• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز:

کودک کار و خیابان ایرانی نداریم/ ساماندهی کودکان کار نیازمند آگاهی بخشی به مردم و پیوست رسانه ای است

  • کد خبر : 22795
  • 10 مهر 1402 - 13:52
کودک کار و خیابان ایرانی نداریم/ ساماندهی کودکان کار نیازمند آگاهی بخشی به مردم و پیوست رسانه ای است
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کودک کار و خیابان ایرانی نداریم بلکه تمامی موارد مربوط به اتباع خارجی است، گفت: ساماندهی کودکان کار نیازمند آگاهی بخشی به مردم با هدف کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش دیده بان البرز، محمدجواد کاظمینی، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز امروز در جلسه ستاد ساماندهی کودکان کار و متکدیان خیابانی مطرح کرد: در حال حاضر در کنار برخی مراکز مردم نهاد، دو مرکز نیز با ظرفیت ۱۲۰ نفر در مرکز استان البرز در زمینه غربالگری و نگهداری موقت کودکان کار تا تعیین تکلیف از سوی نهادهای متولی فعالیت دارند.

وی مهم ترین معضل استان در حوزه کودکان کار و متکدیان را مربوط به اتباع بیگانه دانست و اضافه کرد: در این حوزه با اهتمام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز نسبت به ساماندهی و طرد سه هزار نفر از اتباع خارجی اقدام شد. در حال حاضر هیچ کودک کار و خیابان ایرانی نداریم بلکه تمامی موارد مربوط به اتباع خارجی است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز عنوان کرد: در این راستا شایسته است شهروندان از هرگونه کمک مادی به کودکان کار و متکدیان خیابانی اتباع خارجی که عمدتا غیرمجاز هستند و ماهیانه مبالغ هنگفتی از آن ها دریافت می کنند، خودداری کنند. ساماندهی کودکان کار نیازمند آگاهی بخشی به مردم با هدف کاهش آسیب های اجتماعی است.

کاظمینی بیان کرد: در حال حاضر دستگاه های متولی امور ساماندهی کودکان کار و خیابانی، به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل می کنند و در این راستا علاوه بر زحمات، هزینه های زیادی نیز از سوی دولت پرداخت می شود اما تا زمانی که مردم به آگاهی لازم در این زمینه دست نیابند، تلاش های دولت مثمرثمر واقع نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اتفاق مهمی که طی یک ماه گذشته صورت گرفته، بیومتری کردن احراز هویت و ثبت مشخصات این افراد است که بر این اساس در صورت ارتکاب مجدد تکدی گری از طریق دستگاه قضایی مورد تعقیب قرار می گیرند. کمک کردن به این افراد علاوه بر هدر رفتن منابع اقتصادی کشور، موجب از دست رفتن فرصت های شغلی، امکانات مناسب زندگی جوانان و افزایش انواع بزه ها و آسیب های اجتماعی می شود.

کاظمینی با اشاره به اینکه این موضوع می تواند تمامی تلاش های صورت گرفته از سوی دولت و مراکز مردم نهاد را تحت الشعاع خود قرار دهد، اظهار کرد: مردم می توانند از طریق معرفی افراد نیازمندی که اقدام به تکدی گری کرده اند به خیرین و مراکز نیکوکاری استان که تعداد این مراکز هم زیاد است، از سوءاستفاده افراد متجاهر و سودجو جلوگیری کنند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در پایان سخنان خود از اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیمای مرکز استان البرز خواست نسبت به فرهنگ سازی مناسب و افزایش آگاهی های مردم در این زمینه اقدام کنند و یاری رسان مسئولان در این حوزه باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=22795

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.