• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
13
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

شورای هماهنگی تبلیغات، بدون وابستگی جناحی، مدافع ارزش های اسلام و انقلاب است

  • کد خبر : 21081
  • 16 مرداد 1402 - 16:23
شورای هماهنگی تبلیغات، بدون وابستگی جناحی، مدافع ارزش های اسلام و انقلاب است
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول این سال ها وظایف خطیر و حساسی را بر عهده داشته، در بزنگاه های مختلف، به خوبی عمل کرده و تا به امروز بدون هیچ وابستگی جناحی، مدافع ارزش های اسلام و انقلاب بوده است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در دیدار با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، اعضا و رابطین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورایاران و فعالان فرهنگی البرز، شورای هماهنگی انقلاب اسلامی را یکی از ولیدهای انقلاب دانست و گفت: فعالیت این شورا فقط مربوط به بعد از انقلاب نیست، بلکه این مجموعه قبل از آن نیز مشغول فعالیت بود؛ فقط پس از انقلاب، کار منسجم تر شد.

وی عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول این سال ها وظایف خطیر و حساسی را بر عهده داشته، در بزنگاه های مختلف، به خوبی عمل کرده و تا به امروز بدون هیچ وابستگی جناحی، مدافع ارزش های اسلام و انقلاب بوده است و هر زمان که درخواست و مطالبه ای داشته، مردم نیز پای کار بوده اند. این مجموعه همواره در تجمیع و به میدان آوردن نیروهای انقلابی و حضور در صحنه، خوب درخشیده است و در بزنگاه ها موضوعات را به خوبی درک و به موقع عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد: به عنوان مثال، زمانی که قرآن سوزی و توهین به این کتاب مقدس در برخی کشورها اتفاق می افتد، انتظار می رود به سرعت اقدامی مناسب انجام شود اما تا ما اطلاعیه صادر و مردم را برای اعتراض گرد هم آوریم، همه دنیا اعتراضات خود را بیان کرده اند. در دورانی که توطئه گران توطئه های شیطانی دارند، فراخوان می زنند، تجمع و افراد را تجمیع می کنند، حضور به موقع از بین برنده و خنثی کننده این دسیسه هاست.

ضریب بکارگیری جوانان در اجرای برنامه های ملی و مذهبی افزایش یابد

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه رضایت ولی امر مسلمین از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نشان می دهد که این مجموعه به خوبی فعالیت می کنند، افزود: قدردانی رهبر معظم انقلاب، سرمایه بزرگی برای این مجموعه است. در البرز نیز این شورا با توجه به مقدورات و امکانات محدودی که در اختیار داشته، اقدامات خوبی انجام داده است اما به نظر می رسد که باید برای فعالسازی مساجد و تشکل های دینی تلاش بیشتری صورت گیرد و این امر تقویت شود.

وی بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در برگزاری مراسم و برنامه های ملی و مذهبی، از ظرفیت های جوانان استفاده می کند و تعامل این مجموعه با آن ها خوب بوده اما باید ضریب این اقدام بیشتر و جوانان به میدان آورده شوند. همچنین تعامل این مجموعه با سایر دستگاه ها نیز مطلوب است. مقام معظم رهبری اخیرا در بیانی فرمودند: اگر ما در مقابل تحولات نو به نو در موضوع تبلیغ غفلت کنیم، دچار استحاله فرهنگی و مانند غرب گرفتار بهت زدایی قدم به قدم گناهان بزرگ می شویم.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه این فرمایش، برای تمام کسانی که کار فرهنگی می کنند و اقدام و پیامی دارند، کمرشکن است، بر ضرورت تلاش برای جذب مردم و نگهداشتن آن ها در صحنه تاکید و اظهار کرد: اگر ما پزشک، دندانپزشک، جراح، مهندس و افرادی از این دست را نداشته باشیم، وارد کردن آن ها به کشور افت ندارد اما وارد کردن متخصصان امور فرهنگی و علمی مطلوب نیست. یکی از مهم ترین و محوری ترین شاخص های تبلیغ، مخاطب شناسی و اثرگذاری بر مخاطب است.

