• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6
در سال جاری صورت می گیرد؛

اجرای بیش از ۲۰ طرح اشتغالزا توسط اقشار تخصصی بسیج در البرز

  • کد خبر : 17258
  • 23 اردیبهشت 1402 - 15:17
اجرای بیش از ۲۰ طرح اشتغالزا توسط اقشار تخصصی بسیج در البرز
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز از اجرای بیش از 20 طرح اشتغالزا از سوی اقشار تخصصی بسیج در سال جاری خبر داد و گفت: راه اندازی و اداره کارگروه های تخصصی پشتیبانی و مانع زدایی از واحدهای تولیدی نیز صورت خواهد گرفت.

سرهنگ مهران طیران، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز در رابطه با برنامه های این سازمان در راستای تحقق شعار سال، تقویت و توسعه کسب و کارهای خرد خانگی، صنایع تبدیلی و کارگاه های تولیدی را یکی از آن ها دانست و گفت: معمولا کشورهایی که به سمت صنایع و هایپرهای بزرگ حرکت می کنند، در تنش های اقتصادی بیشترین آسیب را می بینند.

وی بیان کرد: هدف از انجام بخشی از فعالیت های این سازمان، تحقق اقتصاد مقاومتی است که یکی از اهداف کسب و کارهای خرد و خانگی محسوب می شود. راه اندازی نیروگاه های کوچک خورشیدی، توسعه سامانه اقتصاد مقاومتی و راه اندازی بازارچه های فروش محصولات اقتصاد مقاومتی از دیگر اقداماتی هستند که در دستورکار سازمان بسیج سازندگی البرز قرار دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به تلاش این سازمان برای کمک به بازاریابی و فروش محصولات اقتصاد مقاومتی از طریق برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف مطرح کرد: برگزاری جشنواره های استانی و ملی با طراحی و تولید و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی و جشنواره جهش تولید و تولیدکنندگان برتر و طلایه داران اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های این سازمان است.

سرهنگ طیران با تاکید بر هدایت و حمایت از سرمایه های خرد مردمی و تقویت مشارکت های مردم با گسترش کمی و کیفی صندوق های قرض الحسنه و تعاونی ها گفت: یکی از مسائل موجود در این حوزه، نشان تجاری محصولات است که بعضا افراد را در فروش دچار مشکل می کند، لذا این سازمان خوشه سازی محصولات مزیت دار با تاکید بر نشان تجاری و گسترش کمی و کیفی تعاونی ها را مدنظر دارد.

وی از پیش بینی اجرای بیش از ۲۰ طرح اشتغالزا از سوی اقشار تخصصی بسیج در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در حوزه ارتقای امنیت غذایی، جهش تولید با ارتقای بهره وری در پنج محصول راهبردی و ۲۰ محصول مزیت دار در هکتارهای زمین های کشاورزی در دستورکار سازمان بسیج سازندگی استان البرز قرار دارد و در این راستا تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به بالا بودن هزینه هایتولید در بخش های صنعت، کشاورزی و … تاکید کرد: ما باید از راه های مختلف از جمله اصلاح الگوهای کاشت، داشت و برداشت و استفاده از دانش جدید، تکنولوژی ها و فناوری های به روز به کاهش هزینه های این حوزه کمک کنیم و گام موثری در راستای جهش تولید برداریم.

سرهنگ طیران، ارتقای بهره وری کشاورزی و دامپروری، مهارت آموزی و توانمندسازی متقاضیان و کارآفرینان و اشتغال آن ها و بهینه سازی مصرف با اولویت در حوزه های مقاومت بسیج محلات و کمک به احیا و توسعه صنایع خرد، کوچک و متوسط با پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی و معدنی نیمه فعال و غیرفعال را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای تحقق شعار سال عنوان کرد.

وی از پرورش گروه های جهادی عارضه یاب حرفه ای از میان فارغ التحصیلان رشته های مرتبط خبر داد و افزود: این گروه ها به صورت کاملا مردمی در واحدهای صنعتی و معدنی حضور می یابند و ضمن بررسی موارد موجود، اقدام به عارضه یابی واحدها می کنند. راه اندازی و اداره کارگروه های تخصصی پشتیبانی و مانع زدایی از واحدهای تولیدی نیز صورت خواهد گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز در پایان از برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های استانی و ملی با هدف معرفی و الگوسازی صنایع کوچک و متوسط برتر در راستای تحقق مولفه های اقتصاد مقاومتی خبر داد و اذعان کرد: به طور کلی، سازمان بسیج سازندگی البرز در محورهای بازاریابی، کمک به ایجاد صندوق های قرض الحسنه و تعاونی ها، اشتغالزایی، آموزش، افزایش بهره وری، مانع زدایی و عارضه یابی فعالیت می کند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17258

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.