• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
14
سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرج تاکید کرد؛

ضرورت تسریع در بازنگری و اجرای طرح جامع محمدشهر

  • کد خبر : 23806
  • 17 آبان 1402 - 16:42
ضرورت تسریع در بازنگری و اجرای طرح جامع محمدشهر
سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: طرح جامع محمدشهر که بیش از 10 سال از تهیه آن می گذرد، در حال بازنگری است که امیدواریم زودتر اجرا شود و تخلفات ساخت و ساز کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، محمد مهرزاد، سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرج و شورای اسلامی محمدشهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال بودجه کمالشهر ۵۶۷ میلیارد تومان است که ۵۵ درصد از آن در نیمه نخست سال جاری تامین شده و یک سوم آن از ارزش افزوده بوده است، گفت: با حدود پنج کیلومتر لوله کشی از پایین ترمینال تا شهرک نهال و بذر می توان مشکل آب آشامیدنی جنوب کرج را حل کرد اما علیرغم پیگیری های صورت گرفته، تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی عنوان کرد: امسال با پیگیری نمایندگان، عدد صفر در بودجه کشور بابت کمربندی محمدشهر در نظر گرفته شد؛ با این اقدام، به احتمال زیاد بتوانیم در بودجه سال ۱۴۰۳، مبلغی را بدین منظور در نظر بگیریم تا مشکل مرتفع شود. با توجه به اینکه یکی از دلایل ترافیک شدید در زیرگذر راه آهن، وجود میدان بار و توقف خودروها در چند لاین بود، محدوده پایین ترمینال تا ورودی محمدشهر در اختیار پلیس راه قرار گرفت تا با وجود پلیس بسیاری از مشکلات حل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرج افزود: اما هنوز حضور افسران پلیس در محل و عدم اجازه توقف دوبله و سوبله به خودروها به صورت عینی مشاهده نشده است که پیگیری های لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت. یکی از معضلاتی که در مورد آن بسیار صحبت می شود در خصوص اتباع بیگانه است. هنگام تنظیم اجاره نامه هایی که در سطح شهرستان کرج برای اتباع تنظیم می شود، مشاور املاک باید استعلامات لازم در خصوص فرد را انجام دهد، در غیر اینصورت حق تنظیم اجاره نامه را ندارد.

مهرزاد با اشاره به اینکه در صورتیکه از قراردادهای غیرمجاز استفاده شود، متخلفین به دادستانی معرفی می شوند، بیان کرد: مصوبات شورای اسلامی شهر در کمیته انطباق که متشکل از سه عضو (نماینده دادگستری، فرماندار و نماینده شورای اسلامی استان) است، تایید می شود که ۹۵ درصد مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای کرج، کمالشهر، آسارا، ماهدشت و گرمدره در این کمیته به تطبیق می رسند، در صورتیکه حتی ۶۰ درصد مصوبات برخی شهرستان ها نیز تایید نمی شود.

وی گفت: یکی از معضلات محمدشهر این است که زمانی که طرح هادی داشتیم، چهار طبقه به ساختمان ها مجوز دادیم اما پس از اجرای طرح تفصیلی، برای بیش از دو طبقه مجوز داده نشد. اگر یک ملک ۲۰۰ مترمربعی در دولت آباد کرج باشد، چهار طبقه به آن مجوز می دهند اما اگر همان ملک در محمدشهر باید فقط دو طبقه مجوز می دهند. طرح جامع محمدشهر که بیش از ۱۰ سال از تهیه آن می گذرد، در حال بازنگری است که امیدواریم زودتر اجرا شود و تخلفات ساخت و ساز کاهش یابد.

رودکی، عضو شورای اسلامی شهرستان کرج و نماینده بخش آسارا در این نشست گفت: باید نام بخش آسارا به بخش محرومیت و محدودیت تغییر دهیم. در دوره پنجم شورای بخش آسارا، ایستگاه آتش نشانی آدران راه اندازی شد اما بعد با مشکلات اعتباری مواجه شدیم زیرا باید ماهانه حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شود اما اعتبار لازم بدین منظور دیده نشد و دهیاری ها هم قادر به تامین این بودجه نیستند.

وی مطرح کرد: اکنون زمینی در دهستان نسا هدیه شده اما نمی توانیم نسبت به ساخت ایستگاه آتش نشانی در آن اقدام کنیم زیرا در آن صورت با مشکلی مشابه آدران مواجه می شویم. دهیاری ها هم درآمد آنچنانی ندارند که بتوانند ماهی ۲۰۰ میلیون تومان برای این موضوع هزینه کنند. از سوی دیگر، تعریف نشده که کدام سازمان متولی این امر است، در صورتیکه در بخش آسارا، حدود ۸۰ کیلومتر از کندوان تا بیلقان، نیاز به ایستگاه به شدت احساس می شود که امیدواریم تدبیری برای این موضوع اتخاذ شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان کرج با اشاره به اینکه مشکل حریم ها نه تنها در این بخش حل نشده بلکه بدتر از قبل هم شده است، خاطرنشان کرد: در خصوص حریم آب، دره ها به عنوان رودخانه های فصلی تعریف و به معضلی برای مردم تبدیل شده اند. هرچه در این زمینه پیگیری می شود هم در نهایت به مصوبات شورای عالی امنیت ملی می رسیم که خط قرمز همه مسئولین است و می گویند به آن ورود نکنید که اگر مصوبات این شورا اجرایی شود همه روستاها باید تخلیه شوند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.