• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1
دادستان کرج تاکید کرد؛

ظرفیت های موجود در البرز با بارگذاری جمعیت تناسب ندارد

  • کد خبر : 28276
  • 27 اردیبهشت 1403 - 21:13
ظرفیت های موجود در البرز با بارگذاری جمعیت تناسب ندارد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: البرز، استانی مهاجرپذیر است و بارگذاری جمعیت در آن متناسب با ظرفیت‌های موجود انجام نشده و این ناهمگونی جمعیت مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت بر اهمیت جوانی جمعیت تاکید کرد.

وی با اشاره به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای آن و مورد توجه قرار دادن بیش از پیش توسعه کسب و کارها عنوان کرد: این مهم باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در پهنه جغرافیایی هر استان و زیرساخت‌ها، امکانات، حقوق و تکالیف در حوزه محیط زیست، منابع طبیعی و … انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه توسعه کسب و کارها نباید موجب صدمه دیدن منابع طبیعی و محیط زیست و مانع توسعه شود تاکید کرد: یکی از نشانگاه هایی که در توسعه کسب و کارها باید مورد توجه قرار گیرد، توسعه شهرک‌های صنعتی است اما زیرساخت‌های لازم بدین منظور در نظر گرفته نشده و مشکلات حقوقی متعددی گریبانگیر واحدهای صنعتی و تولیدی است.

مددی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مذکور عنوان کرد: در این راستا باید به حقوق و تکالیف قانونی در بخش حفظ منابع طبیعی و محیط زیست توجه شود. البرز استانی مهاجرپذیر است و بارگذاری جمعیت در آن متناسب با ظرفیت‌های موجود انجام نشده و این ناهمگونی جمعیت مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: اگر توسعه بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ها صورت گیرد، مشکلات بسیاری گریبانگیر استان می‌شود. در این راستا نهضت ملی مسکن باید در محدوده‌های دارای زیرساخت‌های مناسب توسعه یابد که قرارگاه اجتماعی استان منشأ خدمات مؤثر و بی بدیل در توجه به مناطق محروم و مردم کم برخوردار است.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28276

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.