• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز:

مسئولین باید تحمل انتقاد سازنده را داشته باشند/ ضرورت رفع نقاط ضعف و افزایش توانایی ها

  • کد خبر : 24112
  • 06 آذر 1402 - 21:20
مسئولین باید تحمل انتقاد سازنده را داشته باشند/ ضرورت رفع نقاط ضعف و افزایش توانایی ها
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: مسئولین نیز نیاز به حمایت دارند اما آن هایی که مطابق موازین اخلاقی، قانونی و شرعی فعالیت می کنند، البته باید تاب و تحمل انتقاد را نیز داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز امروز در نشست با جمعی از اعضای سازمان بسیج رسانه و خانه مطبوعات استان البرز ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و تبریک هفته بسیج گفت: کسانی که در این کشور، بسیجی، خالصانه و مخلصانه فعالیت می کنند و امور را به پیش می برند، اکثرا گمنام هستند و باید به همه آن ها احسنت گفت.

وی مطرح کرد: شجره طیبه بسیج که توسط امام راحل ایجاد شد و گسترش یافت، روحیه بسیجی را در کشورهای اطراف نیز رقم زد و در حال گسترش است. روحیه بسیجی فقط یک نماد و ظاهر نیست، بلکه در عمل پایبند بودن به یکسری اصول در گفتار، رفتار و عقاید، استکبار ستیزی، صداقت، تلاش و کوشش جهادی، خستگی ناپذیری، از خودگذشتگی، تقوا، ایثار و … است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز عنوان کرد: بسیج مختص یک نیرو و گروه خاص نیست، بلکه هر فردی که در هر شغل و جایگاهی، بر اساس قوانین، اخلاق و شرع انجام وظیفه کرده و تلاش می کند در جامعه فردی تاثیرگذار و خدوم باشد نیز در کار خود بسیجی است. بسیجی به دنبال پیشرفت، شکوفایی و حرکت است و ایستایی و سکون را تاب نمی آورد و در دشواری ها و مشکلات ناامید نمی شود.

مددی ضمن عرض تبریک انتصاب ابراهیم نوروزی فر به عنوان رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز بیان کرد: این انتصاب از این جهت که بین این سازمان و خانه مطبوعات استان البرز اتحاد ایجاد کرده، اقدام مبارکی بوده و امیدواریم این وفاق و همدلی تداوم یابد و جمعیت این دو مجموعه پرتوان امور مربوطه را به پیش ببرند و در راستای ارتقای سواد رسانه و خدمت به مردم گام های موثری بردارند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های اصحاب رسانه که علیرغم همه کاستی ها و مشکلات موجود، از عمل به رسالت خود دریغ نمی کنند، خاطرنشان کرد: معتقدم در طول چهار سالی که این مسئولیت را بر عهده دارم، وضعیت ارتقای رسانه ها و سواد رسانه ای در استان البرز نسبت به گذشته پیشرفت داشته و این موضوع در عمل نیز قابل مشاهده است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که فقط مختص این استان نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به شرایط خاص رسانه در دنیا اذعان کرد: کسانی که پشتیبان رسانه های بین المللی هستند، افراد ساده ای نیستند و این رسانه ها از اتاق فکرهایی استفاده و تلاش می کنند تغییراتی را اعمال و تاثیرات ویژه ای در جهان داشته باشند. امروز دیگر ابزار نظامی برای سلطه و تاثیرگذاری بر افکار مردم پاسخگو نیست و رسانه ها می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

مددی اضافه کرد: ما هم باید واقعیت دنیا و شرایط جامعه را درک و تلاش کنیم با ارتقای سواد و بینش رسانه ای، در این مسیر عقب نمانیم. در زمینه جهاد تبیین نیز اقدامات و تلاش های خوبی توسط رسانه ها و بخش های مختلف صورت گرفته که قابل تقدیر است اما کافی نیست. در این راستا شورای فضای مجازی و کارگروه هایی برای پیشگیری و رصد این فضا ذیل آن تشکیل شده است.

وی ضمن دعوت از همگان به رعایت حدود و موازین اخلاقی و شرعی بیان کرد: ما از نظر اخلاقی دچار مشکلات بسیاری شده، اخلاق را فراموش کرده و اصول اخلاقی را کنار گذاشته ایم، تحمل یکدیگر را نداریم و رعایت اخلاق انسانی در حال فراموشی است و این یکی از تاثیرات فضای مجازی و استفاده از آن توسط رسانه هایی است که قصد تخریب اصول اخلاقی و انسانی را دارند.

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز تصریح کرد: رسانه های بیگانه در حال تغییر برخی مفاهیم در دنیا هستند و برخی رفتارهایی که قبلا مذموم تلقی و نکوهش می شد، امروز در فضای مجازی به عنوان یک فضیلت مطرح می شود و پیوسته مورد تاکید است. در این راستا رفتارهای خارج از ضابطه به راحتی توسط عده ای برجسته می شود و مردم را به سمتی سوق می دهند که از اخلاق و قواعدی که به آن ها پایبندند، دست بکشند.

