• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
3

اخبار پلیسی استان البرز در روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه

  • کد خبر : 23938
  • 24 آبان 1402 - 13:59
اخبار پلیسی استان البرز در روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه
مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز چهارشنبه 24 آبان ماه 1402 را می توانید در این قسمت بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه را از نظر می گذرانیم.

مراقب کلاهبرداری های تلفنی باشید

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: کلاهبرداران سایبری از طریق شبکه های اجتماعی با نشان صدا و سیما و برخی نهادهای دیگر معرفی و اعلام می کنند که شما برنده جوایز نقدی، سکه طلا یا سفر به عتبات عالیات از طریق قرعه کشی شده اید.

وی مطرح کرد: این افراد قصد دارند با هدایت طعمه های خود به سمت عابربانک ها نسبت به تخلیه حساب های آن ها اقدام کنند. مردم هرگز به پیامک ها و تماس های تلفنی با عناوین مختلف توجه نکنند و اطلاعات بانکی خود را ارائه ندهند.

سرهنگ جلیلیان بیان کرد: کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف خود از طریق تماس تلفنی برای واریز مبلغ جایزه با اغفال کاربران درخواست ارسال مشخصات کارت بانکی با تمام مشخصات را می کنند که باید هوشیاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

رئیس پلیس فتای استان البرز خاطرنشان کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

توقیف خودروی حامل تنباکوی قاچاق

سرهنگ پیمان گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: ماموران یگان ضربت این فرماندهی حین گشت زنی در حوالی میدان شهدا، به یک دستگاه خودروی تیبا حامل بار مشکوک شدند و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی عنوان کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۶۰۰ قوطی تنباکو به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال را کشف کردند. در این زمینه یک نفر دستگیر و برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در نظرآباد

سرهنگ فرج الله اسداللهی، فرماندهی انتظامی شهرستان نظرآباد بیان کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر نگهداری سوخت قاچاق در یک واحد صنعتی، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی مطرح کرد: پس از بررسی‌های میدانی و اطمینان از صحت خبر، ماموران به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا موفق به کشف ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش حدود یک میلیارد ریال شدند. یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان نظرآباد در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از انجام هرگونه اقدامات غیر قانونی در حوزه قاچاق کالا از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ پلیس را در جریان موضوع قرار دهند.

کشف سه دستگاه موتورسیکلت قاچاق از یک نمایشگاه خودرو

سرهنگ پیمان لطیفی، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز مطرح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری سه دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در یک نمایشگاه فروش خودرو مطلع و برای بررسی موضوع به آنجا اعزام شدند.

وی عنوان کرد: ماموران در بازرسی از محل موردنظر موفق به کشف سه موتورسیکلت سنگین شامل هوندا سی‌بی ۱۳۰۰، هوندا سی بی آر هزار و سوزوکی جی ایکس آر ۱۰۰۰ شدند. همه موتورسیکلت‌های کشف شده فاقد مدارک گمرکی بودند که قاچاق محسوب می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز با اشاره به شناسایی سه نفر در این زمینه و معرفی آن ها به تعزیرات حکومتی بیان کرد: کارشناسان ارزش ریالی موتورسیکلت‌های کشف شده را حدود ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

دستگیری یکی از اوباش سطح دار رجایی شهر کرج

سرهنگ محمد نادربیگی، جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اعلام کرد: در پی انتشار تصاویری از قدرت نمایی یکی از اوباش سطح دار منطقه رجایی شهر کرج در یکی از شبکه های اجتماعی، مراتب شناسایی و دستگیری این فرد در دستورکار ماموران سازمان اطلاعات فراجا در استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، مأموران موفق به شناسایی مخفیگاه فرد موردنظر و دستگیری او در عملیاتی غافلگیرانه در منطقه رجایی شهر کرج شدند. متهم دستگیر شده در این عملیات، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع و قانوني پلیس با قدرت نمایی افراد هنجارشکن و اراذل و اوباش در فضای مجازی اذعان کرد: يکي از اولويت هاي اصلي پليس رصد تحرکات اراذل و اوباش در فضاي مجازي است.

سرهنگ نادربیگی گفت: اغلب اين افراد با انتشار تصاوير و فيلم هايي از اقدامات مجرمانه خود سعي در قدرت نمایي، جلب توجه و اعلام وجود در فضای مجازی دارند که بی شک پليس با پايش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات، هرگز اجازه جولان و قدرت نمایی به آنان را در سطح جامعه نخواهد داد.

دستگیری سارق حرفه ای قطعات و لوازم داخل خودرو در کرج

سرهنگ پیمان گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج عنوان کرد: در پي وقوع چند فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو در مناطق مختلف شهر کرج از جمله محله اسلام آباد، رسیدگی به موضوع به صورت ويژه در دستورکار پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران کلانتري ۳۰ اسلام آباد با انجام تاکتيک هاي عملياتي انتظامی، بکارگيري شگردهاي خاص پليسي و فعال کردن گشت های نامحسوس در سطح حوزه استحفاظي در نهايت يک نفر سارق حرفه اي قطعات و لوازم داخل خودرو را شناسايي و نامبرده را حین انجام سرقت دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج تصريح کرد: متهم دستگير شده در بازجويي هاي فني و تخصصي صورت گرفته به ارتکاب ۱۵ فقره سرقت انواع لوازم و قطعات داخل خودرو در کرج اعتراف کرد.

سرهنگ گودرزی در پایان به شهروندان توصیه کرد که خودروی خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و با پلیس در راستای ارتقای امنیت در جامعه همکاری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23938

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.