• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

طرح سراسری دارویار در البرز اجرا می شود/ تشدید نظارت مشترک با بیمه بر داروخانه ها

  • کد خبر : 8485
  • 26 تیر 1401 - 14:39
طرح سراسری دارویار در البرز اجرا می شود/ تشدید نظارت مشترک با بیمه بر داروخانه ها
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از آغاز طرح کشوری دارویاری از روز پنج شنبه 23 تیر ماه و تشدید نظارت ها و بازرسی های مشترک با بیمه از داروخانه ها در البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر نفیسه خسروی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از آغاز طرح کشوری دارویاری از روز پنج شنبه ۲۳ تیر ماه در این استان و نیز تشدید نظارت ها و بازرسی های مشترک با بیمه از داروخانه ها خبر داد و گفت: این بازدیدها و نظارت ها در جهت بررسی چالش های موجود سامانه ای و ارائه راهکارهای مشترک و اجرای هر چه بهتر این طرح صورت می گیرد.

وی مطرح کرد: با اجرای این طرح از قاچاق معکوس دارو جلوگیری می شود و داروهای تولید داخل تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و بیماران با نسخه پزشک هیچ گونه افزایش قیمت و پرداختی از جیب نخواهند داشت. البرزنشینان می توانند برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه از طریق سایت بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص داروهای بدون نسخه عنوان کرد: لیست داروهای بدون نیاز به نسخه شامل ۱۱۹ قلم دارو به تمامی داروخانه ها ابلاغ شده و این داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند‌. ۳۶۶ قلم داروی پرمصرف و ضروری بیماری های مزمن مانند دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی و … تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند‌.

دکتر خسروی با تاکید بر اینکه بهره مندی از مزیت های این طرح منوط به ارائه نسخه پزشک است، از البرزنشینان خواست در صورت مشاهده عدم محاسبه قیمت دارو با نسخه، شکایت خود را به شماره های ۱۹۰، ۳۶۱۵۵۱۳۱ و یا ۳۶۱۵۵۳۰۱ اطلاع دهند تا از سوی مسئولان مربوطه به سرعت پیگیری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8485

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.