مددی با اشاره به اینکه تلاش آن ها بر آن است که مردم به سمت رفتارهای خارج از ضوابط و موازین اخلاقی، شرعی و انسانی گرایش پیدا کنند که این خود، نوعی افول است، ادامه داد: البته پشت این ماجرا، صحنه گردان هایی در سطح بین الملل حضور دارند که به دنبال تخریب اصول و قواعد اخلاقی، شرعی و انسانی هستند و تلاش می کنند اعتقاد به اصول و عقاید و مذهب را کمرنگ کنند.

وی با اشاره به هدف دشمنان مبنی بر گرایش جوانان به سمت پوچ گرایی و ناامیدی نسبت به آینده عنوان کرد: آن ها سعی دارند جوانان را بی اراده و به سمتی هدایت کنند که تا می توانند به خوش گذرانی بپردازند و به دنبال آسایش و رفاه مطلق باشند و تلاشی برای به دست آوردن نکنند. هدف بزرگ استعمار و استکبار این است که نسل های کشور را دچار افول کنند که در این زمینه در حال تلاش هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با تاکید بر اینکه وظیفه ما و رسانه ها در این زمینه، تبیین برای نسل جدید است، اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت جدید، اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است، البته نواقص و مشکلاتی نیز وجود دارد اما استان البرز در بسیاری از زمینه ها در حال تغییر است. زیرساخت ها ناقص و ساختار دارای اشکال است اما اراده برای ایجاد تغییرات و رفع کمبودها و نیازها وجود دارد.

مددی با اشاره به گلایه اصحاب رسانه از فعالیت رسانه های غیرمجاز و غیررسمی خاطرنشان کرد: رسانه های رسمی و مجاز باید دیده و به آن ها توجه شود اما برخی مسئولین عادت نکرده اند به سراغ رسانه های رسمی بروند و این یکی از اشکالات مهم موجود است. تاکید من به مسئولین این است که به رسانه های رسمی احترام بگذارند زیرا آن ها مسیر قانونی را طی کرده اند و به اصول اخلاقی پایبند هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم کسانی که در مسیر اصول اخلاقی نیستند، نیز در این راه قرار گیرند، مطرح کرد: اعتقاد من این است که تاثیرگذاری در عمل و رفتار مشخص می شود و فقط به حرف نیست. در استان البرز اقدامات متعدد و خوبی انجام شده است که از جمله آن ها می توان به جمع آوری دو هزار نفر از معتادان متجاهر و افزایش تعداد کمپ های ماده ۱۵ و ۱۶ است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بیان کرد: اگرچه مجموعه دستگاه قضا جوان شده اما همواره به همکارانم تاکید می کنم که با مردم رفتار انسانی مطابق با موازین قانونی و شرعی داشته باشند و برای حق و حقوق قانونی آن ها احترام قائل شوند اما اگر همکاری هم با مردم رفتار بدی داشته، عذرخواهی می کنم. همچنین نباید اجازه داد رفتارهای قانونی انجام شود و این موازین زیر پا قرار گیرند.

مددی با بیان اینکه کار کردن در شرایط فعلی دشوار است؛ اینکه کسی که مسئول است مسئول بماند و برای خدمت به مردم تلاش کند نه کسب منفعت شخصی، اذعان کرد: ما منکر کاستی ها و مشکلات موجود نمی شویم اما نباید نقاط ضعف را برجسته کنیم، بلکه باید نکات مثبت را نیز ببینیم و کاری نکنیم که دیگر کسی در این کشور مسئولیتی را نپذیرد زیرا دشمن برای از کار انداختن مسئولین برنامه دارد.

وی اظهار کرد: مسئولین نیز نیاز به حمایت دارند اما آن هایی که مطابق موازین اخلاقی، قانونی و شرعی فعالیت می کنند، البته باید تاب و تحمل انتقاد را نیز داشته باشند. از همه مسئولین درخواست می شود در صورت انتقاد رسانه ها از روی دلسوزی، درصدد رفع نقاط ضعف و افزایش توانایی ها برآیند تا با ایجاد توان افزایی بتوانیم، وضعیت خدمت رسانی به مردم در استان البرز را ارتقا ببخشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان البرز در خصوص ارزان بودن جرم در کشور به ویژه استان البرز و عدم وجود قانون محکم و بازدارنده در برخورد با مجرمان اذعان کرد: بخشی از این موضوع مبنی بر آزادی سارقان، مدتی پس از بازداشت شدن، به نقص قانون باز می گردد. از طرفی در خصوص سرقت های زیر ۲۰ میلیون تومان، با رضایت شاکی خصوصی باید مجرم را آزاد کنیم.

مددی با بیان اینکه این موضوع نقص قانون بوده که البته پیشنهاد اصلاح آن ارائه شده است، مطرح کرد: در سنوات گذشته، تمامی نهادهای ارفاقی برای سارقان محدود شده است و آن ها تا پایان محکومیت، مجازات را متحمل می شوند. امروز نیز با سختگیری با مجرمان حرفه ای، اراذل و اوباش، محکومین و مجرمان مخل امنیت، متعدیان به نظام عمومی جامعه و حقوق مردم برخورد می شود.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.