• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6
نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد؛

ضرورت حذف چمن کاری از چرخه فضای سبز

  • کد خبر : 23124
  • 26 مهر 1402 - 12:40
ضرورت حذف چمن کاری از چرخه فضای سبز
نماینده ولی فقیه در استان البرز بر ضرورت حذف کاشت، نگهداری و آبیاری چمن کاری از چرخه فضای سبز در شرایطی که این استان از کم آبی رنج می برد، تاکید کرد.

به گزارش دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در هشتمین همایش ائمه جمعه استان که با حضور مدیرعامل آبفای البرز برگزار شد، گفت: در شرایط کم آبی و محدودیت ها و مشکلات تامین آب، توزیع آب شرب مردم در اولویت قرار دارد.

وی عنوان کرد: بنابراین ضروری است شهرداری ها چمن کاری را که بسیار آب بر است، از چرخه فضای سبز خارج کنند و برای سایر مصارف، درختان و گیاهان فضای سبز هم استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب های خانگی را مدنظر قرار دهند.

حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای استان البرز نیز در این همایش گزارشی از پروژه های اجرا شده طی ماه های اخیر برای گذر از تنش های آبی تابستان گذشته و برنامه های در دست اقدام برای رویارویی با تابستان سال آینده را ارائه کرد.

وی آغاز ساخت تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج، افتتاح مدول سوم تصفیه خانه آب شماره ۲ و ارتقای ظرفیت تصفیه خانه آب شماره یک را از جمله این اقدامات دانست و از بهره برداری قریب الوقوع از تصفیه خانه فاضلاب مهستان و بهره برداری از مدوم دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج پس از سال ها رکود در عملیات اجرایی آن خبر داد.

در این همایش، مسائل و دیدگاه ها در خصوص بررسی واگذاری زمین در فردیس برای احداث تصفیه خانه فاضلاب، لزوم ساخت تصفیه خانه فاضلاب در نظرآباد، تخصیص آب سد طالقان برای مناطقی همچون محمدشهر، لزوم اجرای برنامه های جامع برای تامین آب اشتهارد، لزوم فرهنگ سازی بیشتر برای جلب توجه و مشارکت مردم در نحوه مصرف آب شرب و … مطرح شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23124

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.