برای اثرگذاری بر مخاطب، باید ابداع و خلاقیت داشته باشیم

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه مخاطب امروز ما با مخاطب ۴۰ سال پیش متفاوت است، اذعان کرد: برای اجرای برنامه های مختلف ملی و مذهبی، باید فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، شیوه زندگی، نیازها، ظرفیت ها و آسیب های منطقه موردنظر به خوبی شناخته شود تا بتوان بر مخاطب اثرگذار بود. با توجه به اینکه تحولات نو به نوی فرهنگی در کشور و جامعه ما وجود دارد و در معرض دشمنی ها و توطئه های بدخواهان نیز قرار داریم، نمی توان با مطالب پیش پا افتاده جلو رفت بلکه باید تحولاتی ایجاد کرد و ابداع و خلاقیت به خرج داد.

وی با تاکید بر ضرورت کار بیشتر روی محتوا بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تبلیغ فقط دفاع نیست، بلکه حمله است. اما ما در عرصه تبلیغ منتظر اقدامی از سوی دشمنان هستیم تا نسبت به آن واکنش نشان دهیم، در صورتیکه باید به گونه ای حمله کنیم که آن ها جرأت هیچ اقدامی را نداشته باشند. یکی از اقداماتی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز باید انجام دهد، هماهنگ کردن تبلیغات برای حمله است، نه انفعال و فعالیت های مدنظر نیز باید نوآوری داشته باشند و تقلیدی نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه با تبلیغات مناسب باید دشمن را بشناسیم و به او حمله کنیم، خاطرنشان کرد: تبلیغ فقط بیان موارد در اختیار یا انفعال در مقابل اقدامات دیگران نیست، بلکه بخش مهمی از آن حمله است تا اجازه ندهیم طرف مقابل اقدامی علیه ما انجام دهد. برخی افراد بسیار خلاق هستند، خوب فکر می کنند و ذهن پرتوانی دارند اما اگر کاری به آن ها محول شود، نمی توانند آن را پیش ببرند و اجرا کنند، در صورتیکه می توانند فکر و تولید کنند؛ باید از ظرفیت این افراد در تولید محتوا استفاده کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز، نسبت به اتفاقات عمومی استان موضع گیری کند

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه با توجه به برخی نکات و موارد، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه با کمترین هزینه حل می شود، مطرح کرد: در اجرای برنامه های ملی و مذهبی، دستگاه های مختلف ورود داشته باشند اما بعد مردمی مراسم مختلف تقویت شود. موضع گیری استانی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز باید در برابر موارد و اتفاقات استانی که جنبه عمومی دارد، موضع گیری مناسب داشته و حضور پررنگ و فعال داشته باشد.

وی عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب دارای سه بخش است که هر یک، هفت قسمت دارد؛ یکی از این سه بخش، ظرفیت ها و دیگری آینده است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز باید با توجه به شرح وظایف و مسئولیت های خود، آینده را با توجه به ظرفیت ها در استان دنبال کند و برای این موضوع برنامه ریزی داشته باشد. همانطور که از نام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیداست، مهمترین نقشی که این شورا ایفا می کند، عدم اجازه موازی کاری در امور تبلیغی به دستگاه هاست.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه به جای انجام یک کار توسط چند دستگاه، نهادها و ادارات مختلف برای اجرای یک برنامه با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند و هر یک گوشه ای از کار را تقبل کنند، اذعان کرد: این مجموعه موظف است به گونه ای با دستگاه ها و سازمان ها تعامل داشته باشد که از موازی کاری جلوگیری شود. البته اگر یک دستگاهی قصد انجام یک کار مهم، ابداعی و خارق العاده ای را به صورت مستقل دارد، منعی وجود ندارد اما اگر قرار بر کار مشترک است، چند دستگاه به صورت همزمان یک کار یکسان انجام ندهند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21081

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.