• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد؛

غربالگری ۱۷۰ هزار نفر در البرز از آغاز پویش ملی سلامت

  • کد خبر : 24142
  • 08 آذر 1402 - 14:23
غربالگری ۱۷۰ هزار نفر در البرز از آغاز پویش ملی سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: پویش ملی بیماریابی دیابت و فشار خون بالا از 20 آبان ماه در استان البرز آغاز و تاکنون 170 هزار نفر توسط کارشناسان مراکز بهداشت غربالگری شده اند.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مطرح کرد: پویش ملی بیماریابی دیابت و فشار خون بالا از ۲۰ آبان ماه در استان البرز همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دیابت و فشار خون بالا عامل اصلی سکته های قلبی و مغزی است، سبک زندگی ناسالم، مصرف غذاهای شور، پرچرب و شیرین، کم تحرکی، استعمال دخانیات و مصرف الکل را از جمله عوامل خطر ابتلا به این دو بیماری عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: بیش از ۴۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیش از ۲۰ درصد افراد مبتلا به دیابت در استان البرز از بیماری خود آگاه نیستند، بنابراین هدف از اجرای این پویش شناسایی و کنترل این دو بیماری در مراحل اولیه است.

صیادی افزود: چنانچه این بیماری ها در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود ، کنترل و درمان آن بهتر انجام می شود. بیماریابی فشار خون بالا و دیابت در گروه سنی بالای ۱۸ سال در همه واحدهای بهداشتی به صورت رایگان انجام می شود و از ابتدای پویش ۱۷۰ هزار نفر توسط کارشناسان مراکز بهداشت غربالگری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پایان از تمامی افراد بالای ۱۸ سال در استان خواست تا به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشار خون بالا و تشخیص به موقع به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.