• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
در لایحه جدید عفاف و حجاب؛

آیا با عکس گرفتن و پیامک دادن از مسمومیت جامعه جلوگیری می شود؟

  • کد خبر : 17891
  • 05 خرداد 1402 - 20:40
آیا با عکس گرفتن و پیامک دادن از مسمومیت جامعه جلوگیری می شود؟
امام جمعه کرج گفت: آیا لایحه جدید عفاف و حجاب با عکس گرفتن و پیامک دادن‌های ابتدایی از مسمومیت جامعه جلوگیری می کند؟ جرائم باید بازدارنده باشند وگرنه کارایی ندارند و متخلف را جری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک دهه کرامت، با تاکید بر ضرورت انتشار معارف اهل بیت (ع) با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و هوش مصنوعی که این روزها در حال توسعه است، گفت: باید فرهنگ ناب شیعی و انقلابی را برای مردم کشور و جهان تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه باید اهتمام حوزویان و دانشگاهیان در این زمینه بیشتر باشد و افرادی برای مناظره و احتجاج با توجه به نیازهای امروز دنیا تربیت شوند؛ البته باید مراقب بود که در این جلسات افرادی فضا را سیاسی و مسموم نکنند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس در روزهای باقیمانده از این دوره نمایندگی، وضع قوانین مهمی که کشور برای حل مشکلاتش به آن ها نیاز دارد را در کارنامه خود ثبت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه به طور مثال تبدیل کردن سیاست های کلی نظام به قانون کمتر مورد توجه مجلس بوده است، مطرح کرد: حضور سه نماینده استان البرز در مجلس و نوع فعالیت و نقش آن ها در کمیسیون ها، تصویب قوانین و نظارت بر اجرا و حضور در استان خوب بود اما در صورتی که تصمیم به حضور مجدد داشته باشند، عملکرد آن ها باید توسط رای دهندگان به صورت دقیق بررسی شود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: اگر هم تصمیم به آمدن ندارند، باز هم مردم باید از هر جهت به شاخص ها و معیارهای موردنیاز برای کاندیداها دقت داشته باشند و بدون حب و بغض آن ها را بررسی کنند و رای دهند. جایگاه مجلس شورای اسلامی از جهات مختلف بسیار حائز اهمیت است و باید فریاد حق خواهی، استقلال طلبی و ضداستکباری از آن شنیده شود و نمایندگان معلمان اخلاق باشند.

وی اذعان کرد: نماینده مجلس، وکیل مردمی بوده که تمام فکر و دغدغه آن ها اسلام و آرمان های انقلاب است. وکیل باید در تمام مدت وکالت بر اساس خواست موکل خود عمل کند، در غیر این صورت، خائن به وکالت خواهد بود. به دلیل کم بودن مدت وکالت، توجه وکیل باید به اولویت ها و مسائل اصلی و کلیدی کشور باشد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه باید سمت‌گیری قوانین برای رفع استضعاف و رشد امور فرهنگی و اقتصادی و برطرف شدن مشکلات اجتماعی، رفاه بیشتر، زندگی راحت‌تر، از بین رفتن محرومیت‌ها و تحول در نظام اداری دست‌وپا گیر کشور باشد، به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر قانون و قانون گذاری به دلیل شأن ویژه آن اشاره کرد.

آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: اگر مجلس ریشه همه امور کشور است، پس باید محلی برای بروز و ظهور اخلاق باشد، حرکت، رفتار و سخنان وکلای مردم باید فضائل اخلاقی و حرکت به سمت صلاح را در مردم و جامعه بیشتر کند و مردم احساس کنند که وکلا خیرخواه آنان هستند. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مجلسِ تراز که مورد تأکید قرار دارد، همکاری صمیمی و کار راه انداز با قوای دیگر است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه نمایندگان نباید شهدا و خانواده های آن ها را فراموش کنند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین بر حفظ آبروی افراد توسط مجلس و مردم است نیز تاکید دارند. برخی افراد به دلیل جمع آوری رای برای خود، حاضر می شوند تمام اصول اخلاقی را زیر پا بگذارند و حیثیت افراد را از بین ببرند؛ در صورتیکه باید شخصیت دینی و انقلابی افراد حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه نباید به خاطر خارج کردن رقیب از گود رقابت، نیروها را با انگ و تهمت و افترا کنار گذاشت، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم بیگانگان بر ما سلطه داشته باشند و زیر بار فشار دشمن و استکبار برویم. برای اینکه فراموش نکنیم دشمن داریم و ملت امام حسین (ع) هستیم و زیر بار ظلم نمی رویم، هر جمعه باصلابت و قدرت بر مستکبران عالم به ویژه آمریکای جنایتکار مرگ می فرستیم.

امام جمعه به لایحه جدید در مورد عفاف و حجاب اشاره و بیان کرد: پس از مدت ها انتظار که مجلس به ویژه ریاست آن به وظیفه خود در این رابطه درست عمل نکردند و ما مردم مومن و متدین را به صبر دعوت کردیم، بنا شد که دستگاه قضا لایحه ای به دولت و دولت به مجلس بدهد. ما نیز در خطبه ها درخواست تعجیل در این مسئله را داشتیم زیرا سرعت روند رشد ولنگاری از طرح‌ها و لایحه‌ها بیشتر بود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: لایحه اول ارائه شد، به دولت رفت و به تصویب رسید و از آنچه بیرون آمد، نقل های مختلفی مشاهده شد. آخرین مورد قطعی را با جستجو به دست آوردم و دیدم مواردی در آن هاست که اگر به درستی اجرایی شود، در مراحل بعدی بازدارندگی لازم را دارد اما در مراحل ابتدایی مقداری ضعف وجود دارد.

