• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

صدور گواهی ولادت الکترونیکی می شود

  • کد خبر : 28884
  • 21 خرداد 1403 - 15:29
صدور گواهی ولادت الکترونیکی می شود
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با همکاری سازمان ثبت احوال، گواهی‌های ولادت کاغذی را حذف و گواهی الکترونیکی را جایگزین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سید رضا مظهری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با همکاری سازمان ثبت احوال، گواهی‌های ولادت کاغذی را حذف و گواهی الکترونیکی را جایگزین می‌کند.

وی مطرح کرد: از ۱۵روز آینده گواهی‌های ولادت کاغذی حذف و ثبت گواهی ولادت نوزادان با همکاری وزارت بهداشت و سازمان ثبت احوال به صورت کاملاً الکترونیک انجام می‌شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت عنوان کرد: در پرونده الکترونیک سلامت و در بخش میز خدمات الکترونیک دسترسی به گزینه اخذ گواهی الکترونیک در نظر گرفته شده و برای بیمارستانی که زایمان در آن صورت گرفته، قابل دسترسی است.

مظهری افزود: دسترسی به مدیر بیمارستان نیز داده شده تا به صورت برخط و در کسری از ثانیه بتواند گواهی ولادت الکترونیک را بررسی و تأیید کند. با این خدمت کاغذ بازی‌های اخذ گواهی ولادت حذف و تمام مراحل تا اخذ شناسنامه نوزاد متولد شده به صورت الکترونیک طی می‌شود.

به گفته وی، دقت و صحت گواهی الکترونیکی ولادت بسیار بالاست و خطاهای احتمالی در این خصوص رفع می‌شود. پیامک ثبت الکترونیک گواهی ولادت برای والدین ارسال و شناسنامه به درب منزل آنها ارسال و دسترسی به این خدمت تا ۱۵روز آینده در میز خدمت در پرونده الکترونیک سلامت ایجاد می‌شود.

شایان ذکر است این طرح ابتدا در یک استان به صورت آزمایشی و تا پایان تابستان به صورت کشوری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28884

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.