• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
معاون رئیس جمهور:

آمریکا با سوابق جنگ طلبی و سلطه جویی فراوان دم از حقوق بشر می زند

  • کد خبر : 8198
  • 15 تیر 1401 - 9:28
آمریکا با سوابق جنگ طلبی و سلطه جویی فراوان دم از حقوق بشر می زند
معاون رئیس جمهور حسینی با اشاره به اشغال برخی کشورها از جمله افغانستان توسط آمریکا، گفت: کشوری که سابقه جنگ طلبی، سلطه گری و زورگویی های فراوانی در کارنامه خود دارد دم از حقوق بشر می زند و قصد دارد آن را به ما بیاموزد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سید محمد حسینی، معاون رئیس جمهور شب گذشته در همایش بزرگ هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در کانون شهید سبحانی کرج برگزار شد، گفت: پس از کودتای ۲۸ مرداد موسساتی مانند فرانکلین را در ایران راه اندازی و افراد به ظاهر روشنفکری که تحصیلات خود را در غرب گذرانده بودند، کتاب های آمریکایی را به زبان ایرانی ترجمه کردند.

وی غربی ها را مدعیان همیشگی ارزش ها دانست و اذعان کرد: ما می خواهیم سبک زندگی و ارزش هایمان را به کشورهای دیگر صادر کنیم اما باید ببینیم به آن ها پایبند هستند یا خیر؟ این در حالی است که این افراد که ادعای رفتارهای ارزشی دارند، هم برای خود و هم برای دیکران گرفتاری هایی را ایجاد می کنند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: رسانه های غربی زمانی که می خواهند از رابطه آمریکا با ایران سخن بگویند، داستان تصرف لانه جاسوسی آمریکا توسط ایرانیان را بیان و تکرار و سپس عنوان می کنند که آمریکایی ها حق دارند چنین رفتارهایی را از خود بروز داده و اقداماتی را علیه ایران انجام دهند.

حسینی اظهار کرد: روحیه و خوی استکباری آمریکا به گونه ای است که نه تنها با ایران اسلامی بلکه با دیگر کشورها نیز به گونه ای رفتار می کند که فقط به دنبال منافع خودش است حتی در برخی موارد آمریکایی ها بومیان و سرخ پوستان کشور خود را نیز از کشورشان بیرون کردند و خود به جای آن ها مستقر شدند که این موضوع جنگ های طولانی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به سلطه جو بودن آمریکا اذعان کرد: بارها مشاهده شده به نام دموکراسی اما در حقیقت با هدف تسلط بر دنیا، در امور کشورهای مختلف دخالت و برای رسیدن به اهداف خود به آن کشورها حمله می کنند و مسافت و فاصله مکانی نیز برای آن ها معنایی ندارد؛ هدف آن ها تسلط بر شمال تا جنوب و غرب تا شرق دنیاست.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: آمریکا تاکنون در ۱۰۲ کشور عامل درگیری و جنگ بوده و عده ای را نیز با خود همراه کرده و در ۷۰ کشور دنیا که علیرغم انتخابات قانونی، حکومت های باب میل آمریکا نداشته اند، کودتا به راه انداخته و آن کشور و انتخاباتش را سرنگون کرده و خود در آن کشورها مستقر شده است.

حسینی با اشاره به اشغال برخی کشورها از جمله افغانستان توسط آمریکا، یادآور شد: کشوری که چنین سابقه ای دارد دم از حقوق بشر می زند و قصد دارد آن را به ما بیاموزد. مشاهده رفتارهای خشونت آمیزی که در برخی تصاویر زندانیان ابوغریب مشاهده می شود دل هر انسانی را به درد می آورد در حالی که آن ها خود را مجاز به انجام چنینی رفتارهایی می دانند.

وی با اشاره به سابقه سیاه آمریکا در رفتارهای خشونت آمیز و کشتار مردم بی گناه عنوان کرد: سال هاست که آمریکایی ها در سوریه مستقر هستند و علیرغم برچیده شدن قائله داعش، همچنان منابع نفتی سوریه در اختیار آمریکا قرار دارد و پاسخ قانع کننده ای نیز برای هیچ کس و هیچ جا ندارند؛ جنایت از این بالاتر؟

حسینی با اشاره به بمباران یمن توسط آمریکا بیان کرد: این کشور با چنین سوابق سیاهی، ادعای رعایت حقوق بشر می کند و با هر ندا و صدایی که مخالف عقاید آن ها باشد برخورد می کند. عده ای آمریکا را فرشته نجات افغانستان می دانستند و تصور می کردند با اشغالگری آن ها، شرایط این کشور بهتر می شود اما هنوز پس از گذشت بیش از ۲۰ سال، فقر و گرفتاری های این کشور ریشه کن نشده است.

وی گفت: در دوران حکومت ستمشاهی تا آخرین لحظه از شاه حمایت کردند و زمانی که امام خمینی (ره) در ایران مستقر شدند، آمریکایی ها تصمیم داشتند سران انقلاب را در ایران قتل عام کنند تا انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد اما امام خمینی (ره) با تدابیر حکیمانه خود همه نقشه های آن ها را نقش بر آب کردند تا پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد که قطعا این مهم حاصل عنایت خداوند به این نظام و انقلاب بود.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: امام خمینی (ره) قصد داشتند یک دگرگونی در ایران صورت گیرد اما آمریکایی ها به قصد تخریب انقلاب، اموال ایران را بلوکه کردند و قصد داشتند کودتایی مانند کودتای ۲۸ مرداد را در ایران به راه بیندازند تا ایران به پایتخت عملیاتی آن ها تبدیل شود اما غیرت جوانان برومند این سرزمین به آن ها اجاره رسیدن به اهدافشان را نداد.

