• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
نامزد انتخابات مجلس کرج:

نباید صرفا با رویکرد اقتصادی به فرزندآوری نگاه کنیم

  • کد خبر : 26319
  • 09 اسفند 1402 - 20:33
نباید صرفا با رویکرد اقتصادی به فرزندآوری نگاه کنیم
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا با اشاره به اینکه نباید صرفا با رویکرد اقتصادی به فرزندآوری نگاه کنیم، گفت: ابتدا باید با انجام اقدامات فرهنگی باور و انگیزه اجتماعی بدین منظور در افراد ایجاد شود.

دکتر سعید شکری پور، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز در گفت و گو با خبرنگار دیده بان البرز در خصوص مشکلات بازار مسکن ‌و افزایش نرخ اجاره بها در کلانشهرها گفت: اگر قرار است مبنایی برای اجاره بها قرار دهیم باید منافع مالک و مستاجر را در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم در خصوص افزایش یا کاهش نرخ اجاره بها تصمیمی را اتخاذ کنیم، باید اصولی و بر اساس شرایط فعلی اجتماع، زمان، میزان تورم و نیز آخرین وضعیت اقتصادی مردم باشد اما اگر این موضوع اتفاق نیفتد ممکن است به دلیل عدم‌ پایبندی طرفین، تصمیماتی اتخاذ شود که‌ ماندگار نباشند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز افزود: اگر این موضوع ادامه دار باشد و به نتیجه نرسد، باید شاهد منازل خالی از مستاجر و مستاجران بدون خانه و یا به دنبال رفع اختلافات بین مالکان و مستاجران در دادگاه ها باشیم.

شکری پور در خصوص تاثیر مشوق های دولت برای افزایش جمعیت و فرزندآوری نیز بیان کرد: فرزندآوری قبل از اینکه یک مسئله اقتصادی باشد، موضوعی فرهنگی است و اگر باور به فرزندآوری در جامعه رواج نداشته باشد، ما هرچه از نظر اقتصادی هم کمک کنیم، زوجین نسبت به فرزندآوری اقدام نخواهند کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با اشاره به اینکه نباید صرفا با رویکرد اقتصادی به فرزندآوری نگاه کنیم، اظهار کرد: در وهله اول باید با انجام اقدامات فرهنگی باور و انگیزه اجتماعی بدین منظور در افراد ایجاد و سپس آنچه که لازمه یک زندگی مناسب و تشکیل خانواده و فرزندآوری است برای زوجین فراهم شود.

شکری پور عنوان کرد: اگر قرار بر حل مشکلات موجود در این حوزه است، باید پس از آمادگی برای فرزندآوری ضمن احصای مسائل، قوانین معینی در این حوزه تصویب شوند و دولت نیز بدون کم و کاست آنها را اجرا کند تا به باور جامعه تبدیل شوند، در غیر این صورت هیچ تضمینی برای آینده وجود ندارد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=26319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.