داد؛

راه اندازی شبکه اجرای قانون اساسی در همه استان‌ها

  • کد خبر : 28269
  • 27 اردیبهشت 1403 - 13:30
راه اندازی شبکه اجرای قانون اساسی در همه استان‌ها
معاون حقوقی رئیس جمهور از راه اندازی شبکه اجرای قانون اساسی در همه استان‌ها و سامانه ملی اجرای قانون اساسی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: هر کس در خصوص اجرای قانون اساسی و نقص آن مطلبی داشته باشد به ما ارجاع می‌دهد.

‌به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، گفت: نظام سلطه برای ما تعریف کرده بود که مواد خام را صادر و از این طریق کشور را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۵ سال در حال مبارزه با این نقش تعریف شده هستیم عنوان کرد: بنابراین قرار نبود تنها یک کشور مولد باشیم که زنجیره‌های تولید را تکمیل و حلقه‌های جدیدی را ایجاد کنیم و یا به لحاظ نظامی و اقتصادی قدرتمند شویم زیرا دشمنان همیشه می خواستند که ایران یک کشور وابسته باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه های مختلف طی سالهای پس از پیروزی انقلاب، عنوان کرد: یکی از این حوزه‌ها مبارزه برای خارج شدن از آن نقش ظالمانه‌ای است که اروپا و آمریکا برای ما تعریف کرده بودند. همواره برای تعریف یک نقش مولد در حوزه‌های مختلف تلاش کردیم و سرانجام پیروز شدیم.

دهقان پیروزی در این حوزه را دشوارتر از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دانست و مطرح کرد: بارها اعلام کردیم که ما در حوزه هسته‌ای نگاه نظامی نداریم و فقط قصد ما پیشرفت در این حوزه هاست اما دشمنان تمایلی به این موضوع نداشتند به همین دلیل به بهانه‌های مختلف ایران را تحریم کردند.

وی هدف دشمن از این تحریم ها را جلوگیری از ایفای نقش های مهم در دنیا برشمرد و گفت: به همت ملت ایران و سرمایه گذاران و پشتیبانی‌های دولت‌های مختلف شکل گرفته از اول انقلاب، فشارهای اقتصادی سنگین تحمیل شده را شکستیم. شاید بتوان ادعا کرد که بیشترین و بزرگترین گام برای عبور از فشارهای سنگین را برداشتیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما هیچ کار خارج از قاعده‌ای در دنیا انجام نمی‌دهیم یادآور شد: دولت سیزدهم اعلام کرد که میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما راه خود را ادامه می‌دهیم. شاید این ادعا صحیح باشد که ما در طول ۴۵ سال گذشته برای اولین بار با استقامت و ایستادگی خود را از زیر آوار تحریم‌های ظالمانه و فلج کننده خارج کردیم.

دهقان بیان کرد: هیچکس ادعا نمی‌کند که تحریم ها بی اثر هستند، کسی هم به استقبال تحریم‌ها نمی‌رود. طی ۴۵ سال گذشته با انجام عملیات وعده صادق که عزت و اقتدار ایران را بیش از پیش نمایان کرد، اولین بار بود که رسماً توانستیم نمادی از قدرت نظامی خود را در جهان به نمایش بگذاریم، از قبل هم اعلام کرده بودیم که این اتفاق را رقم خواهیم زد.

وی در بخش دیگری با اشاره به وجود قوانین بسیار در کشور گفت: گاهی اوقات باید از تعدد قوانین پرهیز و قوانین موجود اصلاح شوند که این امر بدون اطلاع میسر نیست، در این زمینه نظام‌ها و تعارض منافع هایی شکل گرفته که در عین حال که به فکر پیشرفت کشور هستند، به منفعت خود نیز فکر می‌کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور یکی دیگر از وظایف این معاونت را حل اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی دانست که ضمانت اجرایی نیز برای آن تعیین شده است اذعان کرد: در همین راستا شبکه اجرای قانون اساسی در همه استان‌ها و نیز سامانه ملی اجرای قانون اساسی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری راه اندازی شده است.

دهقان با بیان اینکه یکی از کارکردهای شبکه اجرای قانون اساسی اطلاع رسانی نقایص موجود در حوزه قوانین کشور است اظهار کرد: بنابراین هر کس در خصوص اجرای قانون اساسی و نقص آن مطلبی داشته باشد به ما ارجاع می‌دهد و آن را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: علیرغم همه فشارهای تحمیل شده در عرصه بین المللی، به همت جوانان، متخصصان و حقوقدانان ایرانی در طول سال‌های متمادی موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده ایم و در تلاش هستیم سازوکارهای مشارکت مردم در تولید و سرمایه گذاری آنها فراهم شود و تولید کشور رونق یابد که این امر بدون ورود بخش خصوصی میسر نیست.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28269

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.