• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
فرماندار ویژه شهرستان کرج تاکید کرد؛

ضرورت اجرای طرح ساماندهی دستفروشان با همکاری تمام دستگاه ها

  • کد خبر : 25669
  • 08 بهمن 1402 - 9:56
ضرورت اجرای طرح ساماندهی دستفروشان با همکاری تمام دستگاه ها
فرماندار ویژه شهرستان کرج با تاکید بر لزوم اجرای طرح ساماندهی دستفروشان گفت: تحقق این امر مستلزم همکاری تمامی دستگاه هاست و شهرداری ها موظفند با استفاده از زمين هاي متعلق به خود يا وزارت راه و شهرسازی، مكان های مناسبی را در شهرها آماده بهره برداری کنند.

به گزارش دیده بان البرز، یحیی رمضانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج در جلسه هماهنگی ساماندهی دستفروشی های کلانشهر کرج گفت: آیین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در این زمینه، راهبردهای اجرایی را تبیین کرده است.

وی افزود: قوانینی که برای ساماندهی و بهبود فضای کسب و کار وضع شده است باید متناسب با مختصات شهرها و قابلیت ها و ظرفیت های موجود بومی سازی و سپس وارد فرایند اجرایی شود. در این خصوص، کاربری فضا متناسب با نیازها و قابلیت دسترسی شهروندان به مراکز روز بازار یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان کرج پیش بینی سایر الزامات برای بهبود فضای کسب و کار را از دیگر موضوعات مهم قابل توجه دانست و عنوان کرد: تحقق طرح ساماندهی دستفروشان در کلانشهر کرج، مستلزم همکاری تمامی دستگاه ها و شهرداری است.

رمضانی با تاکید بر در نظر گرفتن محدودیت ها و پتانسیل های کلانشهر کرج و با اشاره به آیین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مطرح کرد: با کمک و همکاری دستگاه های متولی امر، برای تحقق این طرح مهم تلاش کرد.

وی افزود: به منظور فراهم آوردن امكان دسترسی توليدكنندگان كوچك و متوسط ايراني و نيز فروشندگان كم سرمايه به بازار مصرف، برای عرضه كالاهای توليد داخل، شهرداری ها موظفند با استفاده از زمين هاي متعلق به خود يا وزارت راه و شهرسازی، مكان های مناسبی را در شهرها آماده بهره برداری کنند.

معاون استاندار با بیان اینکه مکان های مورد نطر باید بر مبنای قيمت تمام شده به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به اشخاص اجاره داده شود گفت: به منظور اجرايی شدن ماده (۱۶) این قانون، وزارت راه و شهرسازی مكلف است با درخواست شهرداری ها زمين های در اختيار خود را با عقد قرارداد و برابر قوانين و مقررات مربوطه در اختيار شهرداری ها قرار دهد.

رمضانی اعلام کرد: سامانه اطلاعات مربوط به متقاضيان و استفاده كنندگان از امكانات بازارهای مصرف، بايد توسط شهرداری ها راه اندازی شود و اطلاعات آن در اختيار دستگاه هاي ذيربط و عموم مردم قرار گيرد. مكان های پیش بینی شده صرفاً برای عرضه كالا و محصولات توليد داخل بوده و استفاده از آنها برای هرگونه فعاليت و بهره برداری ديگر ممنوع است.

گفتنی است، طرح ساماندهی دستفروشان برای نخستین بار توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کرج در دستور کار اجرایی شدن قرار گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=25669

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.