• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
10
رئیس پلیس فتای استان البرز:

والدین، فرزندان خود را در استفاده از فضای مجازی تنها نگذارند

  • کد خبر : 19751
  • 22 تیر 1402 - 9:02
والدین، فرزندان خود را در استفاده از فضای مجازی تنها نگذارند
رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: والدین با برنامه ریزی مناسب، حضور فرزندان خود را در فضای مجازی مدیریت کنند، آن ها را در استفاده از این بستر تنها نگذارند.

به گزارش دیده بان البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز، صمیمیت والدین با فرزندان را عامل اصلی مصون ماندن آن ها از آسیب‌های فضای مجازی دانست و اضافه کرد: والدین با برنامه ریزی مناسب، حضور فرزندان خود را در فضای مجازی مدیریت کنند، آن ها را در استفاده از این بستر تنها نگذارند و بر نحوه استفاده فرزندان از این دنیای گسترده نظارت کافی و دوستانه داشته باشند.

وی گفت: همراهی با فرزندان یکی از مهمترین راه های پیشگیری از خطرات فضای مجازی است که گاهی این مهم در کانون خانواده ها مغفول می ماند زیرا در این فضای پرمخاطره والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بر عهده دارند. خانواده ها باید سطح دانش و آگاهی خود را افزایش دهند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنان در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز مطرح کرد: هر چند فضای وب دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان است اما می‌تواند خطرهای نهفته‌ بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده ها به یک نگرانی تبدیل شده است. افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه های کنترل کودکان در فضای مجازی است؛ خانواده ها باید برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کننده ای در چارچوب این فضا تعریف کنند.

سرهنگ جلیلیان اظهار کرد: ایمن نگه داشتن کودکان در زمان حضور در فضای مجازی، آموزش از سنین کم در خصوص پذیرش مسئولیت فعالیت های سایبری و آگاهی آن ها از خطرات فضای مجازی از جمله مسئولیت های مهم خانواده هاست. بازی های رایانه ای یکی از موضوعات مهمی است که وقت زیادی را از کودکان می گیرد و بعضا نامناسب و خشن بودن برخی از این بازی‌ها لطمات روحی و جسمی فر وانی به فرزندان وارد می کند.

وی گفت: استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد می کند و موجب بروز اختلالات جسمی و روحی می شود. مجرمان سایبری نیز از این بستر و ناآگاهی کودکان سوءاستفاده می کنند و اقدامات مجرمانه ای از قبیل کلاهبرداری‌های اینترنتی و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی و هویتی و خصوصی افراد را رقم می زنند. والدین باید ارتباط نزدیک و اعتماد متقابل با فرزند خود برقرار کنند تا چنانچه فرزندان با مشکلی مواجه شوند بتوانند با آن ها در میان بگذارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19751

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.