حسینی در توضیح جنایات آمریکا علیه ایران مطرح کرد: پس از پیروزی انقلاب، ترورهای زیادی توسط عوامل دست نشانده آمریکا در ایران انجام شد که از جمله آن ها می توان به ترور رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور و نخست وزیر ایران اشاره کرد. در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز با حمایت هایی که از عراق کردند، موجب شهادت جمع زیادی از رزمندگان، هموطنان و مردم بیگناه ما شدند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارها تاکنون حدود ۱۷ هزار ترور در ایران انجام شده که بسیاری از آن ها مردم عادی بوده اند نه شخصیت های سیاسی، زمانی هم که قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد و جنگ تحمیلی به اتمام رسید، طی عملیاتی تحت عنوان فروغ جاویدان منافقین را وارد خاک ایران کردند و برخی از شهرهای ما را به تصرف خود درآورند تا به تهران برسند که با انجام عملیات مرصاد توسط رزمندگان اسلام این توطئه نیز متوقف شد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا تنها کشور در دنیاست که در برخی جنگ ها مانند هیروشیما و ناکازاکی از سلاح اتمی استفاده کرده که عوارض و عواقب جبران ناپذیر آن همچنان قابل مشاهده است و این روحیه جنگ طلبی و سلطه جویی آن ها تمام شدنی نیست؛ این است حقوق بشر آمریکایی که دیگر کشورها را به عدم رعایت حقوق بشر متهم می کند.

حسینی خاطرنشان کرد: آن ها هنوز قادر نیستند در مجلس خود، قانونی را تصویب کنند که اسلحه در دست مردم عادی نباشد و این موضوع ناامنی های بسیاری را سبب می شود اما به دلیل منافع اقتصادی که ساخت اسلحه در کارخانه ها برای آن ها دارد تولید آن را متوقف نمی کنند و معتقدند اسلحه باید همچنان تولید شود ولو امنیت مردم در خطر باشد.

وی ضمن اشاره به نارضایتی مردم آمریکا از وضعیت این کشور اظهار کرد: بیشترین ناهنجاری های اجتماعی و نارضایتی ها در آمریکاست، بر اساس آمارها، حدود ۲/۲ میلیون نفر در این کشور در زندان به سر می برند و حدود یک و نیم میلیون نفر نیز تحت نظر و با تعهد آزاد هستند تا به محض بروز کوچکترین خطایی بتوانند آن ها را احضار کنند و به زندان ببرند.

به گفته معاون رئیس جمهور، آمریکایی ها مدام از آزادی بیان دم می زنند و بیشترین شعار را در این زمینه سر می دهند اما حتی در فضای مجازی نیز هر زمان مطالبی منتشر شود که باب میل آن ها نباشد آن را قطع کرده و یا با آن برخورد می کنند. شهادت سردار سلیمانی نیز یکی از مواردی است که اگر هیچ جنایت دیگری انجام نداده بودند برای کینه توزی ایرانی ها کافی باشد.

حسینی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و فضائل شهید حاج قاسم سلیمانی و ترس آمریکایی ها از سردار دل ها تاکید کرد: هنوز هم اگر در فضای مجازی تصویری از حاج قاسم یا متنی در مورد وی منتشر شود آن را پاک و یا صفحه شخص منتشر کننده را از دسترس خارج می کنند و اجازه نمی دهند خارج از چارچوب قوانین آن ها مطلبی منتشر شود؛ حقوق بشر آمریکایی این است.

وی بیان کرد: خشونت علیه زنان و به بردگی کشیدن آن ها به اسم آزادی، تعرض به زنان حتی بانوان باردار و یا دارای فرزند و محروم کردن دختران و زنان از ازدواج نیز از دیگر جنایات کشوری است که مدعی رعایت حقوق زنان و کرامت آن هاست و قصد دارد این فرهنگ را به کشور ما نیز صادر کند که مردم ما با هوشیاری می توانند همانند گذشته این نقشه های شوم آن ها را نیز نقش بر آب کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وجود ردپای جنایات آمریکا در همه دنیا افزود: اندیشمندان آمریکایی معتقدند این کشور رو به افول است و حتی در حوزه های اقتصادی نیز کشورهای شرقی مانند چین، روسیه، هند، برزیل و … در حال پیشی گرفتن از آن ها و افزایش قدرت هستند و شرایط بهتری نسبت به آمریکا با آن همه مشکلات اقتصادی دارند.

حسینی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران به دنیا نشان داد که آمریکا یک قدرت پوشالی است و به محض کوچکترین هجمه ای که نسبت به ما داشته باشد، با ایستادگی ملت ایران مواجه می شود که برای نمونه می توان به هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد و در اختیار گرفتن پهباد آمریکایی در آسمان ایران اشاره کرد که به آن ها اجازه نداد گرینه روی میز را تکرار کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8198

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.