• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
8
بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان استان البرز؛

نگذارید حیا و عفت زن و مرد ایرانی به تاراج رود

  • کد خبر : 19643
  • 21 تیر 1402 - 1:30
نگذارید حیا و عفت زن و مرد ایرانی به تاراج رود
از مردمان نجیب ایران سربلند، تقاضا داریم نگذارند حیا، شرف، عفّت و غیرت مرد و زن ایرانی به تاراج رود.

به گزارش دیده بان البرز، سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان البرز در بیانه ای از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در زمینه عفاف و حجاب خواست به وظایف قانونی خود عمل کنند. متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

﴿وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ﴾

و باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند، اینانند که نیکبخت خواهند بود. (سوره آل عمران آیه ۱۰۴)

رهبر فرزانه انقلاب: «مسئله زن و حجاب را نمی توان در عداد مسائل مهم دیگر قرار داد، بالاتر از اینهاست، من مسئله را اینطوری می فهمم. اینکه مردم کار را به عهده ما گزارده‌اند، چون فکر کردند ما برای شریعت کاری می‌کنیم. باید به دنبال رضای خدا باشیم، ببینیم حکم خدا چیست عمل کنیم. امام فرد سطحی نگری نبود و در قضیه‌ی حجاب قاطع وارد شد متوجه قضایا بود. اگر وارد نمی‌شد، بسیاری از خیرات و برکات نبود، این همه جوان خوب نداشتیم و این همه زن مؤمن مؤثر پشت جبهه نمی‌توانستیم داشته باشیم.» بیانات در دیدار با فعالان عفاف و حجاب کشور، دی ماه ۱۳۹۷.

بخشی از وصیت نامه شهید عزیز قاسم سلیمانی

«امروز قرارگاه حسین ‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص).»

ایرانیان میراث دار خون دو هزار زن و مرد مسلمانی هستند که ناجوانمردانه به جرم دفاع از فرهنگ عفاف و حجاب به دستور قزاق دست نشانده انگلیس، در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیده شدند و به گمنامی در گورهای دسته جمعی مدفون گشتند. قیام خونین گوهرشاد عظیم ترین و مظلومانه ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب است.

هشتاد و هشتمین سالگرد و پاسداشت شهدای مظلوم، گمنام و غیرتمند این واقعه را در شرایطی برگزار می کنیم که چند ماه پیش از این، دشمن با تمام توان خود، علنی ترین و بی پرده ترین مبارزه خود علیه عفاف و حجاب را در قالب فتنه ای خونین به نمایش گذاشت.

دشمنانی که برای مبارزه با فرهنگ عفاف و حجاب، حداقل ۴۳ سال از شیوه های نرم استفاده کردند، این بار شمشیر را از رو بسته و با شعار «زن، زندگی، آزادی» چند ماه کشور را به آشوب کشیدند، آن هم در شرایطی که خودشان تاکید دارند که اولویت مشکل مردم ایران مسائل اقتصادی است، نه مسائلی همچون عفاف و حجاب.

با این حال، در رسانه های خود رسماً اذعان می کنند که حذف حجاب (این ارزش فطری و الهی) خاکریز اولی است که بعد از فتح آن، حذف ولایت فقیه و براندازی نظام اسلامی ممکن خواهد شد. در واقع خاکریزهای مهم دشمنان، همان دو تاکید پرتکرار شهدایمان در وصیت‌نامه‌هایشان است که به حفظ آن ها تاکید داشتند؛ حجاب و ولایت فقیه.

ما دختران همین مکتبیم و از خون پدران و مادرانمان نخواهیم گذشت؛ ما از تمام ارگان هایی که در امر عفاف زنان سرزمینمان دخیل هستند مطالبه داریم، از تمام کسانی که به نصّ صریح مصوّبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نقشی را در این میدان ایفا می کردند و نکردند، مطالبه داریم.

از مردمان نجیب ایران سربلند، تقاضا داریم نگذارند حیا، شرف، عفّت و غیرت مرد و زن ایرانی به تاراج رود. با مطالعه و رصد تحرّکات دشمنان پی به امیال و اهداف آن ها ببرند و نقشه آنان را نقش بر آب کنند. در کنار اقتدار ایران سربلند، در میدان علم و فناوری و دفاع همه جانبه اعم از موشکی و امنیتی و … حال نوبت تو ای بانوی شریف ایرانی است که در صف اوّل مبارزه مشت محکمی بر دهان بدخواهان عفّت و آزادگی بکوبی.

باز هم حماسه بیافرینید و در این برهه که زن را وسیله مبارزه با جبهه حق کرده اند، آزادگی از قیودات بندگی شیاطین را به رخ عالمیان بکشید و تاریخ ساز باشید. قطعاً پاکی و شرف و حرّیت پیروز میدان است إن شاءالله.

نکته حائز اهمیت بعدی فضای بازار لباس در جامعه اسلامی است. عفیفانه زیستن نیازمند تأمین و در دسترس قرار دادن لوازم سبک زندگی عفیفانه است. بازار پوشاک جامعه اسلامی ما چه میزان با نیازمندی ها اقشار مختلف به پوشاک ایرانی اسلامی تناسب دارد؟ دسترسی ارزان، زیاد و متنوع برای کدام دسته سهل تر است؟ لباس های عفیف و پوشیده یا مدهای مبتذل و هنجارشکن.

اگر بهترین کارهای تبیینی فرهنگی در عرصه جهاد تبیین انجام شود اما در بازار اسلامی نمونه های صحیح پوشاک اسلامی خصوصا پوشاک اسلامی وجود نداشته باشد، باید توقع بروز افراد با چه ظاهرهایی را داشته باشیم؟

۲۱ تیر ماه، سالروز عظیم ترین و مظلومانه ترین نهضت تاریخ جهان و هفته عفاف و حجاب بهترین فرصت برای مطالبه زنان و مردان غیور و نجیب این سرزمین است، البته نه با حرف و شعارهای کلیِ مرسوم مطالبه گران عزیز، بلکه مطالبات کاربردی و مشخص بر اساس اولویت های تعیین شده در حوزه عفاف و حجاب.

چنین مطالباتی به معنی نادیده گرفتن شرایط سخت اقتصادی و یا به معنی تقابل مردم با مردم یا مردم با مسئولین نیست، بلکه قاطع تر از همیشه، مطالبه بازار مد و لباس اسلامی ایرانی و محیط آموزشی پاک و بالنده را داریم و این بار تا وصول نتیجه نهایی و دستیابی به این حقوق مردم نجیب کشورمان، به هیچ عنوان کوتاه نیامده و از پای نخواهیم نشست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19643

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.