• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در کرج برگزار شد

  • کد خبر : 6502
  • 30 شهریور 1400 - 17:55
آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در کرج برگزار شد
همزمان با آئین سراسری تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس در کشور، مراسم متمرکز استانی تجلیل از 15 هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان البرز در کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، هم‌زمان با برگزاری آئین سراسری تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در کشور، مراسم متمرکز استانی تجلیل از ۱۵ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان البرز نیز صبح امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار بزرگ شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

این مراسم با حضور فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و مسئولین ارشد استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان، استاندار البرز، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نمایندگان مجلس، شهردار و فرماندار کرج، اعضای شورای شهر و مدیران کل استانی و با سخنرانی سراسری و ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

این همایش هم‌زمان در سایر نواحی سپاه در کرج و تمامی شهرستان‌های استان البرز نیز برگزار شد و در مجموع از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

عزیزالله شهبازی استاندار البرز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع و مقدس، عنوان کرد: ۳۱ شهریور در تقویم رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز هفته دفاع مقدس بوده که تداعی‌گر خاطرات شاد و غمگینی از رشادت‌های دلیرمردانی است که طی هشت سال جنگ تحمیلی، حماسه‌های پرشوری را آفریدند.

وی افزود: در سایر کشورهای جهان به‌منظور بزرگداشت سربازان جنگ آن کشورها، مراسمی تحت عنوان «کهنه سربازان» برگزار می‌شود. ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹، رژیم بعث عراق، نبرد نابرابری را علیه جمهوری اسلامی و انقلاب نوپای آن در حالی آغاز کرد که به دلیل گسستگی در ارتش، اداره کشور نیز با مشکلاتی مواجه بود. این روز آغاز هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده که هرساله توسط ملت غیور ایران گرامی داشته می‌شود.

استاندار البرز مطرح کرد: دشمن با عبور از گذرگاه‌های تاریخی، شعارهای ساختارشکنانه‌ای را با خود مرور می‌کرد و قصد داشت به‌زعم خود ارزش‌های ایران اسلامی را در نطفه خفه کند و در این مسیر کشورهای عرب همسایه و بلوک‌های شرق و غرب نیز با صدام همراه و متحد شدند تا این مأموریت به‌خوبی انجام شود اما با یاری خداوند، وحدت کلمه و انسجامی ملی شکل گرفت که دشمن را در رسیدن به هدفش ناکام گذاشت.

شهبازی ادامه داد: صدام در سخنرانی‌های خود اعلام کرده بود که ظرف مدت ۶ روز ایران را می‌گیرد و در این راستا حملات هوایی خود را آغاز کرد و ویرانی‌های بسیاری را به بار آورد؛ ارتش بعث عراق با موشک، تانک و هواپیما به شهرهای مرزی هجوم آورد اما رزمندگان اسلام و مردم ‌خرمشهر و آبادان طی روزها دفاع جانانه و مقاومت ملی و تاریخی، دشمن را در ورودی‌های کشور زمین‌گیر کردند.

وی بیان کرد: نوجوانی به نام محمدحسین فهمیده به میدان نبرد آمد و حماسه آفرید. جوانی به نام قاسم سلیمانی نیز به پا خواست و یاریگر مظلومان شد. خبرنگار هوشمندی مانند باقری و افسر زبده‌ای به نام بابایی نیز به‌منظور دفاع از میهن اسلامی وارد عرصه پیکار شدند و این‌گونه بود که انسجامی شکل گرفت تا دشمن نتواند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را تصرف کند و ما نیز از تلاش برای تحقق آرمان‌های انقلاب عقب‌نشینی نکردیم.

استاندار البرز در پایان سخنان خود ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس را سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و یادگاران آن دوران دانست و اظهار داشت: این حماسه‌آفرینان در دوران جنگ تحمیلی پایمردی کردند و با ایستادگی پای ارزش‌های نظام و انقلاب، توانستند این انقلاب را حفظ کنند. ملت ایران همچنان قدردان رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های این قشر غیور، دلاور و از جنس مردم هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6502

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.