• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
14
مدیرکل مراجعات و پاسخگویی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

هیچ امضای طلایی در بنیاد شهید وجود ندارد

  • کد خبر : 24262
  • 15 آذر 1402 - 19:38
هیچ امضای طلایی در بنیاد شهید وجود ندارد
مدیرکل مراجعات و پاسخگویی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیاست رئیس بنیاد شهید را تفویض تمام اختیارات به مدیران کل استان‌ها دانست و گفت: هیچ امضای طلایی در بنیاد شهید وجود ندارد که فرد مجبور باشد به مرکز مراجعه کند و درخواست دریافت خدمتی را داشته باشد که نمی‌تواند آن را در استان دریافت کند.

به گزارش دیده بان البرز، محمدحسن علینقیان افجه ای، مدیرکل مراجعات و پاسخگویی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در جریان برپایی میز خدمت در آستانه سفر رئیس جمهور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران مطرح کرد: در جریان دور دوم سفرهای ریاست‌جمهور به استان‌ها، البرز دهمین استانی است که میزبان رئیس‌جمهور و هیئت همراه می شود.

وی افزود:‌ در این راستا از امروز چهارشنبه ۱۵ آذر تا جمعه ۱۷ آذر ماه، از ساعت هشت صبح الی ۱۸، میز خدمت پاسخگویی به جامعه ایثارگری البرز در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برپاست و خدمتگزار این عزیزان هستیم. بنیاد شهید دولتی کوچک است که از هر رشته و حوزه تخصصی مانند آموزش، خدمات، اشتغال، مسکن، درمان و مددکاری آن مسئولی در سطح مدیرکل یا معاون مدیرکل حضور دارند.

مدیرکل مراجعات و پاسخگویی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر محسن بزرگی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران را نماینده تام‌الاختیار دکتر قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید معرفی و بیان کرد: نمایندگانی از بخش‌های مددکاری، حقوقی، مسکن و تسهیلات، کمیسیون پزشکی، درمان، اشتغال، صندوق اشتغال و حراست بنیاد شهید برای پاسخگویی به مشکلات ایثارگران در این استان حضور دارند.

علینقیان افجه ای خاطرنشان کرد: تفاوت بنیاد شهید با دیگر ارگان‌ها این است که ما یک ثبت اولیه داریم که طی آن فرد شناسایی و درخواست وی احصا می‌شود، سپس راهنمایی‌های لازم صورت می‌گیرد تا به واحد حوزه تخصصی مراجعه کند. در این دیدار چهره به چهره، مسائل جامعه ایثارگری مطرح و دستورات لازم و سپس درخواست در سامانه سامد ریاست جمهوری ثبت می‌شود و از طریق کد رهگیری قابلیت پیگیری دارد.

 مدیرکل مراجعات و پاسخگویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود سیاست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را تفویض تمام اختیارات به مدیران کل استان‌ها بیان و تصریح کرد: هیچ امضای طلایی در بنیاد شهید وجود ندارد که فرد مجبور باشد به مرکز مراجعه کند و درخواست دریافت خدمتی را داشته باشد که نمی‌تواند آن را در استان دریافت کند.

علینقیان افجه ای با اشاره به اینکه امکان ارائه هر امکانی در چارچوب قانون به ایثارگران، در استان‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: می‌توان گفت که مدیرکل هر استان، رئیس یک سازمان مجزاست که می‌تواند امور را پیگیری کند. در این راستا با حضور حوزه‌های تخصصی، بررسی عمومی در خصوص نحوه خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری صورت می‌گیرد.

وی افزود: یکی از اتفاقاتی که در جریان سفر ریاست جمهوری رقم می‌خورد، شناسایی چالش‌ها و مشکلات پیش روی جامعه ایثارگری است. مدیرکل یک حوزه تخصصی با حضور در میزهای خدمت، متوجه می‌شود که جامعه هدف او در این استان با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و پس از  نگارش دستورالعمل یا اتخاذ تصمیمات و تدابیر لازم، این مشکلات را لحاظ و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.