• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
9
مدیرعامل آبفای استان البرز:

عبور از تنش آبی در تابستان، در گرو جداسازی آب شرب فضای سبز است

  • کد خبر : 18151
  • 14 خرداد 1402 - 16:10
عبور از تنش آبی در تابستان، در گرو جداسازی آب شرب فضای سبز است
مدیرعامل آبفای استان البرز گفت: برای گذر از تنش های احتمالی آب در استان البرز نیازمند جداسازی آب مورد نیاز فضای سبز شهرداری ها از شبکه آب شرب هستیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای استان البرز عنوان کرد: با بررسی ها و برآوردهای صورت گرفته، حدود ۵۷۰ لیتر بر ثانیه مصرف آب شهرداری های استان البرز در آبیاری فضاهای سبز شهری است که این میزان آب برای فضای سبز موجب اختلال در شبکه توزیع آب شهری به خصوص در فصول گرم سال و پیک مصرف می شود.

وی با بیان اینکه این میزان و حجم مصرف در بخش فضای سبز معادل آبدهی و استحصال آب از حدود ۳۰ حلقه چاه آب شرب بوده در حالیکه در حال حاضر، مجموع چاه های فعال ۵۴۰ حلقه است، اظهار کرد: برای گذر از تنش های احتمالی آب در استان البرز نیازمند جداسازی آب مورد نیاز فضای سبز شهرداری ها از شبکه آب شرب هستیم.

مدیرعامل آبفای استان البرز مطرح کرد: طبق قانون، شهرداری ها موظف بودند تا پایان سال ۱۴۰۰ استفاده از شبکه آب شرب شهر برای آبیاری فضای سبز را متوقف کنند اما این امر هنوز محقق نشده است که افت فشار آب در برخی نقاط شهر کرج طی چند روز گذشته به خصوص در طبقات بالای ساختمان ها، به همین موضوع مرتبط است.

نامداری خاطرنشان کرد: امید آن می رود شهرداری ها اولویت اصلی استان البرز را تامین آب شرب مردم بدانند و به دنبال یافتن راه های جایگزین برای تامین آب فضای سبز یا تغییر الگوی کشت و حذف چمن و حداقل در اقدامی کوتاه مدت و فوری اصلاح نحوه و زمان درست آبیاری باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18151

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.