• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
2

آزادی زندانیان غیرعمد مانع بروز بزه در جامعه می شود

  • کد خبر : 1716
  • 04 آذر 1399 - 13:03
آزادی زندانیان غیرعمد مانع بروز بزه در جامعه می شود
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: ممکن است اسارت یک نفر در زندان خانواده او را به سمت بزه بکشاند و همین که با آزادسازی زندانیان غیرعمد از بزه و جرم و جنایت در اجتماع جلوگیری شود برای ما کفایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد که پیش از ظهر امروز در کانون شهید سبحانی کرج برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری و هفته بسیج گفت: رسالت سپاه و بسیج به جز ماموریت های ذاتی که در حوزه های مختلف دارد، قدرت بسیج کنندگی است تا همه در حوزه های مختلف وارد میدان همدلی شوند.

وی افزود: بازگشت زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش خانواده علاوه بر حس خوبی که به خیرین می دهد، تاثیر مطلوبی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی دارد بنابراین این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است. گاهی فرزند فردی که در زندان به سر می برد به خاطر برخی مسائل موفق به ادامه تحصیل نشده و مجبور می شود درس را رها کند و به دنبال کار برود و همین امر آینده او را تباه می کند.

مولایی اظهار کرد: از هم پاشیدن بنیان خانواده نیز یکی دیگر از پیامدهای زندانی شدن افرادی است که به صورت غیرعمد و به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می برند، از این رو مشارکت در آزادسازی این زندانیان اقدام مبارکی است که اجر فراوانی دارد.

وی ادامه داد: اسارت یک نفر که به دلیل مشکل مالی در زندان به سر می برد ممکن است خانواده او را به سمت بزه بکشاند و همین که با آزادسازی زندانیان غیرعمد از بزه و جرم و جنایت در اجتماع جلوگیری شود و خانواده ای دچار از هم کسستگی نشود برای ما کفایت می کند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با کشور ایران تصریح کرد: اگر این اقدامات خداپسندانه که ریشه در اعتقادات ما دارد وجود نداشت، قطعا مسائل و مشکلات عدیده ای داشتیم بنابرای نباید از ارزش و اهمیت این کار غافل شد.

مولایی اضافه کرد: مردم کشور ما به محض وقوع هر حادثه ای وارد میدان همدلی و کمک به همنوعان می شوند و این امر که از تعالیم اسلام و قرآن برگرفته شده بسیار ارزشمند است و باید توسعه داده شود. هر جا مردم به هم رحم کنند خداوند هم به آن ها رحم می کند.

وی به نقش اصناف در کمک به محرومین و نیازمندان اشاره کرد و گفت: علیرغم تمام مشکلاتی که همه بر آن واقفیم و در زندگی مردم و اصناف وجود دارد اما هر جا حادثه ای رخ داد و به کمک مردم نیاز بود اصناف پیشقدم و میدان دار بودند و به یاری همنوعان شتافتند که این نوعدوستی افتخاری بزرگ است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز خاطرنشان کرد: امروز هم با کمک اصناف، بسیجیان، خیرین کمیته امداد امام خمینی (ره) و مراکز نیکوکاری دست به دست می دهیم تا کار بزرگی رقم بخورد و تلاش می کنیم این اتفاق خوب ادامه دار باشد.

مولایی در پایان ضمن تقدیر از خیرین و آرزوی خیر و برکت برای آن ها اعلام کرد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سه مرحله انجام می شود که این نخستین مرحله است. دو مرحله دیگر را نیز به اطلاع مردم و خیرین می رسانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1716

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.