• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
عضو شورای اسلامی شهر کرج:

عدم اطلاع مردم از دستاوردهای اجرای پروژه های شهری/ جایگاه جهاد تبیین در شهرداری کجاست؟

  • کد خبر : 26173
  • 30 بهمن 1402 - 10:57
عدم اطلاع مردم از دستاوردهای اجرای پروژه های شهری/ جایگاه جهاد تبیین در شهرداری کجاست؟
عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن گله مندی از عدم اطلاع رسانی مناسب در خصوص پروژه های مدیریت شهری، گفت: جایگاه جهاد تبیین در شهرداری کرج کجاست؟

به گزارش دیده بان البرز، حسین مهاجری عضو شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور جلسه رسمی  ۱۵۶ شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند سال جاری انتظار می‌رود اطلاع رسانی مدیریت شهری به گونه ای باشد تا با امید آفرینی و ترغیب مردم به حضور در پای صندوق‌های رای کمک کند.

وی اطلاع رسانی در خصوص اقدامات انجام شده و جهاد تبیین را امری انکارناپذیر و گامی موثر در مقابل تبلیغات گسترده و ظالمانه دشمنان دانست و بیان کرد: ایجاد راهکارهایی جهت آگاهی و آشنایی مردم با فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص پروژه های مدیریت شهری و حتی پروژه های تاثیرگزار در سطح استانی و ملی حائز اهمیت است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: حدود دو سال و نیم از عمر مدیریت شهری ششم می‌گذرد و در حوزه‌های مالی، عمرانی، حمل و نقل، شهرسازی، منابع انسانی، خدمات شهری و … اقدامات چشمگیری صورت گرفته اما به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب، مردم و حتی برخی از همکاران مجموعه نیز از آن ها بی اطلاع هستند و می توان این موضوع را یکی از دردهای مدیریت شهری دانست.

مهاجری اذعان کرد: تحقق صددرصدی بودجه، اصلاح تعرفه دفترچه بهای خدمات، پیگیری طرح تفصیلی شهر کرج، پیشرفت ابرپروژه های قطار شهری و بزرگراه شمالی، پیگیری خط ویژه اتوبوس، تصویب سیاست‌های تشویقی در بافت‌های فرسوده، عملیات عمرانی تقاطعات غیرهمسطح، احداث و بهسازی پارک‌های محله‌ای و شهری و نیز جلوگیری از جذب بی‌رویه نیروی انسانی از جمله اقدامات این دوره بوده است.

طراحی بیلبوردهای شهری هنرمندانه نیست 

وی با اشاره روش‌های اطلاع رسانی نوین، یادآور شد: در شهرداری از ابزار مناسبی برای آگاهی شهروندان از انجام اقدامات مذکور استفاده نشد و حتی در مواردی که از بیلبورد جهت اطلاع رسانی بهره گیری شد، ابعاد نوشته ها و اطلاعات کاربردی به درستی و هنرمندانه نبوده است. انتظار داشتیم اطلاع رسانی مناسب، حداقل قبل از انتخابات انجام شود تا امید در جامعه بر اساس واقعیات شکل بگیرد.

عضو شورای اسلامی کرج با بیان اینکه به نظر می‌رسد به درستی به وظیفه خود در این راستا عمل نکرده ایم، خطاب به شهردار کرج گفت: انتظار داریم تا فرصت برگزاری انتخابات پیش رو اقدامی شایسته توسط شهرداری انجام شود تا امیدآفرینی در جامعه شکل گیرد. فارغ از برگزاری انتخابات باید در راستای همراهی و همکاری مردم با مدیریت شهری، اطلاع رسانی مطلوب صورت می‌گرفت و به نوعی پیوست رسانه ای و تبلیغی پروژه های عمرانی انجام می‌شد.

مهاجری تصریح کرد: اجرای برخی از این پروژه‌ها باعث اختلال در زندگی عادی و روزمره شهروندان شده است بنابراین عدم اطلاع رسانی از دستاورد اجرای پروژه ها می‌تواند در نارضایتی مردم موثر باشد اما اگر دستاوردهای اجرای پروژه ها به درستی تبیین می‌شد قطعاً شاهد تاثیرگزاری و همراهی شهروندان با مدیریت شهری و کاهش گلایه های آنان بودیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان با بیان اینکه جایگاه جهاد تبیین در شهرداری کرج کجاست، خاطرنشان کرد: امید آن می رود در راستای جهاد تبیین، رویکرد صحیح شهرداری با سیاستگزاری درست و همچنین بسیج کردن نیروهای روابط عمومی مورد توجه باشد که ضروری است شهرداری کرج در این راستا برنامه‌ای مدون تهیه و در اسرع وقت به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=26173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.