• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید تاکید کرد؛

ضرورت بازنگری قوانین و امور سالمندی ایثارگران

  • کد خبر : 27535
  • 04 اردیبهشت 1403 - 20:08
ضرورت بازنگری قوانین و امور سالمندی ایثارگران
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تلاش می کنیم در بازنگری قوانین، معیشت و امور سالمندی ایثارگران که گاها مورد کم توجهی قرار گرفته دقیق تر عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، محمود پاکدل، معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در آیین تکریم مدیرکل بنیاد شهید البرز و معارفه سرپرست این مجموعه که در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد گفت: امام خمینی (ره) نظامی را طراحی و مستقر کردند که قطعا ادامه مسیری بود که پیامبر (ص) برای سعادت بشریت طراحی کرده بود.

وی بیان کرد: انتخاب این راه قطعا سختی هایی به همراه دارد، چنانچه در دوران پیامبر اسلام (ص) نیز عده ای با ایشان همراه بودند و جمعی نیز به مقابله برخاستند و برای جلو گیری از سعادت بشریت جنگ هایی را برنامه ریزی کردند، آنها پیامبر اکرم (ص) را چندین سال در محاصره اقتصادی قرار دادند و توطئه ترور ایشان را طراحی کردند.

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران اذعان کرد: تحریم کشور ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان برای دفاع و مقابله با دشمن، سهمیه روزانه فشنگ و گلوله آر پی جی داشتند و بیش از آن تعداد، امکان شلیک نداشتند اما امروز به جایی رسیدیم که در عملیات وعده صادق صدها موشک و پهپاد به سمت رژیم اشغالگر فرستادیم.

پاکدل افزود: تمام دنیا انتظار و سعی داشتند که این عملیات با شکست مواجه شود اما موفق نشدند. ۷۲ ساعت قبل از شروع عملیات زمان پرتاب از سوی ایران اعلام شده بود، دشمنان توسط ایادی خود ریزپرنده ای در آسمان اصفهان به پرواز درآورده و اعلام کرد که تلافی کرده است که این اقدام و رفتار آنها فقط موجبات تمسخر آنان را فراهم کرد.

تلاش برای جلب رضایت بیش از پیش جامعه ایثارگری

وی گفت: انتصاب مدیران خصوصا مدیران کل بر عهده وزیر یا رئیس دستگاه نیست و باید با موافقت استاندار و نماینده ولی فقیه صورت گیرد و اگر بنا به دلایلی مجبور باشیم خارج از بنیاد کسی را منصوب کنیم حتما باید ویژگی هایی همچون فرزند شهید، ایثارگری یا جانبازی را داشته باشد اما به طور کلی سیاست بر این است از ظرفیت همکاران با تجربه ای که سالها تلاش کرده اند استفاده شود.

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در این استان هم کسی انتخاب شد که علاوه بر اینکه سالها به مردم خدمت کرده و تجربه کار در ستاد مرکزی بنیاد را دارد، از نیروهای متدین، جهادی، کارشناس، با تجربه و اهل تعامل و تکریم ایثارگران است و امیدواریم این روحیات در همه پرسنل بنیاد شهید تقویت شود تا بتوانیم رضایت جامعه ایثارگری را بیش از پیش جلب کنیم.

پاکدل با بیان اینکه در برنامه هفتم بند ج ماده ۳۱ مقرر شد بنیاد شهید ظرف مدت یک سال نسبت به بازنگری در قوانین اقدام و آنها را منطبق با نیازهای امروز ایثارگران طراحی کرده و برای تصویب به مجلس ارائه دهد گفت: درخواست ما این است که نظرات خود را به همکاران بنیاد در استان انتقال دهید تا به ما منتقل شود و بتوانیم در بازنگری قوانین مباحث فرهنگی حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، معیشت و امور سالمندی ایثارگران که گاها مورد کم توجهی قرار گرفته دقیق تر عمل کنیم.

بودجه بنیاد شهید نسبت به سال ۱۴۰۰ سه برابر شده است

وی با اشاره به وجود ۶۴۹ هزار نفر جانباز و حدود۶۱ هزار نفر از همسران شهدا که برخی از آنان در حال سپری کردن دوران سالمندی هستند، عنوان کرد: با توجه به نیازهای متفاوت این گروه با جوامع دیگر باید در راستای بهبود این نیازها تلاش کنیم. طی سال های اخیر با حمایت مجلس و تلاش های دولت، بودجه این مرکز که در سال ۱۴۰۰، ۳۰ هزار میلیارد تومان بود در سال۱۴۰۱ به ۵۰ هزار میلیارد، در سال ۱۴۰۲ به ۷۲ میلیارد رسید و امسال حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده است.

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران این رقم را اندک دانست و گفت: با توجه به بضاعت محدود توانستیم در برخی موارد که اجحافی صورت گرفته بود جبران مافات کنیم البته هنوز هم باید بیشتر تلاش می کردیم و موفق شدیم ماده ۳۸ را اجرا و معوقات را پرداخت کنیم. لذا مستمری والدین شهدا به اندازه ای تغییر کرد که تقریبا در زمینه تامین معیشت مشکلات کمتری داشته باشند.

پاکدل مطرح کرد: امیدواریم در این زمینه ها مساعدت هایی صورت گیرد. بر اساس همین قوانینی که تصویب شده است، نیاز ایثارگران حدود ۲۶۰ همت بوده در حالیکه اعتبار امروز ما حدود ۹۰ همت است. امروز حدود ۹۰ همت اعتبار ماست لذا ضمن عذرخواهی از جامعه ایثارگری امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای خانواده های شهدا باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات سلیمان رستمیان به عنوان مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تقدیر به عمل آمد و دانش کهن به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب شد.

خبرنگار: فریبا مرادی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.