به گفته آیت الله حسینی همدانی، روح کلی حاکم بر این لایحه آن چیزی نیست که بخواهد با دشمنی های ریشه داری که با ملت ایران دارند و درصدد هستند با اجرای طرح هایی ایران را آندلسی کنند، مقابله کند. این لایحه نمی‌تواند از فرو ریختن دیوار برلین جلوگیری کند. البته نباید پیش از ورود این لایحه به مجلس و اظهار نظر و سپس ارسال آن به شورای نگهبان و اخذ تاییدیه، قضاوت زودهنگام داشت.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز به این عنوان در اختیار قرار گرفته، نقدهای فراوانی دارد، ادامه داد: مهمترین مسئله این است که جرائم باید بازدارنده باشند وگرنه کارایی ندارند و متخلف را جری می‌کنند. بعضی از مفاد این لایحه، قوانینی که قبلاً هم بوده را از کار انداخته است؛ مانند جرم مشهود که دستگاه انتظامی می توانست در این رابطه راسا وارد شود.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: آیا جرائمی که وضع می شوند می توانند جلوگیری لازم را از خدشه دار شدن عفت عمومی داشته باشند و کیان خانواده های در معرض متلاشی شدن را حفظ کنند؟ این لایحه می تواند در خصوص دشمنی شناسی که لازم است در مقابله با دشمنی ها داشته باشیم، اقدامی داشته باشد؟ کسانی که این لایحه را تنظیم می کنند، باید دشمنی شناسی خود را افزایش دهند.

آیت الله حسینی همدانی عنوان کرد: بعضا برخی دوستان دقایقی با افراد کشف حجاب کننده صحبت کردند و آن ها از این اقدام دست کشیدند اما گاهی اوقات مشاهده می شود که با این نوع قانون‌گذاری ممکن است اشخاص را بر باطل خود محکم کنیم. بنابراین باید مواظب باشیم؛ بازدارندگی جریمه یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اذعان کرد: با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب، باید خودسازی و جامعه سازی و تمدن سازی کنیم، آیا این لایحه توان مقابله با دشمنی های مربوط به گام دوم را دارد؟ دشمن برای گام دوم برنامه ریزی کرده و پشت سر این ماجرا رگه های صهیونیستی و بهاییت است. اکنون ما مورد حمله شیمیایی دشمن قرار گرفته ایم و گازهای خردل و اعصاب را در جامعه ما منتشر کرده اند.

وی با طرح این سوال که آیا این لایحه با عکس گرفتن و پیامک دادن‌های ابتدایی از مسمومیت جامعه جلوگیری می کند؟، بیان کرد: ما در جنگ ترکیبی دشمن قرار گرفته ایم که یک بخش آن، کشف حجاب است. بحث من شل حجابی و بعضی از این موارد بدحجابی نیست. منظور، اصل کشف حجاب با این هجمه‌هایی است که آغاز شده و بعد به برهنگی و بی‌بندوباری‌های اجتماعی می‌کشد.

آیت الله حسینی همدانی عنوان کرد: آیا با چند تذکر ابتدایی و پیامک دادن و عکس گرفتن می توان از این موضوع جلوگیری کرد؟ کاری با مراحل بعدی که بازدارندگی دارد، ندارم، بحث من ابتدای کار است. در مراحل بعدی، به برخی موارد لایحه که خوب است می توان اعتنا کرد اما تا به آنجا برسیم، جامعه و اشخاص مسموم شده اند و شما هم قدرت خود را از دست می دهید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر امیدآفرینی در جامعه اظهار کرد: آیا این لایحه واقعا در دل مومنین و بدنه جامعه و اقشار مختلف مردم ایجاد امید می کند؟ مجلس شورای اسلامی در امتحان سختی قرار گرفته است که با توجه به همه جهات باید عمل کند و سربلند از این امتحان خارج شود.

وی عنوان کرد: بارها در همین تریبون در خصوص سینمای خانگی اخلاق خراب کن، جامعه فاسد کن، خانواده، کیان اخلاق اجتماعی و خانواده به هم زن و نابود کن صحبت کردم. به ساترا و مسئولین مربوطه می گوییم خطوط قرمز را به هم نزنید و نظارت‌ها را بر این امور بیشتر و دقیق‌تر کنید. این فیلم ها با دقت تمام ساخته می شوند برای اینکه همه چیز را از اصل نابود کنند و هیچ نظارتی هم وجود ندارد.

امام جمعه کرج تاکید کرد: آقایانی که قصد تصمیم گیری دارند و تصمیمات آن ها آثار فراوانی در آینده کشور از جهات اخلاقی و فرهنگی دارد، دچار افراط و تفریط و جوسازی‌های اجتماعی و سیاسیونی که می‌خواهند بهره‌برداری سیاسی کنند، نشوند. عده ای با این طرح موافقت می‌کنند و اغراض خاص دارند و عده ای مخالفت می‌کنند و اغراض خاص دارند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: تصمیم گیرندگان با فراغ بال و توجه تمام و بدون افراط و تفریط باید جوانب مسئله را ببیند و کاری با مسائل پیرامونی نداشته باشند و بدانند که مردم ایران و حزب‌الله و قاطبه مردم از آن‌ها و قوای سه گانه پشتیبانی می‌کنند. مردم می‌خواهند جامعه آرام و سالم باشد و در چنین فضایی زندگی کنند. مجلس با دقت کار را دنبال کند تا از این بلیه ای که دشمن فراهم کرده به راحتی عبور کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: دوستان تلاش نکنند پرونده های امر به معروفی که در استان تشکیل می شوند را به نزاع شخصی و خانوادگی برگردانند. امر به معروف و شخصی مشخص است. اجازه دهید مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود که نهاینه شدن این امر در جامعه یکی از معروفات است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17891

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.