• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

اجرای عملیات آبخیزداری بهترین راه مقابله با سیلاب

  • کد خبر : 1952
  • 12 آذر 1399 - 9:50
اجرای عملیات آبخیزداری بهترین راه مقابله با سیلاب
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ضمن مدیریت سیلاب‌ها، منابع زیر زمینی، قنات‌ها و چشمه‌ها را نیز تقویت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج در بخش آسارا گفت: در سال جاری با توافق رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعتبار بیشتری برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص یافته است که در اجرای این طرح‌ها مردم نیز در ساخت و نگهداری از سازه‌ها مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان کرج در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: این عملیات در قالب احداث بندهای سنگ و ملاتی، گابیون، بند خاکی، عملیات بیولوژیکی بذرکاری، کپه کاری، کاشت گیاهان دارویی، جنگل کاری و حفاظت و قرق انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آبخیزداری در راستای کنترل سیلاب و تغذیه ذخیره آب‌های زیرزمینی و توجه به اقشار مردم ساکن حوزه‌های آبخیز و رضایتمندی آن‌ها در این بخش، تاکید کرد: جذب اعتبارات در سال‌های آتی از محل صندوق توسعه ملی برای فعالیت‌های آبخیزداری از جمله اهداف و سیاست‌های مهم استانی است.

فرضی اذعان کرد: بهره برداری نادرست از این منابع طبیعی که منجر به تخلیه آبخوان‌ها و فرونشست شده و در صورت عدم مدیریت می‌تواند امنیت غذایی و حیات اقتصادی و اجتماعی مردم را متاثر و توازن عرصه‌های طبیعی و تعادل اکولوژیک و هیدرولوژیک حوزه‌های آبخیز را با چالش جدی مواجه کند. اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ضمن مدیریت سیلاب‌ها، منابع زیر زمینی، قنات‌ها و چشمه‌ها را نیز تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1952

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.